Google
vanaf 19,08 US$
vanaf 16,83 US$
vanaf 56,11 US$
Beoordeeld op 4 maart 2018 via mobiele applicatie

Anafiotika is een super mooie, gezellige wijk met veel witte en gekleurde huisjes. Je loopt door de smalle steegjes en iedere keer is het weer een verrassing wat je tegen gaat komen. Tijdens mijn bezoek in februari, was het heel erg rustig.

Beoordeeld op 24 februari 2018

Prachtig gelegen. Zeer smalle steegjes met witte trappen/ huisjes. Net alsof je op een eiland bent! Hoe hoger je komt hoe mooier het uitzicht. Zelfs in februari mooie bloemen die bloeien. Bomen met citroenen en bomen met manderijnen. Verschillende cactussen.

Beoordeeld op 16 februari 2018

echt het bezoeken waard wanneer men zoals gewoonlijk naar de Plaka gaat
de wijk die in feite niet wettelijk bestaat omdat de bewoners er hun huisjes gebouwd hebben zonder toelating te vragen is een stille oase in een miljoenenstad
er zijn geen straatnamen want de huizen hebben enkel hun huisnummer welke ge kunt volgen vanaf het eerste huis met het nummer 1, het tweede met het nummer 2, enz
gezien de onwettige toestand kunnen de mensen hun huis ook niet verkopen en blijft het in de familie behouden

Beoordeeld op 12 februari 2018

Als je in Athene bent moet je even naar Anafiotika. Het lijkt erg op een dorpje van de Griekse eilanden. Spier witte huisjes in een oase van rust.

Datum van activiteit: december 2017
Beoordeeld op 12 mei 2017

Het is heel makkelijk om hier steeds langs te lopen.
Echter met de kaart in de hand kom je bij allemaal kleine huisjes en paadjes terecht. Steeds vroeg ik me af of ik niet iemands erf op zou lopen, maar het zijn nu eenmaal smalle kronkelende steegjes.
Het is een erg bijzonder stukje tussen de Acropolis en Plaka.
Daarnaast verdwijnt de commercie ook als sneeuw voor de zon.
Anafiotika is een heel leuk buurtje om eens doorheen te lopen.

Datum van activiteit: mei 2017