“Een avond om snel te vergeten”
Beoordeling van Restaurant Maxime Colin

Restaurant Maxime Colin
Geclassificeerd als nr. 1 van 14 Restaurants in Kraainem
Keukens: Belgisch, Frans
27 december 2014 beoordeeld

Vandaag, zaterdag 27 december 2014, ben ik samen met mijn zwangere vrouw gaan eten bij de oude Pastorie in Kraainem. Daar wij beiden op 1 en 2 Michelin sterren niveau gewerkt hebben houden wij er van om kwalitatief goed te eten en hier betalen we graag extra voor indien de service dan ook goed is. We hadden in verband met het weer (flinke sneeuwval) om 19:00u een tafel voor twee gereserveerd. Toen wij iets voor 19:00 uur arriveerde waren de deuren van het restaurant nog altijd gesloten. We hebben na een aantal minuten kloppen besloten om het restaurant te bellen daar er niemand voor ons open deed. Een foutje kan altijd gebeuren denk je dan. We wisten dus dat we de enige waren op dat moment. Nadat de heer in de bediening onze jas had aangenomen werden we naar onze plek geleidt. Echter de gastheer had zijn laptop en e-mail open staan en zat praktisch naast ons. Toen hij ons aperitief had opgenomen nam hij dan ook plaats achter zijn laptop in het restaurant gedeelte en begon vrolijk te typen. Dit heeft ons dan ook doen besluiten om uit beleefdheid alleen maar een hoofdgerecht te nemen. Prijs kwaliteit voor het eten was oke daar een hoofdgerecht maar 19 euro kost en voor die prijs kan je ook niet meer dan een brasserie gerechtje verwachten. Echter de ambiance die zij proberen te creëren past totaal niet bij hetgeen dat op het bord verschijnt. Wij hadden gehoopt op een mooie romantische avond met ons tweetjes waarbij we goed en rustig zouden kunnen dineren echter stonden we binnen 30 minuten buiten en hebben we vervolgens maar besloten om ergens anders een dessert te nuttigen! Schandalig!!
Wij zullen hier nooit meer een voet over de drempel zetten en raden het eenieder dan ook af om hier naartoe te gaan.

Datum van bezoek: december 2014

19 maart 2014 beoordeeld

Wij tafelden hier met 4 personen, 2 namen het maandmenu, 2 aten à la carte. Het eten was zeer middelmatig van kwaliteit, hele kleine porties, de bediening onprofessioneel en onvriendelijk.
Met een aperitief, een fles witte wijn, een fles water en koffie toe betaalden we uiteindelijk ...312€ !

Datum van bezoek: november 2013
28 december 2012 beoordeeld

Gelukkig las ik al de kritiek op tripadvisor niet en probeerde ik toch dit adres. Van lange wachttijden, te weinig eten en onbrekende gerechten, vuile glazen etc heb ik niets gemerkt. De prijs is misschien iets langs de dure kant maar het restaurant bevindt zich dan ook in een van de duurste gemeenten in de omstreken van Brussel en is prachtig gelegen. De steak ( Iers vlees) en dessert waren overheerlijk. De open haard was aangestoken wat de atmosfeer echt gezellig maakte. In de zaal geeft uit een rotonde waar je prachtig uitzicht hebt op het park.

Datum van bezoek: november 2012
12 december 2012 beoordeeld

Een mooie locatie, maar dan heb je het ook gehad. Vreselijk trage en onprofessionele bediening. Zo moesten we meer dan 45min. wachten op een entrecote en een bord gefrituurde zeetong. De bestekken zijn vuil, de tartaarsaus van mijn partner was uitgedroogd, wanneer zij nieuwe saus vroeg, schraapte men het bovenste er af en kwam de saus in dezelfde nu vuil potje terug. Wanneer ze het opnieuw naar de dienster vroeg om andere saus begon deze te discussiëren. De gehanteerde prijzen zijn exorbitant en de kwaliteit van het eten en de bediening is ondermaats. De op hun website gepubliceerde menukaart en bijhorende prijzen stemmen niet overeen met de realiteit. Het overgrote deel van de gepubliceerde gerechten staan niet op de restaurantkaart, gehanteerde prijzen in het restaurant zijn 33% duurder dan aangekondigd op het internet. Misleidende reclame, wat andermaal wijst op een onprofessionele aanpak. Een plaats om zéér snel te vergeten.

Datum van bezoek: augustus 2012
5 december 2012 beoordeeld via mobiele applicatie

De ontvangst was vriendelijk. Al had ik telefonisch gereserveerd voor twee personen en slechts alleen kwam werd ik zeer goed ontvangen. ( echter mijn reservatie per mail voor 1 persoon werd niet aanvaard onder het mom dat ze op woensdag gesloten waren. Raar? Want telefonisch voor 2 personen waren ze ineens wel open) Heb à la carte gegeten. Lekker . Eenvoudige gekende gerechten op een heel eigen manier gebracht. Huiswijn zeer lekker en betaalbaar. Gezellig kader. Een meer dan degelijke Brasserie. Zal nog wel eens terugkomen .

Reizigers die Restaurant Maxime Colin bekeken, bekeken ook

Zaventem, Vlaams-Brabant
Kraainem, Vlaams-Brabant

In Restaurant Maxime Colin geweest? Deel je ervaringen!