Church of Santa Maria de Lagos

Manieren om Church of Santa Maria de Lagos te ontdekken
vanaf 109,78 US$
Meer info
Beoordeeld op 20 augustus 2018

Dit is een sobere kerk met bijzonder altaar waar het beeld van Christus in lijkt te zweven. Vooral door de historische waarde toch een bijzondere plek om te bezoeken. Kijk vooral naar het symmetrische plafond. Het heeft een Esscher effect.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 3 mei 2018

Aan de buitenkant bekeken verwacht je toch wel iets meer van deze Mariakerk. Het gebouw staat een prachtig plein temidden van andere historisch bouwwerken. Aan de binnenzijde is de kerk eigenlijk wat sober met veel grijstinten. Rechts vooraan is een prachtige nis, die je niet mag overslaan.

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 19 april 2018

Ik ben zo iemand die graag kerken in loopt. Ik had hier weer zo een kerk vol met versieringen en beelden en veel goud verwacht. De kerk echter is in verhouding vrij simpel. Er zijn dan ook niet veel beelden en die die er zijn zijn vrij simpel. Mooi is het Maria-beeld rechts van de altaar met het kindje Jesus. Ik ben niet zo een fan van de treurende Maria met de dode Jesus in haar armen. Die was er ook. Ik wou nog een kaarsje aansteken voor mijn man en mijn kinderen. Even zoeken en dan vond ik haar: je moest wat geld in een gleuf gooien (maakt niet uit hoe veel) en dan gaat er automatisch een elektrisch kaarsje aan. Mooi beeld - helaas achter glas. En er staat dat Maria in Lagos was verschenen. De kerk staat op het plein van de Infante Dom Henrique aan het water. Mooi!!!!

Datum van activiteit: april 2018
Beoordeeld op 11 maart 2018

Je moet natuurlijk niet katholiek zijn (ik ben het ook niet) om een kerk te waarderen voor zijn historische waarde en voor te kijken naar de architecturale kenmerken. Gewoon genieten van de ruimte, de stilte, de sfeer die geschikt is voor een ogenblikje contemplatie!

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 18 februari 2018 via mobiele applicatie

Als we een kerk zien, lopen we vaak even binnen. De Santa Maria was vrijdagochtend open. Van buiten een fraai gebouw. Even binnen, even rust. Maar bijzondere schoonheid hebben we niet ontdekt.

Datum van activiteit: februari 2018