“Beschamend duur”

Harz Steam Railway
Geclassificeerd als nr. 5 van 22 dingen om te doen in Wernigerode
Attractiegegevens
20 juni 2017 beoordeeld

Heb onlangs tijdens een verblijf in de Harz in Duitsland vanuit Schierke met de oude smalspoor stoomtrein de 'Brocken' bezocht. Je kunt hiervoor je auto parkeren in Schierke tegen betaling van € 35.00, dan is meteen al onduidelijk met hoeveel personen je de trein in mag, maar als je na 1.5 km op het station Schierke aankomt mag je voor je 2e (3e etc.) nog even € 27.00 aftikken, let wel, dit betreft enkele reis, wij gingen lopend de Brocken weer af. Het ritje in de stoomtrein is ongeveer 20 minuten naar de top van de Brocken, dus tel uit je winst, eigenlijk belachelijk hoog bedrag voor deze P+R, zeker als je er van uit gaat dat dit een aantal jaren geleden gratis parkeren en een paar euri's treinen was.
Als je 'toeristen' weg wil jagen moet je dit soort beleid gaan voeren, ik heb een mooie afdaling van de Brocken gehad, maar het was wel mijn laatste.

Datum van activiteit: juni 2017

5 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtige reis door de Harz op ouderwetse wijze. Onvergetelijk met schattige stationnetjes. De terugweg hebben we deels wandelend doorgebracht.

Datum van activiteit: juni 2017
27 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De max als je van treinen houdt. En al helemaal als je van stoom en nostalgie houdt. Ik reed van Wernigerode de Brocken-berg op: machtig hoe de trein sissend en stampend naar boven trekt. Mooie uitzichten!

Datum van activiteit: april 2017
28 december 2016 beoordeeld

Ouderwetse wagons, getrokken door een prachtige stoomlocomotief. Een belevenis terug in de tijd langs kleine stations over smalspoor.

Datum van activiteit: december 2016
Bekijk meer beoordelingen
14 oktober 2016 beoordeeld

Treinrit genomen van Wernigerode tot boven op de Brocken. Enkele rit duur 1,5 uur en je rijdt eerst door Wernigerode en daarna door prachtige natuur.
Enige is dat het harde houten bankjes zijn en na 1,5 uur zitten blij bent dat je je weer kunt bewegen.

Datum van activiteit: mei 2016

Reizigers die Harz Steam Railway bekeken, bekeken ook

Wernigerode, Saksen-Anhalt

In Harz Steam Railway geweest? Deel je ervaringen!