TripAdvisor

vanaf 22,70 US$
vanaf 56,76 US$
vanaf 17,03 US$
Beoordeeld op 16 februari 2018

echt het bezoeken waard wanneer men zoals gewoonlijk naar de Plaka gaat
de wijk die in feite niet wettelijk bestaat omdat de bewoners er hun huisjes gebouwd hebben zonder toelating te vragen is een stille oase in een miljoenenstad
er zijn geen straatnamen want de huizen hebben enkel hun huisnummer welke ge kunt volgen vanaf het eerste huis met het nummer 1, het tweede met het nummer 2, enz
gezien de onwettige toestand kunnen de mensen hun huis ook niet verkopen en blijft het in de familie behouden

Datum van activiteit: februari 2018
Beoordeeld op 12 februari 2018

Als je in Athene bent moet je even naar Anafiotika. Het lijkt erg op een dorpje van de Griekse eilanden. Spier witte huisjes in een oase van rust.

Datum van activiteit: december 2017
Beoordeeld op 12 mei 2017

Het is heel makkelijk om hier steeds langs te lopen.
Echter met de kaart in de hand kom je bij allemaal kleine huisjes en paadjes terecht. Steeds vroeg ik me af of ik niet iemands erf op zou lopen, maar het zijn nu eenmaal smalle kronkelende steegjes.
Het is een erg bijzonder stukje tussen de Acropolis en Plaka.
Daarnaast verdwijnt de commercie ook als sneeuw voor de zon.
Anafiotika is een heel leuk buurtje om eens doorheen te lopen.

Datum van activiteit: mei 2017
Beoordeeld op 30 oktober 2016

Het duurde even voordat we deze wijk hadden gevonden, maar toen we Anafiotika eenmaal gevonden hadden, waren mijn moeder en ik er helemaal gek van. Super leuke en knusse huisjes, voornamelijk wit met felgekleurde hekken, deuren en houten panelen voor de ramen. Op sommige plekken waren de straten zo smal, nauwelijks breder dan mijn schouders (zo'n 40 cm). In deze wijk zijn veel trappen, dus niet toegankelijk voor mindervaliden.

Datum van activiteit: oktober 2016
Beoordeeld op 11 september 2016 via mobiele applicatie

Dankzij een tip uit de Libelle zijn wij op het idee gekomen om dit buurtje te gaan bezoeken.

Na een kleine zoektocht kwamen wij aan bij Anafiotika. Hele smalle straatjes met pittoreske witte huisjes.

In het buurtje lopen bovendien veel katten rond en is fraaie graffiti te bewonderen.

Wij hebben het bezocht op een namiddag en het was toen zeer rustig!

Echt een aanrader om even een bezoek aan te brengen.

Datum van activiteit: september 2016