wilfredleem
Winterswijk, Nederland

Zeer fijn en gezellig hotel, eten en drinken te duur!

4,0 van 5 bollen21 nov 2022 beoordeeld
Heel fijn hotel, vriendelijk personeel, top kamer en vooral van de wellness hebben wij genoten! Minpunt is het eten, dit is zeer duur voor wat je krijgt! Wij vonden dit on-Duits. Het heeft ons ook doen besluiten om de volgende morgen het ontbijt elders te nuttigen, hiervan was de prijs namelijk ook erg hoog. Voor de rest alleen lof voor dit knusse rustige hotel!
Datum van verblijf: november 2022
Reistype: Bezocht met een partner
3,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
4,0 van 5 bollenLocatie
4,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
Gereageerd 19 dec 2022
Goede dag,

we willen u bedanken voor het zijn van onze gast en voor het nemen van de tijd om ons te beoordelen.

We zijn blij dat je genoten hebt van je verblijf in onze Krone en dat je een beetje hebt kunnen ontspannen.

We zouden blij zijn u binnenkort weer te mogen verwelkomen!

Vriendelijke groeten

Suite Classic
5.2 km van Romantik Berghotel Astenkrone
Meer hotels in Winterberg bekijken
Beoordeeld op 18 augustus 2020

niet aan te raden in deze periode.mooi hotel maar de 4 dagen die we er waren hebben ze alle dagen hun excuses aangeboden.als we toe kwamen had de kamer geen stroom maar hebben tenslotte een andere kamer gekregen na heen en weer geloop.de volgende dag kregen we een ontbijt dat je kon wegblazen.na gekeken te hebben op de website van het hotel wisten we dat we het ontbijt dat we wilden online moesten bestellen maar dat ging bij ons niet ook al omdat we de taal niet machtig zijn.gevraagd aan een personeelslid van het restaurant.die wist ook niet hoe het moest en het personeel liep daar allemaal gelijk tegen hun goesting.dan naar de balie geweest en daar is niets aan te merken.die zijn altijd klaar voor te helpen maar wel niets van uitleg gehad over het hotel.dat was allemaal zelf uit te zoeken via een QR code.daar hebben ze ons geholpen voor het onbijt op zaterdag en zondag.de dag nadien kregen we ons ontbijt dubbel.ze hadden neit goed gekeken op hun papier dat ze doorgekregen hebben via de balie.bahalve ons glaasje sekt hebben we niet gehad.zaterdagavond was het trouwfeest daar en dat ging voor op de hotelgasten.meer of drie kwartier moeten wachten achter onze aperitief die we besteld hebben en als voorgerechtje kregen we daar wat sla en tomaten zomaar op een bordje gesmeten.echt geen vier sterren superieur waard.we hebben veel geld betaald voor wat we maar gekregen hebben

Datum van verblijf: augustus 2020
Jörg Templin, General Manager van Romantik Berghotel Astenkrone, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 september 2020

Beste Kathleen,

bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het geven van jouw feedback. Ik had graag gezien dat je een betere ervaring had gehad. Van dit soort feedback kunnen wij desondanks enorm veel leren om onszelf te verbeteren. Wij werken er hard aan om onze gasten een fantastische ervaring te bezorgen, maar in dit geval zijn wij blijkbaar tekort geschoten. Wij hopen dat je ons alsnog een kans zou willen geven om je vertrouwen terug te winnen. Ik kan je garanderen dat wij dan ons uiterste best zullen doen om je een fantastische ervaring te geven waar veel van onze gasten ondertussen van zijn gaan houden.

