“Lekker grieks”

O Lampros
Geclassificeerd als nr. 86 van 588 Restaurants in Kos-Stad
Keukens: Grieks
4 weken geleden beoordeeld

Beetje afgelegen weg van de drukte. veel locals eten hier. Lekkere souvlaki en friet. Vriendelijke bediening.

Datum van bezoek: juli 2020

22 oktober 2019 beoordeeld

Prima restaurant waar je voor een prima prijs kan eten. Souvlaki en dry aged beef zijn echt heerlijk. Goeie bediening, hoeft niet lang op je eten te wachten.

Datum van bezoek: oktober 2019
29 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een fantastisch restaurant en wat zonde dat wij dit pas na 20 maal Kos hebben gevonden (op aanraden van een local).
Het restaurant ligt op een niet al te mooie plek in een achterafstraatje van de stad, maar dat is vaak de plek waar de beste restaurants te vinden zijn.
Toch zit je er wel leuk en rustig, de bediening is supervriendelijk en de steaks zijn de beste die wij ooit op Kos gegeten hebben. Wij namen beide die mooie, malse, dooraderde ribeye -ca. 350 gram, geen kleintje- welke wordt geserveerd met uiringen en huisgemaakte patat. Een lekkere salade erbij en je hebt meer dan genoeg, want je krijgt vooraf ook nog een mandje heerlijk vers, warm brood. Helaas met een kuipje boter erbij, maar laat dat gewoon liggen en drupper er die lekkere olijfolie overheen die op tafel staat.
Eventueel kan de liefhebber ook kiezen voor dry-aged vlees, want die kast is zeer rijk gevuld.
Enig minpuntje: bestel geen saus bij je vlees. Het is zonde van je vlees en het maken van saus is niet hun sterkste punt, iets wat zij zelf direct toegeven, maar gelukkig wordt deze wel apart van je vlees geserveerd en er niet lukraak overheen gekwakt.
Ik lees dat veel mensen dit restaurant wat duurder vinden, maar wij zijn zelf slager van beroep en geloof ons maar dat je in Nederland voor deze prijs niet zo'n flink stuk vlees krijgt wat bereid is door iemand die hier verstand van heeft.
Overigens ook fijn om te zien dat de klandizie voornamelijk bestaat uit locals.
Wij zullen hier nog vaak komen!

Datum van bezoek: september 2019
2 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij komen al 11 jaar op kos maar nog nooit bij lambros geweest.
Maar de Grieken zelf raadden dit restaurant aan en zeer terecht!!
We zijn er 2 keer geweest.
Wat een heerlijk eten! Ze staan bekend om hun souflaki maar ik had de Griekse schotel en dit was echt super. Het was het lekkerste Griekse eten wat ik in jaren heb gegeten :)
De moussaka en stifado was zalig!
Wij komen hier zeker weer graag terug.

Datum van bezoek: augustus 2019
18 augustus 2019 beoordeeld

Door de vele positieve recensies hier besloten te gaan eten, grote tegenvaller..
Als voorgerecht 'warm bread', wat eigenlijk koud en droog brood is.
Als hoofdgerecht had ik de mixed soivlaki. Droog vlees en slappe patat met een paar gesneden uien ringen. Van een restaurant gespecialiseerd in vlees had ik meer verwacht. Mijn vriend had de spareribs, echter smaakte dit hier niet naar. Volgens de bediende waren het spareribs zonder botten, maar het zag en smaakte naar speklappen..?
Dan heb ik het nog niet over de service gehad. Er werd bijna niet naar ons omgekeken en borden werden niet opgehaald. Daarnaast hebben wij minstens 40 minuten op ons hoofdgerecht gewacht..
Ik ben niet snel negatief over restaurants en schrijf ook nooit beoordelingen maar dit was wel een echte tegenvaller. Voor ons nooit weer..

Datum van bezoek: augustus 2019

Reizigers die O Lampros bekeken, bekeken ook

In O Lampros geweest? Deel je ervaringen!