“Eten heerlijk, voortreffelijke wijnen! ”
Beoordeling van Steirereck

Steirereck
Geclassificeerd als nr. 64 van 4.921 Restaurants in Wenen
Keukens: Oostenrijks
Geschikt voor: Romantisch, Speciale gelegenheden, Zakelijke bijeenkomsten, Lokale keuken
Dineropties: Lunch, Ontbijt, Na sluitingstijd, Diner, Bezorgen, Reserveringen
Wijk: Landstraße
24 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Met speciale gelegenheid naar Wenen afgereisd om hier te eten en wat hebben we genoten.
Heerlijk eten, geweldige wijnen en vriendelijk personeel. Wij kozen het 7 gangenmenu met extra gang ei met truffel. Je kunt bij elke gang kiezen uit twee gerechten. Het is een keuze, ik word liever verrast. Maar.... het eten was heerlijk! Als we nog eens in Wenen komen, komen we zeker terug! Dank voor deze bijzondere middag!

Datum van bezoek: december 2018

18 februari 2018 beoordeeld

Mooie lokatie in het stadpark. Over alles is hier goed nagedacht, van de architectuur van het pand, tot het systeem van bediening.
Bediening is vrij formaal, maar komt wat losser als je het toelaat.
Eten is vrij subtiel van smaak, maar excellent.
Prima diner gehad, maar één keer is genoeg.

Datum van bezoek: september 2017
25 oktober 2017 beoordeeld

Vijf jaar geleden hier geweest en nu weer de kans. Vanaf het moment dat je binnenkomt superbediening, super eten en super wijn. Nu was de kaart gelukkig ook in het Engels dat is voor mij toch makkelijker. Alles was geweldig. De 20 soorten brood [probeer die met bloedworst], De kaaswagen met een kaas die 50 maanden gerijpt is. 7 gangen met per gang de keuze uit 2 gerechten. De pompoen met kool (en nog 5 andere ingrediënten die ik niet meer weet), de fazant, de hazenfilet. Gelukkig kregen we steeds een kaartje waar de ingrediënten op stonden. Ik was graag de dag erna terug gegaan voor het andere 7 gangen menu maar moest ergens anders heen. Oh ja, en het was ook wat begrotelijk geworden, maar elke euro waard. Terecht bij de beste 50 restaurants ter wereld.

Datum van bezoek: oktober 2017
14 juli 2017 beoordeeld

Voordat we aan onze wijntrip begonnen door Oostenrijk vanuit Wenen, zijn we gaan lunchen bij Steirereck. Alles klopt van het begin tot eind. Wauw, Wauw, Wauw, alleen het pand al. Een geweldige ervaring. De sommelier is erg enthousiast. We hebben verschillende gastheren/vrouwen aan tafel gehad en allen bijzonder attent en hulpvaardig. De gerechten en gehele beleving er omheen hebben bij mij een onvergetelijke indruk achtergelaten.
Voor mij en mijn tafelgenoot waren de porties wel wat aan de grote kant.

Datum van bezoek: juni 2017
7 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier gegeten met zakenrelatie die goede klant is. We zijn als koningen ontvangen. Uitstekend vers smaakvol eten. Topkwaliteit en erg mooi gepresenteerd. Alles was top van de amuses de dranken het eten tot achteraf. Eeg attente en vriendelijke bediening. Voor Michelin zou dit makkelijk 2 sterren verdienen maar de kok doet hier bewust niet aan mee. Een echte aanrader!

Datum van bezoek: mei 2017

In Steirereck geweest? Deel je ervaringen!