Beoordeeld op 22 augustus 2016 via mobiele applicatie

Alles valt tegen als je een 4 sterren hotel verwacht. De badkamer is nieuw maar vies, slecht afgewerkt en er is bijna geen waterdruk. De kamers zijn erg gehorig. Het personeel doet zijn best maar is de klagende gast inmiddels wel gewend.
De foto's zijn door een top fotograaf genomen.
NIET BOEKEN!

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 20 augustus 2016

Keurig hotel. Soms beetje verouderd kamers gerenoveerd. beneden aan zwembad minder privacy. Kamer nummer 706 uitzicht op middellandse zee en zwembad meer privacy.

Je kan zelf je koffers naar je kamer brengen met karren die er staan, je moet ze dan nog wel trappen van 4 2 5 treden op af tillen.

Eten: Prima uitgebreid ontbijt. Bij zwembad kan je ook eten drinken bestellen. Er is buffet restaurant met pasta, aardappels, vlees, voorgerecht en brood.

Het zwembad wordt keurig elke dag schoongemaakt. er staan gratis bedjes bij het zwembad het is er wel warm er komt weinig of geen wind.

Wij vonden het een keurig hotel met prima ruime kamers . Badkamer redelijk maar alles was en wordt wel goed schoongemaakt. Personeel is overal erg vriendelijk.

Nadeel: er is een steile trap naar beneden Terug .steile trap omhoog is enig kortste weg terug naar hotel is een hele klus.....en langdurig en zeker niet geschikt voor oudere mensen. Rolstoelen kan niet. Als je eenmaal boven bent is het niet gek als je beetje zweet.

Strand:
dan kom je bij het strand ongeveer 20 tot 25 minuten lopen. Stranden erg vol 2 bedjes en 2 parasols 25 euro per dag.
Je ligt dan achteraan en ziet geen zee. Alleen parasols. Veel bedjes worden voor hele week gereserveerd. Of de italianen zelf liggen vooraan. Reserveer je bedje en plaats voor meerdere dagen en wees op eerste dag van je aankomst op tijd op strand voor reserveren.

Vanuit het hotel gaat er gratis shuttle service naar de stranden.
Wegbrengen en ophalen wel vantevoren tijden reserveren bij receptie.
Litte fontana is ook erg leuk. Maak zelf je afspraken voor reservering bedjes, bij receptie gaat dit nooit goed.

Goede tip voor jonge stellen zonder kinderen. Strand bussana erg mooi, ( je moet wel met eigen auto heen ongeveer 15 min vanaf hotel. ) Erg mooi veel meer ruimte bedje en parasol 7,50 euro per stuk. Je kan er eten bestellen en er zijn koude afgesloten douchen om je af te spoelen en om te kleden. Kleding in plastic tasje aan buitenkant deur hangen.

Niet geschikt voor kinderen grote krachtige golven en kiezels in water. Zwemschoenen mee!

Als je naar Vechia wilt plaatsje van de kunstenaars er is weinig parkeerplaats en een hele steile berg om naar toe te rijden. Auto`s kunnen er elkaar niet of nauwelijks passeren , dus je moet wel een beetje durven.

Centrum, let goed op de borden, parkeren bij de oude haven en bij centrum is lastig . paar keer rondje blijven rijden op de parkeerplaats dan volgt er vanzelf een plekje vrij.

Let op de wegsleep borden en op de tijden erbij. wij hebben in onze tijd bij restaurant 8 auto`s zien wegslepen zonder genade en pardon.
Er rijden veel vespa`s links en rechts halen ze je in.

San remo is zeker de moeite waard en erg gezellig en leuk. Ook de oude haven met muziek is leuk. Vanaf hotel is het ongeveer half uur lopen maar wel te doen, omdat boulevard gezellig is en je de stranden ziet loop je zo een eind heen.

Over het hotel aan de kant waar wij verbleven kamer 706 heb je mooi uitzicht en inde namiddag schaduw waar je heerlijk nog kan zitten.

Laatste tip als je naar beneden loopt en je ziet de rotonde dan naar rechts af dan zie je de supermarkt en heerlijk bakkertje waar je koud drinken en je broodje voor op strand kan kopen. Bij de stranden kan je ook eten, gemiddeld 35 tot 40 euro per lunch.

Wij hebben een heerlijk verblijf gehad zowel hotel als in San remo.
Ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben.
Deze periode was in de drukste maand augustus.

In het hotel kan je rustig met kinderen verblijven. Wel moet je een weg oversteken maar dat is het enige. Er is ook een speeltuintje. bij zwembad.

Jacqueline.

