Onze twee bezoeken aan Stockholm, éénmaal in de zomer en éénmaal in de winter, waren beiden een zeer verschillende, maar leuke ervaring.
De ligging van het Berns Hotel is ideaal: rustig maar alles op wandelafstand. Gamla Stan of de winkelbuurt, je kan in principe alles te voet doen. Het kleine idyllische Berzelii Park, vlak aan het hotel, heeft een leuke koffiebar en bij mooi weer kan je buiten het ontbijt nemen.
Ons eerste verblijf in het Berns was prima. De service was fantastisch. We kregen een grotere kamer aangeboden en het personeel gaf ons een zeer aangenaam gevoel. We voelden ons meer dan welkom. Het restaurant was van het hotel was groot, maar op het eten was niets aan te merken. Het ontbijt, toen nog boven geserveerd, was verzorgd zonder verassingen.
Een tweede verblijf in het Berns, enkele jaren later tijdens de winter, was in mineur. De ontvangst en het gevoel van welkom te zijn was ver zoek. Hoewel we deze keer een grotere kamer gevraagd hadden, aangezien deze bij ons vorig bezoek zo goed meegevallen was, kregen we een standaard kamer. Bij navraag werd ons meegedeeld dat men onze boeking nergens kon terugvinden en dat men ervan uitging dan we een standaardkamer namen. Bij aandringen werden we net niet agressief benaderd door de hotelmanager. We hebben het er, op dat moment bij gelaten, maar nadien heeft ons reisbureau wel het verschil in kostprijs weten te recupereren. Opeens had men onze reservatie dan toch teruggevonden.
Diezelfde avond hadden we opnieuw gereserveerd in het restaurant van Berns. Dit viel opnieuw zwaar tegen. Men was overgeschakeld naar een Oosterse keuken, echter duidelijk zonder een chef met kennis van deze keuken… Ook was het restaurant anders ingericht met aanpalend een club. Dit gaf een zeer ongezellige indruk. De bediening was erg amateuristisch.
Wij hadden zeer duidelijk de indruk dat het hotel van management of eigenaar gewisseld was met zeer nadelige gevolgen! Een volgend bezoek aan Stockholm zal niet meer in het Berns zijn!