“Lekker visrestaurant aan het strand”
Beoordeling van O Faroleiro

Keukens: Portugees
Geschikt voor: Lokale keuken, Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
3 juli 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Overheerlijke visgerechten, zoals de Risotto’s (o.a. met kreeft). Als aperitief kleine maar lekkere oesters. Proef zeker de lokale versie van de ile flottante. Het restaurant was heel druk waardoor de bediening iets langer duurde.

Datum van bezoek: juli 2022

15 maart 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een behoorlijk fietstochtje vanuit centrum Cascais, wind op kop, maar met o zo mooie zichten komen we aan in dit restaurant. De ontvangst is een beetje koeltjes met die wat oudere obers allemaal keurig in dezelfde outfit, maar de ons aangewezen tafel met mooi zicht op de baai van Praia da Guincho, met mooi wit tafellinnen stemde ons gelukkig. Toen kwam de presentatie van de mand met verse vis, beetje een opgevoerd nummertje, maar wat we vervolgens op ons bord kregen was gewoonweg heel erg lekker. Eerst een combi van verse oesters en venusschelpjes en dan die verse zeebaars klaargemaakt in zoutkorst, met groentjes en aardappel in de schil. Leuke ervaring en we waren helemaal top voor de terugrit naar Cascais, deze keer met meewind.

Datum van bezoek: maart 2020
22 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Net buiten Lissabon ligt de badplaats Cascai
Aan het water, prima kaart
Verse vis wordt in mand gepresenteerd, je maakt zelf de keuze

Datum van bezoek: april 2017
25 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Vriendelijke ontvangst. Gelijktijdig grote partij in het restaurant waar we bij binnenkomst wat van schrokken. Maar het bedienend personeel en de keuken wisten de aandacht goed over alle gasten te verdelen.
Ongevraagd ham, kaas, brood en olijven op tafel. De ham (die overigens prima was) en de kaas waren flink aan de prijs, wat pas duidelijk werd toen de kaart werd overhandigd. Dat geeft een beetje een valse start en vonden wij onprettig.
Door andere recencent al beschreven: kiloprijs op de kaart is niet fijn.
De vis is kraakvers en ligt in het restaurant op ijs klaar voor keuze en beoordeling door de gasten. Ook wordt de vis voordat hij voor bereiding naar de keuken gaat aan tafel getoond en volgt er uitleg over de bereidingswijze.
De bediening is vriendelijk en attent. Lekker gegeten, maar niet heel bijzonder of verrassend, leuke avond gehad. Prijs/kwaliteit is wat uit evenwicht.

Datum van bezoek: september 2016
8 mei 2016 beoordeeld

Hier is echt gedekt met servetten en wijnglazen. Gelukkig is de sfeer heel informeel. De bediening komst met diverse kakel verse vis aan tafel, waarbij je kunt uitzoeken. Ook lekkere schaaldieren. De huiswijnen zijn uitstekend te drinken. Je hoeft het hier niet echt heel duur te maken. Voor elk wat wils. De zonsondergang over zee is adembenemend.

Datum van bezoek: mei 2016

Reizigers die O Faroleiro bekeken, bekeken ook

Cascais, Lisbon District

In O Faroleiro geweest? Deel je ervaringen!