Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op Tripadvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema

Manieren om Tram 28 te ontdekken
vanaf 22,66 US$
Meer info
Beoordeeld op 15 maart 2020

Een van de ikonen van de stad, materiaal oogt een eeuw oud, maar functioneert nog prima. Vaak zo druk dat je hutjemutje moet staan. Niet alleen trekpleister voor toeristen, maar ook voor zakkenrollers.

Beoordeeld op 14 maart 2020 via mobiele applicatie

Om een indruk te hebben van diverse wijken van Lissabon, namen we tram 28 van beginpunt in Martim Moniz tot aan de terminus in Estrela. Leuke attractie dat oude trammetje, zo door die smalle straatjes van de Alfamawijk, het sjiekere Chiado en de statige gebouwen rond het parlement. Je hoeft niet het hele parcours te volgen, maar het is toch een niet te missen ervaring in deze mooie aangename stad !

Beoordeeld op 7 maart 2020 via mobiele applicatie

Gewoon doen! Bij aanvang/ start halte lange rijen toeristen. Voor de locals een drama, vaak supervol/afgeladen. Door supper smalle straatjes omhoog klimmend en onoverzichtelijke bochten is al n avontuur op zich. Daarnaast genieten van alle localle winkeltjes etc en de verschillende soorten kleurrijke tegeltjes waarmee de gevels van de panden overall zijn betegeld. Hebben je voeten ff rust nodig...gewoon lekker de rit ' uitzitten' ;-)

Beoordeeld op 28 februari 2020 via mobiele applicatie

Leuk om te doen maar geen hoogvlieger.
Ik nam de tram om 8u smorgens in de maand februari. Heel weinig volk (tegen de middag zag ik propvolle trams) dus ik had praktisch een halfvolle tram gedurende de hele rit. Let wel op pickpockets, een tip voor in alle grootsteden...
startpunt: Martin Moniz
Betaling: 3€ (2020) maar als je reeds een metro kaart hebt, betaal je de helft. Inderdaad, je laadt je kaart op in de metro en deze kan je gebruiken in de tram, bus en trein (let op: voor de trein dient je kaart eerst geen metrobeurten meer te hebben anders moet je een nieuwe herlaadkaart aankopen).
Eindpunt: cemetery Prazeres of Campo de Ourique. Vandaar uit stap ik de rit te voet terug. Dan kan je mooie foto’s trekken van de bezienswaardigheden. Het kerkhof is trouwens een aanrader. Diverse routes beschikbaar!
Bezoek ook de basiliek van Estrela, het Sao Bento paleis, de kathedraal van Lissabon, Time Out market, da Santo Justa lift en de Miradour! Terug naar Moniz is een kleine 4km stappen maar zeker de moeite waard!

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 25 februari 2020 via mobiele applicatie

Aanrader om op deze manier Lissabon te verkennen.
T oude trammetje gaat door de smalle straatjes v Lissabon en via audio krijg je in je eigen taal veel te weten over de geschiedenis en de plekken waar je langs komt

Datum van activiteit: februari 2020