3 september 2017 beoordeeld

We hebben hier 4 nachten geslapen in een mooi en ruim appartement met airco.
Heerlijk om smiddags even je rust te nemen en lekker bij te komen.
De kamers zijn basic.
Geen extras of luxe. We hadden een heerlijk ontbijt wat echt de moeite is.
Onze check in liep wat anders, en verliep daarom rommelig maar Domenico heeft ons daarna goed geholpen.
Het terrein valt wat tegen. Het is mooi maar veel dor en weinig lekkere stoelen of schaduw.
Bij het zwembad kun je zitten maar de plek is niet geschikt voor kinderen of voor erg veel loungen.

Kamertip: Badkamer is erg oud en klein.
Verbleef: augustus 2017, reisde met familie
23 juni 2017 beoordeeld

Deze villa heeft geweldig mooie en compleet ingerichte appartementen. Het personeel is zeer behulpzaam en vriendelijk. Een absolute topper in Cefalu. Ik heb daar een huwelijksfeest georganiseerd voor 25 personen die allemaal bijzonder tevreden waren. Gezellig feest gehad aan de poolbar en heerlijk diner op de binnenplaats.

Kamertip: deze Villa heeft een prachtig uitzicht over zee.
  • Verbleef: juni 2017, reisde met een partner
28 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Via een klein authentiek berg weggetje rijden we stapvoets de berg op en naderen we het oude klooster, nu omgebouwd tot kamers en appartementen, wat we eerder al zagen opdoemen door de toren vanaf de weg. Boven aangekomen worden we bij het zwembad inclusief bar en terras en geweldig uitzicht op zee ontvangen. Voordat er over inchecken gesproken wordt er direct een granita (ijsdrankje) aangeboden door 1 van de 3 gastvrije jonge eigenaren. En ontvangen we een kaart van het nabij gelegen Cefalu inclusief uitleg. Daarna lopen we richting het klooster waar aan ons al van alles wordt verteld over de locatie. Het oogt als een klein dorpje inclusief kerk en binnen plaatjes. Het stamt uit 1868 en zo oogt het nog steeds in de positieve zin van het woord. In de kamer word ons alles uitgelegd en rondgeleid. De kamer is erg groot en heeft zelfs twee verdiepingen. Waarvan de tweede een woon keuken is. Deze hebben wij met z'n tweeën niet nodig gehad qua ruimte. Maar zeker niet qua keuken. Je kunt bij het terras aan het zwembad heerlijk lunchen en dineren. Er worden typische streekproducten geserveerd met schitterende uitleg hierover. Tijdens het diner word er speciaal een lokale pasta voor ons gemaakt. En is er bijvoorbeeld als ingrediënt citroen nodig dan plukken ze deze uit een van de vele citroen bomen op het terrein. Waar ook sinaasappel bomen en andere fruit bomen staan. En s'avonds zijn we heerlijk naar bed gegaan met een volle maag en vele mooie verhalen. S'ochtends word er ontbijt geserveerd in een andere ruimte met een buiten terras. Ook hier zijn we weer verrast door het heerlijke eten en wederom typische streekproducten. Zeker geen standaard ontbijt zoals op vele andere locaties. Wij zijn 2 nachten hier geweest omdat we op rondreis waren over het eiland. Maar hadden heel graag langer gebleven. We zijn zelfs op onze vertrek dag niet zoals gepland s'ochtends vertrokken maar tot de lunch gebleven en daarna pas vertrokken. Het was een geweldige mooie en rustgevende locatie met fantastische eigenaren. De drie jonge eigenaren zijn nog elke dag bezig het verblijf te verbeteren en ik hoop dan ook ooit terug te mogen komen om te zien of het nog mooier en beter kan dan dat het al is.

Mille Grazie villa palamara!

Ciao Jeroen

Verbleef: mei 2017, reisde met een partner
7 november 2016 beoordeeld

Fantastisch B & B met top of the bill zwembad. Verbleven in losstaand huisje naast het terras waar ontbeten wordt. Huisje is zeer comfortabel met kleine keuken. Prachtig uitzicht over de zee, ook vanaf het zwembad. Fruitbomen in de tuin. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Accomodatie is zeer ten voordele aangepast. Beheerders zijn jong en zeer innovatief. 's avonds hoef je echt niet de stad in om lekker te kunnen eten. Op verzoek kun je er ook dineren.

Kamertip: Prachtig uitzicht, rust maar toch vlak bij de stad Cefalu.
  • Verbleef: oktober 2016, reisde met een partner
7 oktober 2016 beoordeeld

Appartement was schoon, netjes en alle benodigdheden waren aanwezig. Ligging is prachtig met uitzicht op zee. Datzelfde geldt voor het zwembad. Zwembad zelf was schoon en groot.
Alles was precies zoals de website aangaf.
Cefalu zelf is niet erg leuk, druk en nogal vies. Dat is enige minpunt van deze locatie.

Kamertip: Appartement schoon en alle benodigdheden zijn aanwezig. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Cefalu echter vies en onvriendelijk.
  • Verbleef: oktober 2016, reisde met een partner