“Walhalla voor treinliefhebbers ”
Beoordeling van Harz Steam Railway

Harz Steam Railway
Geclassificeerd als nr. 3 van 30 dingen om te doen in Wernigerode
Attractiegegevens
27 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De max als je van treinen houdt. En al helemaal als je van stoom en nostalgie houdt. Ik reed van Wernigerode de Brocken-berg op: machtig hoe de trein sissend en stampend naar boven trekt. Mooie uitzichten!

28 december 2016 beoordeeld

Ouderwetse wagons, getrokken door een prachtige stoomlocomotief. Een belevenis terug in de tijd langs kleine stations over smalspoor.

14 oktober 2016 beoordeeld

Treinrit genomen van Wernigerode tot boven op de Brocken. Enkele rit duur 1,5 uur en je rijdt eerst door Wernigerode en daarna door prachtige natuur.
Enige is dat het harde houten bankjes zijn en na 1,5 uur zitten blij bent dat je je weer kunt bewegen.

9 oktober 2016 beoordeeld

Wij kochten een Harzer Tour Card voor € 18 en daarmede konden wij 3 dagen over het net van de Harzer Schmalspuren Bahnen reizen. Voor € 6 per dag 5 uur met een stoomtrein van Quedlinburg naar Eisfelder Talmühle en terug. Waar kan je zo goedkoop één dag stoomtrein rijden.

Bekijk meer beoordelingen
27 september 2016 beoordeeld

Wij hebben het gedeelte Schierke Brocken en terug gedaan, vanwege de vele rook die binnen kan in de trein als mensen de ramen open zetten. Dit deel duurt 30 minuten. Als je Wernigerrode als vertrekpunt neemt duurt de tocht 2 uur. De trein gaat door een prachtig, nu en dan adembenemend mooi landschap.
De tocht eindigt op de Brocken boven de boomgrens waar je een prachtig uitzicht hebt over Nedersaksen en Saksen Anhalt.
De Brocken heeft een aantal decennia deel uitgemaakt van de DDR en daar vind je nu nog de sporen van en in het Brockenhaus een prachtige expositie.
Verder kan men een bezoek brengen aan de uitzichtstoren van het hotel.

Reizigers die Harz Steam Railway bekeken, bekeken ook

Wernigerode, Saksen-Anhalt

In Harz Steam Railway geweest? Deel je ervaringen!