“Heerlijk gegeten, mooie locatie”
Beoordeling van Oesterproeverij Pekaar

Oesterproeverij Pekaar
Geclassificeerd als nr. 1 van 22 Restaurants in Yerseke
Beschrijving: Proeverij van oesters en meerdere zeevruchten met een uniek uitzicht op de oudste oesterputten zowel binnen als buiten op het terras. Ook een verkooppunt van oesters, mosselen, kreeft en zeegroenten.
7 augustus 2020 beoordeeld

Per toeval online gevonden, bij het reserveren werd gelijk gevraagd hoe ons gezelschap eruit zag. Hier werd onze tafel op voorbereid. Het personeel was erg vriendelijk en kon veel vertellen over de mossels en oesters. Voldoende opties op het menu en zijn nog lang niet uitgegeten!

6 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanuit de camping in Wolphaardsdijk zijn we naar Yerseke gefietst (23 km) dit was het zeker waard! Bij Oesterproeverij Pekaar zijn we begonnen met 4 heerlijke oesters, 2 uit Zeeland, 1 uit Frankrijk en uit Ierland. Een van de Zeeuwse zomeroesters met gin tonic en een komkommertje in het zuur is een ultieme smaaksensantie. Een echte aanrader! De bediening was vriendelijk en had kennis van zaken. Niet onbelangrijk namen ze ondanks dat het terras vol zat de tijd om een gezellig praatje te maken. Een heerlijke Prosecco en vervolgens een lekker mosselpannetje maakt dat we erg hebben genoten. Ik vroeg om glutenvrij brood en dit kon zonder meerprijs geserveerd worden. Goede service en een prachtig terras!

4 augustus 2020 beoordeeld

Bij toeval ontdekt en zullen er steeds weer blijven komen. Van in het begin de overheerlijke oesters geproefd, steeds met Gin. De perfecte combinatie vond ik. En blijkbaar was ik niet alleen. Top locatie, vriendelijke bediening, aangename atmosfeer. Wat wil een mens nog meer? Ochja, niet meer naar Yerseke rijden op donderdag, dan hebben ze sluitingsdag ;-)

4 augustus 2020 beoordeeld

Toen we aankwamen zat het vol. Er werd veel moeite gedaan om ons een plekje te geven. Loungebank in de hoek van het terras, helemaal coronaproof.
De bediening was uitermate vriendelijk, echt top. De Zeeuwse zomeroesters waren heerlijk, de Chablis voortreffelijk en betaalbaar en de gekookte mosselen waren heerlijk. Een echte aanrader.

Datum van bezoek: juli 2020
3 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Het zou gaan regenen vandaag, dus gingen we maar lekker lang ergens lunchen op onze vakantie in Zeeland. De keuze viel op Yerseke en de eerste vistent die op maandag open is. Dat werd dus Oesterproeverij Pekaar. Nou, we konden het niet beter treffen. De zaak wordt gerund door mevrouw Pekaar en haar dochters. Een top-vriendelijke bediening! En de oesters: krakend vers! Je hebt keus uit verschillende soorten en bereidingen. Dat zou nog wel wat meer mogen, hoewel de gintonic-oester eruit sprong! Had niet misstaan op de kaart van Inter Scaldes***, waar we eerder aten. Het garnalenkroketje en de tempura garnalen lieten we ons ook goed smaken. Jammer dat er daarna geen plaats meer was voor de zelfgerookte zalm. Of jammer... misschien wel gelukkig! Want dat is een goede reden om nog eens terug te gaan. En dan gelijk nog een paar van die gin-tonic oesters.

Reizigers die Oesterproeverij Pekaar bekeken, bekeken ook

In Oesterproeverij Pekaar geweest? Deel je ervaringen!