Beoordeeld op 6 januari 2018

Het uitzicht over de stad en de haven is prachtig! Zeker de zonsondergang. Het uitzicht is zowel vanaf het terras, als vanuit het zwembad als vanuit de tuin van het hotel te zien. Zeezicht boeken voor dit hotel is in mijn ogen overbodige luxe. Ook de ligging van het hotel is gunstig, aan de rand van de mooie oude binnenstad. Dichtbij de boulevard en restaurantjes. De kamers zijn prima en netjes. Het ontbijt is heerlijk. Kortom, dit hotel is zeer aan te raden.

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 20 september 2017

Wij zijn afgegaan op de mooie foto's en eerdere goede recensies. Dit bleek niet onterecht. Het hotel is echt oude chique en alles ziet er goed verzorgd uit. Onze kamer (131) was niet erg groot maar netjes en gezellig. De badkamer is gedateerd, maar alles is brandschoon wat wij veel belangrijker vinden. Onze kamer bevond zich aan het eind van de gang en we hadden een heerlijk uitzicht én veel privacy op ons balkon. Zit je meer naar het midden, dan kijkt het terras en het zwembad op je balkon en kun je dus minder vrij zitten. Het ontbijt was prima. Lekker brood, yoghurt en muesli, fruit, beleg en internationaal (bonen, spek, ei, enz.). Keuze uit koffie, thee, melk en sapjes. Wij hadden HP wat achteraf een beetje zonde was. Het eten is weliswaar heerlijk en best culinair, maar geen echte keuze. De kaart geen een 4-gangenmenu met voorgerecht, 2 hoofdgerechten vis en vlees en een nagerecht. Mocht je bijv. het vlees niet willen, vergroten ze de visportie als je daarom vraagt. Houdt er rekening mee dat de porties oké zijn maar niet erg groot. Je zult je niet overeten wat ook wel goed is, maar ben je een grote eter dan is het nét aan. Ook is er 2x per week BBQ buffet wat leuk en lekker is met live muziek. Waarom dan HP toch zonde? Omdat er op nog geen 5 minuten lopen heel gezellige kleine straatjes zijn met heel veel kleine restaurantjes waarbij de geuren je het water in de mond doen lopen als je voorbij loopt. We zijn 2x gaan eten bij Estrela do Mar en hebben daar een overheerlijke visspies gegeten. Ook 's avonds is het erg gezellig in deze straatjes en op het pleintje. In het hotel is het erg rustig 's avonds en kun je nog wel op het terras zitten, maar er is dan niet veel te doen behalve relaxed een boekje lezen op internetten. De internetverbinding wisselt overigens van kwaliteit, soms heel goed andere keren niet te doen. Het zwembad is erg klein en wordt omringd door ligbedden waarop het geen pretje is zonder een matrasje, dus daar maar 1x gelegen. De hoteltuin is echt heel mooi. Leuk ook dat je bij het zwembad nog verder naar beneden kan lopen en daar nog meer verborgen tuin ziet én de bananenplantage van het hotel. Het personeel is supervriendelijk, netjes en behulpzaam. Ze spreken uitstekend Engels dus dat is makkelijk communiceren. Het 'strand' is ook slechts 5 minuten lopen waarbij je met een lift naar een soort plateau's in de zee gaat. Hebben wij niet gedaan, maar begreep dat je daar wel iets voor moet betalen. Tenslotte ligt het hotel op 5 minuten lopen van de straatjes en boulevard van Funchal en daar is veel te zien op loopafstand. Funchal is erg gezellig en prachtig met veel mooie oude gebouwen en overal groen en bloemen. Kortom, een aanrader om Funchal en dan specifiek dit hotel te bezoeken!

Kamertip: Kamer 131 is erg fijn vanwege de privacy op het balkon en het prachtige frontale uitzicht op de hoteltuin en de zee
Datum van verblijf: september 2017
Beoordeeld op 27 juli 2017

Mooi hotel met zicht op zee. Ligging is gunstig, aan de rand van de mooie oude binnenstad. Restaurants en bars op loopafstand. Weinig gebruik gemaakt van zwembad en sauna, die wel langer open mochten zijn wat ons betreft. Vriendelijk personeel. Klein puntje van kritiek; het lunchpakket voor de tijdens wandelingen is erg prijzig!

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 29 mei 2017

Prima hotel in het oude gedeelte van Funchal. Prachtig uitzicht over de stad en haven (mits je zeezicht met balkon boekt!!!). Funchal is heel stijl, dus wanneer je niet goed ter been bent is een auto wel echt een must! Vanuit hier het eiland met auto verkent. Prachtig!

Kamertip: Altijd een kamer zeezicht met balkon boeken, de straatkant is lawaaierig!!
Datum van verblijf: mei 2017
Beoordeeld op 3 mei 2017

Sfeervol hotel op enkele minuten lopen van de oude binnenstad van Funchal. Hier tref je op loopafstand een varietait aan restaurantjes. Verder zijn de typische beschilderingen op de deuren.
Uitgebreide keuze in het restaurant, mooi goed onderhouden zwembad, nette kamers met een prachtig uitzicht op de zee. Prachtig onderhouden en aangelegde tuinen. Auto parkeermogelijkheid ondergronds.

Kamertip: Uitzicht op de zee is erg mooi. Dit is tevens de zijde met uitzicht op de tijn, het zwembad en de zorgvuldig aangelegde tuinen.
Datum van verblijf: april 2017