Vandaag geopend: 11:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Prachtige tentoonstelling over de Koele Wateren in het indrukwekkende Stedelijk Museum

Beoordeeld op 16 maart 2020
epd6
Alphen aan den Rijn, Nederland
Sfeervol museum op een bijzondere historische locatie

Beoordeeld op 28 december 2019
Tobias00100
Den Haag, Nederland
Lees alle 57 beoordelingen

Beoordeeld op 16 maart 2020

Mijn vrouw en ik brachten op een regenachtige dag (en op onze 35-jarige trouwdag nota bene), bij zeer hoog water, een toepasselijk bezoek aan het Stedelijk Museum voor de tentoonstelling Koele Wateren.
Diverse schilderijen van enkele grote namen betreffende de wateren en al wat ermee te maken had/heeft, gaven een gave indruk van het reilen en het zeilen van een ieder die met schepen en de zeevaart te maken had, toentertijd(en).
Zeer de moeite waard uberhaupt om een bezoek te brengen aan dit schitterende stadje en dit mooie museum, waar helaas het trage, onattente, ongastvrije horecapersoneel kwalitatief achterblijft bij degenen die in het Stedelijk werkzaam zijn (receptionisten en suppoosten). Ernaast ligt nog een museum (het horecadeel verbindt beide musea), dat wij (nog) niet bezocht hebben.
Absoluut de moeite waard deze tentoonstelling en dit voorbeeldige museum.

Datum van activiteit: maart 2020
Beoordeeld op 24 januari 2020

Al meerdere keren in Zutphen geweest en nu voor het eerst dan het museum bezocht!
Heel mooi museum, hele vriendelijke mensen achter de balie. Ik had een rolstoel gereserveerd, eigenlijk te laat aangevraagd maar toch stond deze paraat, heel fijn!
Alles begaanbaar met de lift, we zijn door het bezoek meer op de hoogte van de geschiedenis van ons geliefde Zutphen! Het restaurant bevindt zich niet in het museum maar in de tuin in een prachtig gebouw dat aan het hotel Hampshire grenst! Daar kun je heerlijke gerechten en lekkere koffie met gebak nuttigen. Al met al zeer de moeite waard ons bezoek aan het museum.

Datum van activiteit: januari 2020
Beoordeeld op 2 januari 2020

Een 'must' als je naar Zutphen komt om de stad en haar historie te zien en te ontdekken. Ook hier is het belang van (amateur) archeologen weer eens bewezen. Zeer informatief en mooi tentoongesteld.

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 28 december 2019

Compact modern museum in het historisch centrum. Leuke kleine museumwinkel. Lage toegangsprijs. Met museumjaarkaart is toegang gratis. In gewelf van museum zijn veel oude vondsten van Zutphen te zien, Ook is er veel te zien over de invallen van de Noormannen.
In de andere delen van het museum is o,a veel kunst te zien ( modern en oud). Op dit moment is er een uitgebreide tentoonstelling van Jo Spier, de ( reclame) tekenaar te zien.Het museum is goed lopend te bereiken, Er is een zeer beperkte mogelijkheid tot parkeren. Vriendelijke dames aan de ingang.

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 26 oktober 2019 via mobiele applicatie

Dit museum geeft een mooi overzicht van de geschiedenis van Zutphen met zowel vaste als wisselende tentoonstellingen. Echt de moeite waard

Datum van activiteit: oktober 2019