TripAdvisor

Keukens: Hedendaags
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: Kerameikos
8 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vorige week tijdens een stedentrip Athene gegeten bij Funky Gourmet. Was het bezoek absoluut waard! Een heel verrassend en heerlijk diner. De wijze van presenteren was leuk en iedere gang anders. Een “picknick” met verschillende Griekse gerechtjes was mijn favoriet. Ook de Griekse salade die in heel andere vorm werd opgediend was genieten. Eigenlijk was alles heel fijn: goeie smaken en bijpassende wijnen. Bediening is vriendelijk en professioneel. Kortom: neem dit restaurant mee in de planning als je Athene bezoekt..

Datum van bezoek: augustus 2018

27 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een feest om hier te eten! Echt Grieks eten maar dan wel op sterren niveau.
Memorabel zijn de lamshersenen (fantastisch lekker!), Griekse salade (geserveerd in spoom vorm!) En uiteraard de picknick, met de beste gehaktbal en pastitio ooit! Hele leuke en bijzondere wijnen, oa een heerlijke retsina, Grieks biertje en mooie agiogoritiko. Hier moet je absoluut een keer heen!

Datum van bezoek: april 2018
27 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De combinaties en met name de presentatie van de gerechten zijn echt een belevenis! Wij komen hier zeker terug.
Dank voor een fantastisch diner en heerlijke muziek

Datum van bezoek: oktober 2017
5 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Veel over dit restaurant gelezen nu we in Athene waren van de mogelijkheid gebruik gemaakt om er heen te gaan. Ja, je moet reserveren en driedubbel bevestigen dat je komt. Uiteindelijk stonden wij zaterdagavond 19:20 voor de deur verwacht niet dat ze je eerder binnenlaten. Ze openen om 19:30 dus stonden we braaf met allerlei andere mensen buiten te wachten. Dat verwacht je niet van een 2 sterren Michelin restaurant en zou anders moeten. Het restaurant is verdeeld over twee verdiepingen wij zaten op de begane grond. Wat mij opviel is dat de stof van de stoelen hier en daar gescheurd is. Ook dat verwacht je niet. Over het eten wij kozen voor het zogenaamde degustation menu 2. Welgeteld 16 gangen met wijnarrangement echter niet alleen wijn maar ook bier en sherry krijg je voorgeschoteld. Dus noem het maar een drankarrangement. Over het menu van de vier noem het voorgerechten sprongen er wat mij betreft twee uit de Greek bottarga tartlet with white chocolate en de Invisible rabbit ‘Stifado’ perfect in smaak balans samen met de champagne rosé. De manier hoe het gepresenteerd wordt is een feest op zich ik ga dit niet beschrijven dat moet jezelf ervaren. Wat betreft de stifado en later ook de Funky Gourmet Dolmas en de Greek Salad je herkent de smaken uit de klassieke Griekse keuken maar het geheel is zo anders geserveerd. Wat mij betreft van een zeer hoog niveau. Hoogte punten van de 16 gangen de The Silence of the Lamb en de Sea-urchin ‘pocket’ pasta maar smaken verschillen uiteraard. Tot slot het dessert de Black dessert en Pear beide smaakexplosies. Ik heb niet alle 16 beschreven maar diegene die mij bij zijn gebleven. Samenvattend klassieke Griekse smaken die op een originele en kundige wijze worden geserveerd. Wat je van een 2 sterren Michelin mag verwachten.

Datum van bezoek: februari 2017
26 april 2016 beoordeeld

Voor het eerst in dit fantastische restaurant gegeten. Het eten en de service zijn in een woord fantastisch. . Lekkere gerechtjes en je heb na al die gangen niet het gevoel dat je helemaal vol bent. Kwaliteit staat hier hoog in het vaandel. Zowel wat er uit de keuken komt en de service in het restaurant zijn echt heel erg goed. Wij hopen hier zeker nog eens terug te komen.

Datum van bezoek: november 2015

Reizigers die Funky Gourmet bekeken, bekeken ook