Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Prijzig maar super leuk

Wanneer je in Wernigerode bent en je houdt van een beetje nostalgie dan moet je een ritje maken met ... meer lezen

Beoordeeld op 25 juni 2018
Pvanderlinden
Driebergen, Nederland
Een geweldige ervaring.

Wij kozen voor een verkorte rit, van Wernigerode naar Drei Annen Hohne, met de Harzer ... meer lezen

Beoordeeld op 20 juli 2017
adkennis100
Eindhoven, Nederland
Lees alle 520 beoordelingen

9 oktober 2016 beoordeeld

Wij kochten een Harzer Tour Card voor € 18 en daarmede konden wij 3 dagen over het net van de Harzer Schmalspuren Bahnen reizen. Voor € 6 per dag 5 uur met een stoomtrein van Quedlinburg naar Eisfelder Talmühle en terug. Waar kan je zo goedkoop één dag stoomtrein rijden.

27 september 2016 beoordeeld

Wij hebben het gedeelte Schierke Brocken en terug gedaan, vanwege de vele rook die binnen kan in de trein als mensen de ramen open zetten. Dit deel duurt 30 minuten. Als je Wernigerrode als vertrekpunt neemt duurt de tocht 2 uur. De trein gaat door een prachtig, nu en dan adembenemend mooi landschap.
De tocht eindigt op de Brocken boven de boomgrens waar je een prachtig uitzicht hebt over Nedersaksen en Saksen Anhalt.
De Brocken heeft een aantal decennia deel uitgemaakt van de DDR en daar vind je nu nog de sporen van en in het Brockenhaus een prachtige expositie.
Verder kan men een bezoek brengen aan de uitzichtstoren van het hotel.

12 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben de tocht gemaakt van Wernigerode
Naar Brocken een tocht van 1.5 uur
Dwars door het Harz gebied zeker een aanrader

31 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtige rit gemaakt naar de Brocken. Mooi gepoetste treinen en boven betaalbaar eten en drinken. Echt een aanrader om voortbewogen te worden door zo'n groot zwart stoommonster!

2 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Op een winderige dag met zonnetje en mooie wolken is dit een mooi tripje. Vanuit Wernigerode prima opstap plaatst. Retour kost €39 best prijzig maar wel zeker waard. Je ziet hier meer dan als je met de auto omhoog rijdt. De duur enkele reis is 2 uur. Dwars door de Harz, gevoel dat je in Rail Away (programma) zit. Je ruikt de ouderwetse stoom ook. Tip is bijv om in een open cabine te zitten, waar je iets meer voor moet betalen, je hebt dan uiteraard beter uitzicht. Binnen zitten is niet heel ruim. Zal zeker deze attractie niet overslaan.