TripAdvisor

Manieren om Isola di Mozia (Mothia)/ San Pantaleo te ontdekken
vanaf 359,35 US$
Meer info
Beoordeeld op 29 april 2019 via mobiele applicatie

Je kan om het eiland heen lopen
Heerlijke wandeling en dan zie je gelijk alle opgravingen die gedaan zijn
Overal staat een Engelse vertaling van wat er gevonden is
Museum bevat toch aardig wat spullen die gevonden zijn
Wij vonden het uiteindelijk erg leuk

Datum van activiteit: april 2019
Beoordeeld op 28 september 2016

De vertrkplaats van het bootje naar het eilandje is niet zo eenvoudig te vinden. Aan de aanlegerstijger heb je een mooi zicht op de zoutpannen en de molens. De prijs voor het boottochtje (5€) van 8 min. is nog aanvaardbaar, maar als je aankomt op het eiland moet je nog eens 9€ per persoon betalen! Dit eiland is in feite een Phenicische nederzetting, en is nu een natuurreservaat. De opgravingen zijn echt niet de moeite waard en je hebt heel veel verbeelding nodig om er iets in te herkennen. Het museum heeft ook niet zo veel te bieden, buiten een vrij mooi grieks marmeren beeld ("de jongeling van Motya").
Nadien bleek dat een bezoek aan de (nog in gebruik zijnde) zoutpannen veel interessanter is!

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 26 augustus 2016 via mobiele applicatie

Onaangenaam verrast dat we ook op het eiland nog een 9 euro per persoon (x vijf) moesten betalen. De boot was relatief goedkoop(5€ pp), maar jammer dat ze niet van te voren hebben verteld dat er nog 9€ pp bijkomt. 70€ niet waard voor ons. Aardig eiland, dat wel, maar er zijn leukere dingen te vinden in de buurt :)

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 25 juli 2016 via mobiele applicatie

Op het vaste land mooie zoutpannen, bootje was leuk (5 euro). Op het eiland 9 euro verplichte entree (anders alleen de pier). Museum is vooral oude kruiken en in de opgravingen weinig zichtbaar. De omheiningen zijn rot en borden onleesbaar. Voor opgravingen in de buurt kan je beter naar Segesta.

Datum van activiteit: juli 2016
Beoordeeld op 30 juni 2016 via mobiele applicatie

Wij vonden dit erg fijn. En waren onder de indruk van de zoutmijn. Ook zeer vriendelijke gids. Er is ook een cafetaria. En een boutique waar je leuke souveniers kan kopen

Datum van activiteit: juni 2016