ZenHotels.com
Expedia.comUS$ 241
Traveluro
Priceline
Beoordeeld op 19 juli 2017

Desondanks de enorme tegenslagen welke de regio te verduren heeft gekregen is dit hotel nogsteeds een aanrader! De kamer zijn mooi en verzorgd en voorzien van alle comfort. Uitstekende bedden en een goede douche! Het hotel wordt uitgebaat door een familie die al vele generaties hotels uitbaat in Norcia en dit is te voelen. Uitstekende service, vriendelijk personeel. Niks is voor hen teveel.

Bij aankomst vroeg de hotelreceptionist of we eventueel interesse hadden om de volgende ochtend vroeg op pad te gaan met een truttel jager. Dit lieten we ons uiteraard geen twee keer zeggen :-). Na een mooie wandeling en heel veel bijgeleerd te hebben, kregen we van de truffeljager er ééntje cadeau. Fier met onze vangst vroegen we bij terugkomst in het hotel of het eventueel mogelijk was om ons een lunch te serveren met daarin onze truffel. Opslag kregen we een spaghetti Tartufo van wereldniveau.

's avond zijn we gaan dineren in het restaurant van het hotel. Hier kregen we in een zeer mooi kader stuk voor stuk traditionele Italiaanse gerechtjes die uitgepuurd werden en de smaken gecombineerd tot perfectie. Zeker een aanrader voor wie de Italiaanse keuken wil beleven maar dan met een zeer verfijnde afwerking en presentatie. De Chef wist elk traditioneel Italiaanse gerechtje te perfectioneren totdat de smaakbalans 100% juist zat.

Wat mij betreft zeker een aanrader voor wie gastronomie wil combineren met een prachtige omgeving.

Datum van verblijf: juli 2017
Federico B, Owner van Palazzo Seneca, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 8 september 2017

Beste Pieter G.,

Bedankt voor je lovende beoordeling over ons hotel. We zijn blij dat je hebt genoten van je verblijf en we hopen je heel snel weer te zien.

Relais&Chateaux Palazzo Seneca

Beoordeeld op 3 juni 2017 via mobiele applicatie

Wij zijn in 2016 ook in Norcia geweest. Toen we in oktober van dat jaar hoorden dat het stadje door een aardbeving was getroffen sloeg ons de schrik om het hart. En het viel niet mee. Veel huizen beschadigd en de basiliek van San Benedetto verwoest. Op de website van Palazzo Seneca lazen we dat zij de deuren tijdelijk moesten sluiten.
Het is triest om het voorheen levendige stadje nu te zien. De stadspoort staat volledig in de steigers, de meeste winkeltjes zijn verhuisd naar een plek buiten de muren, de vrolijke zwijnenkoppen ontbreken aan de gevels van de norceria's en van de San Benedetto staat alleen de voorgevel gestut overeind.
We wilden erg graag eten bij Vespasia. Op dit moment kun je nergens anders logeren in Norcia en 10 km verderop gaan zitten met enkel een fiets als vervoermiddel was geen alternatief.
Palazzo Seneca is weer up-and-running en trekt met zijn naam en faam bezoekers naar Norcia.
10 gezinnen zijn volledig afhankelijk van dit bedrijf zodat wij ons over de stijve prijs van een overnachting heen zetten en een kamer reserveerden.
De ijssalon, een restaurantje en een paar winkeltjes zijn ook weer open en begeleid door gebeitel, gezaag en gehamer van de overige bedrijven fietsen wij het stadje binnen.

We zijn erg onder de indruk van hoe men redeneert en er de schouders onder zet:
1. Dankbaar dat in Norcia geen slachtoffers te betreuren zijn
2. Tijd gebruiken om na te denken: wat gaan we doen en hoe kunnen we verbeteren
3. In onze community heerst veel gemeenschapszin en we zijn het aan onszelf, onze medewerkers en de gemeenschap verplicht om op te staan en door te gaan.

Voor €210,- kregen wij een kleine kamer op de eerste verdieping (lift aanwezig) met zeer comfortabele bedden. De deur van de douche opende naar buiten zodat na het douchen de vloer van de badkamer nat was. De aparte toilet is prettig. Er is een ingenieus lichtsysteem aangelegd zodat elektriciteit bespaard wordt.
Op de begane grond van het Palazzo bevinden zich diverse knusse ruimtes (bibliotheek, salon met haard) waar het goed toeven is. In de kelder is een kleine spa ingericht.
Personeel is enorm vriendelijk en voorkomend.
Het ontbijt is lekker en voedzaam maar niet heel speciaal: chocolade croissantjes, toast, een gekookt eitje of, als je wilt, omelette, yoghurt en een klein bordje fruit. Daar hadden we ons toch meer van voorgesteld in een hotel met een Michelin-sterren-keuken.
Norcia is helemaal van het toerisme afhankelijk en verdient alle support. Hopelijk lukt het de gemeenschap om met dit oude familiebedrijf als kartrekker de inspiratie te vinden en veerkracht te mobiliseren om alles weer op te bouwen.

Datum van verblijf: mei 2017
Beoordeeld op 4 juli 2015

Een oud herenhuis midden het centrum van Norcia. Gezellig ingerichte kamer, badkamer en een apart toilet.
Vriendelijk onthaal met een rondleiding in het palazzo, wat uitleg over de bezienswaardigheden. Hotel organiseert ook activitetiten oa truffels zoeken in de Monti Sibillini.
Een heel lekker ontbijtbuffet met verse fruitsappen, ham en kaas van de streek, heel veel vers fruit oa kersen, abricozen.....
De eitjes worden op vraag vers gebakken,

Datum van verblijf: juni 2015
Beoordeeld op 24 juli 2014

Ons gehele verblijf in Palazzo Seneca was perfect. Het hotel wordt op een efficiënte manier beheerd, het personeel is uiterst vriendelijk en de kamers zijn luxueus en proper. De badkamer had een ruime inloopdouche en het toilet was in een apart kamertje ondergebracht. We namen de formule half pension en dat hebben we ons niet betreurd. In een van de restaurants van het hotel namen we twee keer de dagmenu en die was erg verfijnd en bestond uit 4 gangen. Mocht ik terug naar deze streken reizen, ik weet naar welk adres!

Datum van verblijf: juli 2014
Beoordeeld op 3 november 2013

Het gebouw is zeer mooi en het hotel is goed gelegen. Daar stopt het positieve al...
Er zijn 2 restaurants. 1 in het gebouw met de allure van een klasse restaurant. Het eten is gekunsteld, smaakloos en heeft niets met de prachtige italiaanse keuken te maken. Het andere restaurant is aan de overkant van de straat en is gelijkwaardig aan een slechte trattoria...
De kamers zijn zelfs nu in november bloedheet en zijn zeer gehorig. Schoonmaken van de kamer is zeer matig... Zeer kleine en lage douche. Minibar heel klein en niet bijgevuld na gebruik... Ontbijt is opnieuw een dramatische beleving. Veel show en voor de rest eentonig, smaakloos en on- Italiaans.
Kortom , wij komen hier nooit meer ondanks het feit dat we jaarlijks meerdere malen italia bezoeken.

Datum van verblijf: oktober 2013