Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Prijzig maar super leuk

Wanneer je in Wernigerode bent en je houdt van een beetje nostalgie dan moet je een ritje maken met ... meer lezen

Beoordeeld op 25 juni 2018

adkennis100
Eindhoven, Nederland
Lees alle 520 beoordelingen

20 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je ook maar een klein beetje treinfan bent of je weet nog niet dat je het bent dan moet je dit beleefd hebben. Een rit vanuit Wernigerode (voor de echte fans), vanuit Drei Anhnen Hohe of Schierke naar de top van de Brocken. Je kan voor of achteraan de wagon buiten staan om te fotograferen of te fimen tijdens de rit, in de bochten heb je dikwijls een mooi zicht op gans de trein hou bij je kledingkeuze rekening met mogelijk roet! Bij mooi weer heb je hier een fantatisch uitzicht over de streek. Te voet terug naar beneden langs de spoorweg en dan zie je al de stoomtreinen de berg op klimmen of afdalen. Als je de loks ziet bewegen lijken te leven!

20 juli 2017 beoordeeld

Wij kozen voor een verkorte rit, van Wernigerode naar Drei Annen Hohne, met de Harzer Schmalspurbahnen (HSB), samen met veel toeristen en dagjesmensen. De kosten zijn voor dit retourtje zijn € 16. Het was een heel leuke ervaring om de oude stoomlocomotief te zien werken.

11 juli 2017 beoordeeld

Nergens op de wereld zijn nog zoveel actieve stoomtreinen bij elkaar te zien als hier. Vanuit Wernigerode kun je via Drei Annen Hohe naar de Brocken, de hoogste (1100m) berg in de Harz, waar om onduidelijke reden deze trein naartoe klimt in anderhalf uur. Mooi spektakel, leuke stationnetjes passerend, mooie fotoplekken. Vanuit Wernigerode kost de retour 41,- pp. Je kunt ook naar Drei Annen voor ca 12,-. De liefhebber neemt een meerdagenkaart om de verschillende routes (ca 120km) in de Harz te rijden.

20 juni 2017 beoordeeld

Heb onlangs tijdens een verblijf in de Harz in Duitsland vanuit Schierke met de oude smalspoor stoomtrein de 'Brocken' bezocht. Je kunt hiervoor je auto parkeren in Schierke tegen betaling van € 35.00, dan is meteen al onduidelijk met hoeveel personen je de trein in mag, maar als je na 1.5 km op het station Schierke aankomt mag je voor je 2e (3e etc.) nog even € 27.00 aftikken, let wel, dit betreft enkele reis, wij gingen lopend de Brocken weer af. Het ritje in de stoomtrein is ongeveer 20 minuten naar de top van de Brocken, dus tel uit je winst, eigenlijk belachelijk hoog bedrag voor deze P+R, zeker als je er van uit gaat dat dit een aantal jaren geleden gratis parkeren en een paar euri's treinen was.
Als je 'toeristen' weg wil jagen moet je dit soort beleid gaan voeren, ik heb een mooie afdaling van de Brocken gehad, maar het was wel mijn laatste.

5 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtige reis door de Harz op ouderwetse wijze. Onvergetelijk met schattige stationnetjes. De terugweg hebben we deels wandelend doorgebracht.