Kamertip: kamer 706 prima balkon, uitzicht middellandse zee en zwembad.
Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 22 juli 2015

We kregen een kamer meteen boven aan het zwembad waarbij een leuk soort mini terras zat.Daar stonden ook twee (Zon)ligbedden en we liepen direct uit onze kamer het terras van het zwembad op.Mijn zoon was erg blij met de goede wifi en kon zo op het terras en bij zwembad af en toe een spelletje spelen.De Parking was wel redelijk klein(Wij hadden een enorme huurauto en was af en toe even puzzelen)Ook het ontbijt was niet echt geweldig…maar dat was voor Italiaanse begrippen prima.(Veel zoet en koekjes en weinig gezond)De kamer was heerlijk en ook de bedden waren erg fijn.De lunch die je aan het zwembad kon bestellen was ook prima..lekkere broodjes met Buffalo Mozzarella en salades.We hebben zelf wat extra fruit en spulletjes gehaald en deze in de koelkast op de kamer gedaan…En drie heerlijke dagen gehad!

Kamertip: Bij het zwembad zijn de mooiste kamers met terras(ipv een balkon)
Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 9 augustus 2012

Ik heb al veel gereisd en nog nooit een volledig negatieve beoordeling geschreven maar voor alles een eerste keer…

Hotel Nyala is een hotel om liefst snel weer te vergeten.

ZWEMBAD:
Het zwembad lag er nogal vuil bij. Er dreef vanalles van bomen en beesten in het water. Ik had er eerst nog begrip voor maar als je dan de poolboy zit hangen en liggen in een hoekje (elke dag opnieuw), gaat dat wel over na een tijdje. Met de schep naast hem, bleef hij rustig liggen. Ik heb een jongen gezien die zelf de schep nam en begon uit te scheppen.
De weg naar het zwembad is ook een eindje stappen.
Je moet van de receptie naar beneden, verplicht kleine lift opnieuw naar beneden, door een tunnel die onder de straat loopt. Wij stelden ons de vraag .. wat als de lift niet werkt…

ETEN:
Het avondeten werd er geserveerd vanaf 19u tot 21u.
Tijdens het eten had je al meteen in de gaten dat iedereen zich hier bedrogen voelde.
Drank is te betalen en komt automatisch op de rekening van uw kamer. Je zou een bon moeten aftekenen bij bestelling maar de obers zijn niet consequent. De ene keer wel, de andere keer niet. ’t Gevolg is dat we het zelf op de kamer bijhielden en maar liefst 80 euro teveel op onze afrekening hadden staan bij het uitchecken. Men heeft dit zonder problemen weer rechtgetrokken. Blijkbaar gebeurt dit dagelijks. Er zijn vast mensen die dit zonder na te kijken betalen.
Het eten was een ramp. Het ontbijt viel nog mee maar de aanvulling was helemaal niet goed geregeld (zowel ’s morgens als ’s avonds). Elke avond vonden wij wel wat eetbaars maar vaak was het niet warm. De soepen waren telkens smaakloos.
Bij het dessert wisten we niet goed of we moesten lachen of wenen. Elke dag dezelfde bikkelharde koek met fruit op. Ze kregen de koek zelfs niet doorgesneden en dat moesten wij dan eten?? Het grappige (of net niet) was dat die elke dag terugkwam!
Na een dikke week hebben we onze klachten verzameld en met een paar families de hotelchef aangesproken. Ze begreep het probleem en zou het eten aanpakken. ’s Avonds hebben we dat gemerkt. De koek was reeds in stukjes verdeeld maar hij was er nog ;-) maar ze hadden ook wat anders geprobeerd zoals een panna cotta en chocomousse. Lang zal het niet duren, dachten we. Voor kinderen is er ook niets lekkers. Die aten elke dag een vruchtenyoghurt uit de frigo. De chef zei tijdens onze klacht dat kinderen gratis van de à la carte konden eten en toen wij uit de lucht vielen, zei ze dat we dat in de map op de kamer konden terugvinden. Ik heb alles gelezen, ben daarna nog gaan zoeken en dat staat er dus niet in!
Na onze klacht hield de maître ons wel in de gaten en probeerde ons te verzorgen. De kinderen kregen chicken nuggets met frietjes maar dat dit niet de regel was, bewezen de andere obers want als anderen dit bestelden, vielen ze uit de lucht en die kinderen kregen dit niet. ’t Gevolg is dat die mensen na de 3de keer bestellen opstonden en naar de McDonalds zijn gegaan en de rekening aan het hotel presenteerden.
Wij kregen ter compensatie na onze klacht van het hotel het volgende toegewezen: 50% korting op de (dure) prijzen à la carte. Wij hebben hier vriendelijk voor bedankt aangezien het hotel op die manier nog eens extra geld uit onze zakken probeerde te halen. Wij hadden reeds betaald voor het avondbuffet en dat eten moet gewoon in orde zijn, zo denken wij daarover.