Met vriendelijke groet

Jörg Templin

Beoordeeld op 10 maart 2019 via mobiele applicatie

Afgelopen weekend, 8 t/m 10 maart 2019, hier verbleven met vrienden en 3 kinderen. Het hotel ligt 5 autominuten van winterberg dus dit leek ons een uitstekende keuze. We hadden voor het ene gezin een suite geboekt voor 2 volwassenen met 2 kleine kinderen en voor onszelf, 2 volwassenen en 1 kind een standaardkamer met extra bed. Het hotel ziet er prachtig uit! Jammer dat je je auto nergens kunt parkeren voor het uitladen. Je sleept wat mee voor een weekend skiën zal ik maar zeggen. Op dit niveau verwacht je dan iemand die je even helpt maar helaas. Na 3 x lopen alles binnen en de lol kon beginnen. Kamers zagen er prima uit. Ruim, schoon, met aandacht voorbereid. Jammer dat de minibar kapot was en de inhoud dus erg warm, want een koud biertje was er wel ingegaan. Hier melding van gemaakt bij de receptie en was de volgende dag opgelost. Had voorkomen kunnen worden denk ik dan.
De hotelbar is gesitueerd midden in het restaurant wat met 3 kinderen uiteraard al snel te rumoerig werd. Alle tafels rondom de bar waren gereserveerd dus iedereen in de bediening was druk. Storend vind ik het dan dat er geen vaste barkeeper is, om alles moest gevraagd worden, geen nootjes of iets op de bar en iedere keer als we iets wilden bestellen moesten we enorm lang wachten tot er weer eens iemand kwam kijken. Zo ontzettend jammer!! Je gaat naar een verwenhotel en dat gevoel was er nog niet echt.
Na het aperitief aan tafel waar we de kaart kregen, ik spreek zelf behoorlijk Duits maar de andere gasten niet, geen Engelse kaart, dus alles voor de tafel vertaald. Je mag toch een Engelse kaart verwachten voor 4 S sterren? Eten was verder prima maar niet het culinaire hoogstandje wat we hadden gehoopt. Er staan twee bokalen te schitteren in de lobby die aangeven dat het restaurant tot twee keer toe is bekroond tot beste in de omgeving. Dat zal uiteraard waar zijn maar dat hebben wij niet ervaren. Met een stevige restaurantrekening al met al een teleurstellende ervaring. Zoals in veel Duitse hotels zijn de kamers erg warm maar gelukkig konden we de ramen op een kier zetten. Als echtpaar tijdens een weekendje weg zou een groot matras erg wenselijk zijn, zo leek het ook maar helaas waren het twee aparte bedden die tegen elkaar aan stonden en ook apart waren opgemaakt. Er lagen 4 kussens per persoon maar allen gevuld met een bodempje veren. Geen andere kussen op de kamer kunnen vinden dus een wat onrustige nacht.
De volgende morgen genoten van een heerlijk ontbijt zoals je dat ook verwacht. De rest van de dag heerlijk op de ski’s gestaan.
Einde van de dag lekker genoten van het zwembad en bijbehorende faciliteiten.
Na al het gebadder iedereen fris en fruitig wederom aan de hotelbar. Ook vanavond weer erg druk in het restaurant dus de drankjes lieten wederom te lang op zich wachten. We hadden nog geen plannen gemaakt voor het diner en besloten ter plaatse, op basis van onze ervaringen, dit buiten het hotel te doen.
Onze laatste morgen wederom genoten van het heerlijke ontbijt.
Reste ons nog het uitchecken, we waren van mening voor een bepaald tarief geboekt te hebben, er bleek echter in kleine lettertjes te staan dat het geoffreerde tarief uitsluitend geldig was indien we het kamertarief vooraf hadden overgemaakt. Dit stond inderdaad in de bevestiging maar door slecht lezen koste dit toch ruim 300 euro extra. Volgens de letter van het contract, zoals de manager van het hotel het noemde, inderdaad volledig onze eigen schuld. Maar wel een dure leerschool. Twee nachtjes geslapen, 1 x diner, 2 x ontbijt en 2 x barbezoek voor 4 volwassenen en 3 kleine kinderen voor ruim €2.000,00. Alles bij elkaar opgeteld en afgetrokken een minder goede ervaring dan we gewenst hadden. ik zal door onze ervaring dit hotel niet snel aanbevelen en dit hadden de medewerkers en de manager makkelijk kunnen voorkomen.

Datum van verblijf: maart 2019
Beoordeeld op 5 januari 2019

Astenkrone presenteert zich als een vier sterren superior hotel, maar maakt dat alleen waar qua prijsstelling. We waren hier drie dagen in de kerstvakantie. Heel dure kamers (nog wel begrijpelijk in die periode) en geen wijnen onder 30 euro (ook tot daaraan toe), maar matig eten en een belabberde service. Het personeel, ogenschijnlijk voornamelijk oproepkrachten, liep er steunend en kreunend bij en wist van toeten noch blazen. Maar altijd nog beter dan de hotelmanager. Toen wij bijvoorbeeld na de teleurstellende kipschnitzel in onbestemde drab voor de volgende dagen a la carte wilde dineren, was het antwoord: nee! Alleen tegen afkoop van het half pension was dat mogelijk. De volgende keer duurde alles zo ellenlang, dat de ober ons een wijn van het huis aanbood. Maar bij het presenteren van de rekening bleek hij te zijn teruggefloten en moest en zou er betaald worden. Wat wij uiteraard hebben geweigerd. Maar geen moment heb ik mij hier welkom gevoeld, een schande voor een hotel van dit kaliber (op papier dan). Ik ben vaker in dure hotels geweest en ook in slechte hotels, maar deze combinatie was nieuw voor mij. Eén advies: vermijden!

Datum van verblijf: januari 2019
Beoordeeld op 4 januari 2019 via mobiele applicatie

Ons 2e bezoek aan Astenkrone is weer uitstekend bevallen. Fijne kamer met mooi uitzicht, goede service.
Heerlijk gegeten en uitgebreid ontbijtbuffet met producten van goede kwaliteit.
Vanuit het hotel hebben we een fijne wandeling gemaakt. Je kan goed tot rust komen in deze mooie omgeving.

Datum van verblijf: december 2018
Beoordeeld op 10 november 2018

een prachtig hotel, gezellig en sfeervol ingericht, gezellige grote kamers en een geweldig restaurant. we hebben genoten van de 1e tot de laatste minuut.
heerlijk diner, idem ontbijt, voor ons een hotel om beslist weer terug te komen.
staat bovenaan ons lijstje.

Kamertip: wij denken dat alle kamers zeer goed zijn, we hebben slechts de ervaring van één en één nacht.
Datum van verblijf: november 2018