TripAdvisor

vanaf 19,33 US$
vanaf 56,84 US$
vanaf 17,05 US$
Beoordeeld op 8 juni 2016

Trek goede schoenen aan, want het is behoorlijk stijl in deze omgeving. Aan de noordkant van de Akropolis vind je, buiten het drukke Plaka, dit rustige wijkje. Straatjes die zo smal zijn dat je er niet met z'n tweeën naast elkaar kunt lopen.

Datum van activiteit: juni 2016
Beoordeeld op 11 december 2015

Anafiotika, een wijk uit het verleden gered voor afbraak door de minister van cultuur Nana Mouskouri. Smalle straatjes, mooie uitzichten over Athene. Blauw is de kleur van luiken en deuren. Onze gids van Gemtours beschreef de hele geschiedenis toen we rustig op een muurtje zaten. Indrukwekkend. Zeker een must. De weg er naar toe is ook enerverend, plaka met de kleine restaurantjes op trapjes. Kortom een belevenis om hier door te dwalen.

Datum van activiteit: november 2015
Beoordeeld op 7 november 2015

Anafiotika is een hele leuke wijk om door heen te slenteren. Hele kleine huisjes in smalle straatjes.

Datum van activiteit: september 2015
Beoordeeld op 19 september 2015 via mobiele applicatie

Zo druk als het is in de Plaka, zo rustig is het in Anafiotika. En geheel ten onrechte. Echt een pareltje in het centrum van Athene. Hele smalle steegjes en schattige witte huisjes tegen de berg van de Akropolis aan gebouwd. Hier moet je geweest zijn.

Datum van activiteit: september 2015
Beoordeeld op 29 mei 2015 via mobiele applicatie

Wij zijn tijdens onze wandeling geen mens tegen gekomen. Prachtig wijkje tegen de noord flank van de akropolis. Zoals plaka vroeger was stel ik me voor

Datum van activiteit: mei 2015