Beoordeeld op 19 september 2016

Bij aankomst laat in de avond was de bar nog net open. Dit was mooi om de gezellige sfeer van dit mooie hotel te proeven. Kamer was erg netjes en schoon. Ontbijt was goed en compleet! Zeker een aanrader dit hotel.

Datum van verblijf: januari 2016
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 13 juni 2016

Een historisch oud gebouw, vlak naast het station. Ideaal als je ’s avonds laat met de trein aankomt, en toch op loopafstand van het centrum van de stad. De hal, bar en eetzaal zijn nog helemaal in statige oude stijl, met veel donkerbruin hout en glas-in-loodramen. Maar overal hangt moderne kunst aan de muren in de gangen, afgewisseld door ingelijste teksten van Ibsen… Mijn kamer op de bovenste etage was quasi-nostalgisch ingericht, met zelfs nog van die ouderwetse, maar zeer functionele sluitingen op de ramen, zoals je die veel in hytter aantreft. Het bed was goed en schoon, ik heb heerlijk geslapen. De badkamer was netjes, en meer eigentijds dan de rest, maar je moest om te douchen wel in de badkuip staan, en dat zonder handgreep aan de muur om je vast te houden. Voor mensen op leeftijd niet erg handig…
Het ontbijt was goed verzorgd, in een chique stijlvolle eetzaal. In de bar kun je ook dineren: een beperkt menu, maar erg lekker.
Met de staf had ik behalve het in-en uitchecken weinig contact, maar het verliep allemaal korrekt. Ook wifi was probleemloos.
Twee nachten heb ik hier doorgebracht, en ik kan dit hotel zeker aanraden, zelfs voor een langer verblijf.

Kamertip: Er zijn kamers met ligbad en kamers met douche. Vraag daarnaar als u dit belangrijk vindt.
Datum van verblijf: april 2016
  • Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 23 september 2015

We sliepen er maar één nacht, - eigenlijk heel jammer. We hadden een prachtige, rustige en erg ruime kamer, met alle comfort (o.a. een koelkastje/minibar). Het hotel heeft een sfeer van prettige (wat ouderwetse, niet-protserige) luxe. Het ontbijt en het personeel: perfect. De ligging: naast het Centraal Station van Bergen, en op 'n paar honderd meter van het centrale busstation. Een absolute tien.

Datum van verblijf: september 2015
Beoordeeld op 4 augustus 2015

Dit hotel is een mooi voorbeeld van een hotel in een mooi oud gebouw waar de luxe vanaf straalt. De locatie naast het centraal station is top en het centrum begint op 100 meter van het hotel. Bryggen is ongeveer 5 minuten wandelen. Er is gratis koffie en thee in de lounge en je kunt zelfs gratis fietsen lenen!

Kamertip: Als je een kamer kunt krijgen aan de stationskant dan heb je het mooiste uitzicht, maar wel iets meer geluid
Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 10 juni 2015

Dit hotel ademt een oud verleden uit. De lounge en restaurant zijn ruim en ouderwets gezellig, het personeel zeer vriendelijk. De kamers zijn echter behoorlijk klein, maar dat is in Noorwegen wel vaker het geval. Wifi is gratis en razendsnel.

Kamertip: Kamer eerst bekijken,zeker 1 PK, kan heel klein zijn
Datum van verblijf: juni 2015