Beoordeeld op 21 juli 2018 via mobiele applicatie

Dit hostel (een veredelde jeugdherberg dus) vind je in een van de nieuwe buitenwijken van Kopenhagen: Bella Center. Er is een vlotte en m.i. goedkope verbinding met de historische binnenstad: met de metro ongeveer 3 euro per enkele rit en je bent na 10 minuten op Kongens Nytorv. Het metrostationnetje ligt op 8 minuten wandelen. Stadsplannen worden gratis gegeven aan de receptie.
Er is voldoende gratis (!) parkeerruimte bij het hostel.
De ligging is dus zeker een pluspunt.

Het ontbijt is in buffetvorm en er is ruime en voldoende keuze: voor elk wat wils. Kaas snij je zelf af met een handig toestelletje. Heel veel eerlijke en gezonde producten. Lekker brood! Heerlijke koffie. Wie dat wenst, kan zelfs larven en insecten eten. Na het eten ruim je zelf de tafel af.

In het centrum hangt een vriendelijke, gastvrije vakantiesfeer. ‘s Nachts is het hier heel stil en rustig: je slaapt hier heerlijk.

De kamers zijn net en heel sober. Aparte bedden: ook voor gehuwden... Bij aankomst moet je een plastic (!) zak nemen met lakens en 1 (één!) handdoek per persoon. Je maakt zelf je bed op en de kamer wordt niet schoongemaakt tijdens je verblijf (het afvalbakje op de kamer wordt wel dagelijks leeggemaakt).

Een groot minpunt is echter de badkamer: geen bekertjes voor het tandenpoetsen, douche naast het toilet en amper afgesloten met een krap gordijntje: na iedere douchebeurt staat de ruimte onder water >> natte vloer, maar ook natte wc-bril... Er is enkel een fles met schuim voorzien: geen shampoo. Dit alles KAN uiteraard sympathiek zijn... maar is o.i. geen 120 euro per nacht waard.

Omwille van de prijs en -vooral- de tegenvallende badkamer slechts een 3/5, gemiddeld dus.

Datum van verblijf: juli 2018
Beoordeeld op 17 augustus 2017

Het is geen hotel, maar een hostel met verschillende vormen van accommodatie. Voor bezoek aan Kopenhagen is dit zeker een betaalbare locatie. Voor een gezin raad ik de familiekamer aan, wij hadden in het nieuwere gedeelte een, weliswaar kleine, kamer met een stapelbed, twee bedden, een eigen douche en toilet en een kitchenette met koelkast en magnetron. Borden en bestek zijn niet aanwezig, maar via de receptie te lenen. Er is op het complex wel een grote algemene keuken. Het hostel ligt rustig aan de rand van de bebouwing (Belle Center) en natuurgebied. De auto kun je gratis parkeren, vraag wel om een parkeerkaart. Linnenpakket met handdoeken is inbegrepen en verplicht te gebruiken. Op ruim 15 minuten lopen is het Fields winkelcentrum met een grote Bilka supermarkt en food Court, op 10 minuten lopen is het Bella Center metro station. Neem voor een dagje Kopenhagen de metro naar halte Kongens Nytorv, dat is 2 zones en je kunt eenvoudig Engelstalig kaartjes op het perron in de automaat kopen en betalen met de bankpas, een enkeltje voor volwassen is 24 dkk en voor kinderen tot 16 is dit 12 dkk, kinderen tot 12 rijden gratis mee. Na een dagje wandelen in het compacte centrum van Kopenhagen heb je alle hoogtepunten gezien, kijken kost niets, toegang voor bezienswaardigheden is hoog en vaak voor kinderen niet interessant. De wafels met ijs bij de brug over de Nyhavn zijn uiteraard ook duur maar werkelijk heerlijk. Het ontbijt in het hostel is eenvoudig, maar goed. Het complex bestaat uit diverse gebouwen, maar via een "druppel" (sleutel), heb je alleen toegang tot het gebouw waar je kamer is. Voor vervoer vanaf de luchthaven hebben we de huurauto gebruikt, anders zou ik een taxi aanraden, het is ongeveer 8 km rijden. Met de metro kun je niet rechtstreeks van de luchthaven naar het hostel, er stoppen wel bussen aan de Vejlands Allé, vlakbij het hostel. Ik heb dit hostel gekozen voor de ligging ten opzichte van de luchthaven, de snelle bereikbaarheid van het centrum met de metro en de betaalbaarheid van 2 overnachtingen met kinderen.

Datum van verblijf: augustus 2017
Beoordeeld op 14 juni 2017

Het is een hostel buiten de stad, Bella Center, Ligt wel op een afstand van de metro. Proper, maar kleine kamers midden in de natuur. Zeker de fietsen huren! Vriendelijke mensen aan de receptie. 24u. ook open.

Datum van verblijf: mei 2017
Beoordeeld op 18 augustus 2016 via mobiele applicatie

Propere kamers met eigen badkamer, in de kamer staat nog een tafel met stoelen. De gemeenschappelijke keuken is groot en kookpotten en borden kunnen aan de receptie afgehaald worden mits betaling van een waarborg. Het ontbijt was niet inbegrepen in de prijs en hebben we extra ter plaatse bijbetaald. Dit bedroeg ongeveer 10eur. Er was een ruime keuze van ontbijt, verschillende soorten brood en pistolets, verschillende soorten beleg, vers fruit, choco en confituur, muesli en fruitsap. De WiFi was ook heel goed. Verblijf dat zeker voor herhaling vatbaar is!

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 8 september 2015

Het hostel is erg groot van opzet, het is allemaal goed georganiseerd. Je kan er gratis parkeren en zit met het OV zo in het centrum. Wij hadden een 2 persoonskamer met een eigen badkamer, wat allemaal netjes was en voor een hostel behoorlijk ruim. Ook het ontbijt was ontzettend goed. Beter dan we verwacht hadden!

Datum van verblijf: september 2015