PERSONEEL:
Het personeel en de chef zijn wel heel vriendelijk en iedereen probeert u wel te helpen alhoewel dat communiceren heel moeilijk is. Zelfs met de lege fles in je handen en dan zeggen ‘1 acqua minerale naturale’… word je niet begrepen.

KAMER:
Het meubilair op de kamers is blijkbaar vernieuwd maar dat was er helaas niet meer aan te zien.
Wij hadden een familiekamer – kamer 308. Voordeel was dat de ruimtes van elkaar konden gescheiden worden door een deur. Badkamer was (bij ons) OK. Groot balkon dat uitkeek op de kleine parking.
Kamers zijn helemaal niet zo groot als voorgesteld op de foto’s van het hotel.
Ik vond de kamer op zich wel OK enkel de hygiëne kon beter. Wij trokken de kinderbedden uit elkaar en de stofmoppen vlogen door de kamer.
De minibar op de kamer mag niet gebruikt worden om persoonlijke dranken enz. Er liggen ook verleidelijke nootjes en chips op de minibar. Opgelet want de prijzen zijn hoog.
Wij hadden zelf een elektrische frigobox mee, die bijzonder nuttig was in dit hotel met kindjes erbij. Wij kochten zelf drankjes, fruit, yoghurt en broodjes in de supermarkt; veel goedkoper én lekker.

LIGGING:
San Remo zelf is verouderd en heeft nogal veel van zijn pluimen verloren.
Als je 14 dagen in San Remo bent, heb je de paar winkelstraten heel vaak gezien alhoewel de winkels in San Remo laat openblijven. Je bent bijna verplicht om in San Remo te blijven aangezien de winkels in de omliggende dorpjes/steden zoals Ventimiglia, Diano Marina, enz. allemaal dicht zijn vanaf 20u (te donker en verlaten ’s avonds). Overal crisis; blijkbaar geen geld om ’s avonds personeel te betalen.

Het hotel ligt op een heuvel en als je te voet naar de stad wilde, moest je een enorm steil pad naar beneden (en naar boven daarna was natuurlijk het ergst). De stenen van dat pad lagen enorm ongelijk en ’s avonds in ’t donker was dit zeer gevaarlijk. Niet te doen met een kinderwagen. Heel veel mensen gingen om die reden na het eten toch met de wagen naar beneden.

PARKING:
Er is een kleine parking voorzien aan het hotel (smalle doorgang) en nog een extra parking (ook klein) ergens verderop in de straat. Na een avondje San Remo stonden die parkings altijd vol en moest je je wagen op eigen risico op de straat parkeren (gevaarlijke bochten).

ANDERE FACILITEITEN:
Internet is gratis… toch een pluspunt gevonden! Werkt met een code die je afhaalt aan de receptie. In de lounge werkt dit prima, ook in de gangen en in het eerste stuk van de kamer. Je moet je positie een beetje zoeken want op sommige plaatsen was de bereikbaarheid niet goed. De kinderen (tieners 15 jaar) waren er wel blij mee aangezien de faciliteiten niet zo uitgebreid waren.
Er is een kleine speeltuin voor de allerkleinsten, een kickertafel en een ping-pongtafel. Neem voor die laatste best je eigen materiaal mee.

CONCLUSIE: Je wordt helemaal niet vrolijk van dit hotel. De hele look en het gevoel erbij maakt een mens neerslachtig. Ik heb mijn reisagent en Jetair geïnformeerd dat dit hotel absoluut géén aanrader is.

Kamertip: Om een goede kamer te kiezen zou ik gewoon thuis blijven, boek er geen zou ik zeggen. Maar misschien dat de duurste kamers of de kamers aan het zwembad wel het leukst/best zullen zijn?
Datum van verblijf: juli 2012
Beoordeeld op 5 augustus 2012

We verbleven 7 dagen in dit hotel en zijn er niet over te spreken. Parking was zelden of nooit te vinden.Het eten was maar pover en het dessert was al op voordat je je eten op was. weinig keus van eten en wat er was stond niet aangegeven. dus elk potje apart opendoen en kijken wat er in zat. de kamers vielen mee.op de ventilator boven het bed lag 1 cm stof dus deze niet gebruiken aub.
personeel was niet zo vriendelijk behalve deze van het schuttle busje maar zij spraken alleen maar italiaans. geen animatie s'avonds bij de bar zodat je er regelmatig alleen zat

Datum van verblijf: juli 2012