Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Zeker in de sneeuw een aanrader

Authentieke stoomtrein tot op de top van de Brocken Het ticket kost evenveel als je het in ... meer lezen

2 weken geleden beoordeeld
Sergé V
Houthalen, België
Zelfs met slecht weer de moeite waard

Op een regenachtige dag de Brockenbahn vanuit Drei Annen Hof genomen naar de Brocken. Een redelijk ... meer lezen

Beoordeeld op 22 oktober 2018
Werner W
via mobiele applicatie
Lees alle 535 beoordelingen

Beoordeeld op 9 oktober 2016

Wij kochten een Harzer Tour Card voor € 18 en daarmede konden wij 3 dagen over het net van de Harzer Schmalspuren Bahnen reizen. Voor € 6 per dag 5 uur met een stoomtrein van Quedlinburg naar Eisfelder Talmühle en terug. Waar kan je zo goedkoop één dag stoomtrein rijden.

Datum van activiteit: oktober 2016
Beoordeeld op 27 september 2016

Wij hebben het gedeelte Schierke Brocken en terug gedaan, vanwege de vele rook die binnen kan in de trein als mensen de ramen open zetten. Dit deel duurt 30 minuten. Als je Wernigerrode als vertrekpunt neemt duurt de tocht 2 uur. De trein gaat door een prachtig, nu en dan adembenemend mooi landschap.
De tocht eindigt op de Brocken boven de boomgrens waar je een prachtig uitzicht hebt over Nedersaksen en Saksen Anhalt.
De Brocken heeft een aantal decennia deel uitgemaakt van de DDR en daar vind je nu nog de sporen van en in het Brockenhaus een prachtige expositie.
Verder kan men een bezoek brengen aan de uitzichtstoren van het hotel.

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 12 september 2016 via mobiele applicatie

We hebben de tocht gemaakt van Wernigerode
Naar Brocken een tocht van 1.5 uur
Dwars door het Harz gebied zeker een aanrader

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 31 augustus 2016 via mobiele applicatie

Prachtige rit gemaakt naar de Brocken. Mooi gepoetste treinen en boven betaalbaar eten en drinken. Echt een aanrader om voortbewogen te worden door zo'n groot zwart stoommonster!

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 2 augustus 2016 via mobiele applicatie

Op een winderige dag met zonnetje en mooie wolken is dit een mooi tripje. Vanuit Wernigerode prima opstap plaatst. Retour kost €39 best prijzig maar wel zeker waard. Je ziet hier meer dan als je met de auto omhoog rijdt. De duur enkele reis is 2 uur. Dwars door de Harz, gevoel dat je in Rail Away (programma) zit. Je ruikt de ouderwetse stoom ook. Tip is bijv om in een open cabine te zitten, waar je iets meer voor moet betalen, je hebt dan uiteraard beter uitzicht. Binnen zitten is niet heel ruim. Zal zeker deze attractie niet overslaan.

Datum van activiteit: augustus 2016