25 Fontes and Cascada da Risco

vanaf 37,08 US$
vanaf 50,83 US$
vanaf 54,22 US$
Beoordeeld op 19 februari 2020

We hebben de hele wandeling gedaan: dus ook vanaf de slagboom naar beneden en weer terug. Achteraf was dat, met een ontstoken meniscus, niet zo'n verstandige keuze. De wandeling was, onder normale omstandigheden, goed te doen. Wel een flinke belasting voor je knieën (afdaling) en kuiten (stijgen) en een béétje conditie is we gewenst.
Het eindpunt is fraai; een soort paradijsje.

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 30 september 2019

De 25 fontes route is best een pittige wandeling. De vele trappen zorgen ervoor dat het een zware wandeling is. De risco-waterval was ook zeker de moeite waard. Is goed met elkaar te combineren.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 2 september 2019

Erg leuke bezigheid, met een huurauto heen gereden, wat al een aanrader opzich is. Helemaal naar beneden gelopen, erg mooie watervallen! Wel druk bij eindpunt en soms is het buik inhouden om mensen te laten passeren. Goede schoenen is een aanrader. Terug het laatste stukje met het busje gedaan. Kost 3 euro op.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 23 augustus 2019 via mobiele applicatie

Overweldigende schoonheid. Prachtige watervallen en 25 bronnen die uit de bergen komen en uitmonden in 25 kleine watervalletjes. Mooie flinke wandeling. Een van de mooiste op Madeira. Een aanrader.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 18 augustus 2019 via mobiele applicatie

De wandeling was leuk en afwisselend (tip! Ga echt lekker vroeg dan heb je alleen op de terugweg last van de drukte). Wij vonden de risco waterval het mooiste. Maar.. het restaurantje wat erbij zat was stiekem het leukst van de ochtend. Alles op de kaart was heerlijk en een “kers op de taart” na je inspanningen.

Datum van activiteit: augustus 2019