TripAdvisor

vanaf 74,24 US$
vanaf 4,50 US$
vanaf 42,74 US$
Beoordeeld op 12 mei 2017

Het is heel makkelijk om hier steeds langs te lopen.
Echter met de kaart in de hand kom je bij allemaal kleine huisjes en paadjes terecht. Steeds vroeg ik me af of ik niet iemands erf op zou lopen, maar het zijn nu eenmaal smalle kronkelende steegjes.
Het is een erg bijzonder stukje tussen de Acropolis en Plaka.
Daarnaast verdwijnt de commercie ook als sneeuw voor de zon.
Anafiotika is een heel leuk buurtje om eens doorheen te lopen.

Datum van activiteit: mei 2017
Beoordeeld op 30 oktober 2016

Het duurde even voordat we deze wijk hadden gevonden, maar toen we Anafiotika eenmaal gevonden hadden, waren mijn moeder en ik er helemaal gek van. Super leuke en knusse huisjes, voornamelijk wit met felgekleurde hekken, deuren en houten panelen voor de ramen. Op sommige plekken waren de straten zo smal, nauwelijks breder dan mijn schouders (zo'n 40 cm). In deze wijk zijn veel trappen, dus niet toegankelijk voor mindervaliden.

Datum van activiteit: oktober 2016
Beoordeeld op 11 september 2016 via mobiele applicatie

Dankzij een tip uit de Libelle zijn wij op het idee gekomen om dit buurtje te gaan bezoeken.

Na een kleine zoektocht kwamen wij aan bij Anafiotika. Hele smalle straatjes met pittoreske witte huisjes.

In het buurtje lopen bovendien veel katten rond en is fraaie graffiti te bewonderen.

Wij hebben het bezocht op een namiddag en het was toen zeer rustig!

Echt een aanrader om even een bezoek aan te brengen.

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 14 juni 2016

Kleine witte huisjes, in de 20-ste eeuw gebouwd boor immigranten van het eiland Anafi. Tip: ga foto's maken in de ochtend én een andere keer in de namiddag, wegens het verschillende licht. Oja, let ook op de prachtige graffiti.

Datum van activiteit: juni 2016
Beoordeeld op 8 juni 2016

Trek goede schoenen aan, want het is behoorlijk stijl in deze omgeving. Aan de noordkant van de Akropolis vind je, buiten het drukke Plaka, dit rustige wijkje. Straatjes die zo smal zijn dat je er niet met z'n tweeën naast elkaar kunt lopen.

Datum van activiteit: juni 2016