Vandaag geopend: 11:00 - 18:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Niet duur, bij een bezoek aan Vianden niet vergeten te doen

Het is niet als te duur en vooral kinderen vinden het leuk om te doen. Zoek niet te lang voor een ... meer lezen

Beoordeeld op 30 oktober 2020
Jay_Cee_950
Bergeijk, Nederland
Mooi uitzicht over de vallei richting Vianden Castle met Luxembourgcard

Mooie toer naar boven richting het Vianden Castle. Mooi uitzicht over de vallei en aanzicht Vianden ... meer lezen

Beoordeeld op 30 juli 2021
roland9491
Zoetermeer, Nederland
Lees alle 513 beoordelingen

Beoordeeld op 30 juli 2021

Mooie toer naar boven richting het Vianden Castle.
Mooi uitzicht over de vallei en aanzicht Vianden Castle.
Advies doe stevige schoenen aan als je naar het kasteel wilt lopen, is voornamelijk bergafwaarts (heenreis).
Reis is 10 a 15 min enkele reis.
Advies koop een Luxembourgcard, heb deze gebruikt voor deze lift en voor het Viander Castle en voor Larochette Castle.
Gratis parkeren om de hoek met voldoende plaatsen.
Zowel boven als onderaan de stoeltjeslift zijn er eetgelegenheden, hebben wij geen gebruik van gemaakt.
Let op gaat pas om 11 uur open.
Masker verplicht volgens corona regels.

Datum van activiteit: juli 2021
Steve W, Leiter Gästebetreuung van Stoeltjeslift Vianden, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 augustus 2021

Dear roland9491,

Thank you for taking the time to share your feedback on Tripadvisor! We delighted to read, you enjoyed the chairlift and Vianden. We are looking forward to welcome you in Vianden in the future. With kind regards

Beoordeeld op 23 juli 2021 via mobiele applicatie

Leuke activiteit om te doen met jonge kinderen. De stoeltjeslift is een hele belevenis. Vanuit boven kun je een leuke wandeling naar het kasteel maken dat ook de moeite van het bezoeken waard is.

Datum van activiteit: juni 2021
Steve W, Leiter Gästebetreuung van Stoeltjeslift Vianden, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 juli 2021

Dear Danielle,

It is a pleasure to read, that you enjoyed the chairlift and the nearby attractions. We hope to welcome you in Vianden in the near future.

With kind regards from Vianden

Beoordeeld op 30 oktober 2020

Het is niet als te duur en vooral kinderen vinden het leuk om te doen.
Zoek niet te lang voor een parkeerplek. Als je een stukje doorrijd, kan je gratis parkeren op een vrij groot parkeerterrein.
Als je een retour neemt dan kom je eerst boven aan waar je uit kan stappen. Daar kan je nog wat drinken. Ook heb je een mooi uitzicht. Je kan uiteraard ook weer naar beneden lopen. Ik zou wel goede schoenen mee nemen en het niet met jonge kinderen doen (het lijkt me namelijk nogal een eind).

Datum van activiteit: oktober 2020
Beoordeeld op 18 september 2020 via mobiele applicatie

Wij kwamen om 4u aan bij de lift waarbij we eerst contant moesten betalen (in tijden van Corona..) en daarna werd verteld dat het niet kon omdat we te laat waren. Terwijl het restaurant aan de top wel tot 17:30u open is. Uiteindelijk toch gegaan waarbij de meneer niet kon uitleggen hoe we dan terug moesten komen. Was uiteindelijk een leuke en ong 20 min durende wandeling. Als je hierop voorbereid bent is de stoeltjeslift dus wel leuk!
Ps: neem een stiefel aan de top :)

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 13 september 2020 via mobiele applicatie

Een bezoek aan Vianden is niet compleet zonder een ritje te maken met de bekende stoeltjeslift. Een toeristische attractie zo oud als de weg naar Rome, maar nog best de moeite. Ook in 2020.

Leuk om naar boven te gaan met de lift, het uitzicht in je op te nemen en dan het wandelpad terug naar beneden te nemen (of in omgekeerde volgorde). Pad van en naar de lift op de helling van de heuvel loopt eventueel via het kasteel en is tevens een kruisgang.

Prijs voor retourtje ruim 5 euro, enkele rit ruim 4 euro.

Datum van activiteit: september 2020