Beoordeeld op 20 augustus 2017

Uitstekend hotel, rustig gelegen. Kamer met zeezicht, prachtig uitzicht. Kamer zeer net met zeer comfortabel bed. Ontbijt en avondmaal zeer lekker en heel veel keuze. Vriendelijk personeel. Voldoende ligzetels aan zwembad en in tuin. Wifi. Prachtig zandstrand te bereiken via trap. Gelegen tussen Vilamoura en Albufeira. Je kan langs het strand wandelen tot in Vilamoura, 2u stappen. Ideaal gelegen om rustig te genieten. Weinig animatie wel aangenaam life muziek 's avonds. Alles heel proper. Mooi zwembad. Echt een aanrader.

Kamertip: Een kamer met zeezicht heeft een prachtig uitzicht.
Datum van verblijf: augustus 2017
FernandoReisFilipe, General Manager van PortoBay Falesia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 augustus 2017

Dear Guest,
We would like to thank you for the time you spent giving us your opinion of your experience at our hotel. We are very pleased to hear that you had a pleasant stay with us. We hope to see you again soon.

Beoordeeld op 21 juli 2017 via mobiele applicatie

Na de portobay in madeira kwamen we nu naar de portobay falesia. Een zeer goede keuze waar kwaliteit zeer hoog staan. De ruime kamer met balkon is voor ons ruim genoeg. Op de badkamer valt ook niets aan te merken. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Doordat dit een tweede verblijf in een portobay hotel was kregen we wat extra's. Uitnodiging en receptie met de hotel manager. Zeer goed en rustig hotel, genoeg ligstoelen aan zwembad of in de tuin. S'avonds genoeg animatie.

Datum van verblijf: juli 2017
FernandoReisFilipe, General Manager van PortoBay Falesia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 juli 2017

Beoordeeld op 26 juni 2017

We verbleven 13 dagen in dit mooie hotel in juni 2017. Het ligt in de hotelwijk net buiten het dorp Olho de Aqua samen met het Riu hotel en het Sensimar hotel. Het dorpje bereik je na een tien minuten stappen (aan hoofdingang Riu linksaf en aan volgend kruispunt nogmaals linksaf)
We kwamen ’s morgens reeds toe tegen 10u. De kamer was nog niet voorhanden en ontbijt was op de aankomstdag niet voorzien. Tegen 12u konden we de kamer betrekken. Ook dit jaar kozen we voor een promokamer en we waren best tevreden. Ze bevond zich op de eerste verdieping en keek uit op de voortuin, parking, het nabijgelegen Riu hotel en de oceaan. De twee ‘lits – jumeaux’ bedden waren voorzien van een uitstekende boxspring matras. Verder een voldoende grote kleerkast met een tiental kapstokken. Op het terras een tafeltje met twee stoelen en de namiddagzon. De badkamer is voorzien van ligbad met handige douche, toilet, bidet en wastafel. Onder de wastafel bevindt zich een handig schab waarop je bv je toilettassen kan plaatsen. Hier liggen ook de strandlakens. Handig is dat je zelf kan bepalen wanneer de lakens dienen ververst te worden: je legt gewoon het voorgedrukt kaartje op je bed en alles wordt perfect geregeld. Ook de airco werkte perfect. We hadden enkele dagen van 38° dus konden we deze goed gebruiken.
Omdat het de tweede keer was dat we logeerden in een hotel van dezelfde keten (2009 in Cliff – Bay Madeira) werden we zowaar uitgenodigd op een receptie aangeboden door het hotel. Buiten de hapjes en drankjes, volgde een persoonlijke ontmoeting met de hotelmanager. Bijzonder attent vonden we, maar er waren ook wat voordelen aan dit tweede verblijf verbonden: gratis safe, fruitmand en fles water bij aankomst en 10% korting op de hotelrekening. Ook lagen er badjassen klaar voor ons. De bijhorende folder vermeldde ook de aanwezige koffie – en theefaciliteiten, maar ik vernam later dat dit op alle kamers was voorzien
Het hotel op zich is gebouwd in een T-vorm. Aan de zuidzijde bevindt zich het zwembad en deze kamers hebben het mooiste uitzicht op de oceaan, de kliffen en de stranden. De kamers die er tegenover liggen kijken uit op de parking en het hinterland. De andere vleugel, waar onze kamer zich bevond, heeft dus namiddagzon op het terras (onpare nummers) of ochtendzon (pare nummers). Ik merkte dat er maar een vijftal kamers zijn die, door de hoge vegetatie een minder uitzicht hebben . Dus twijfel niet op een voordeelkamer te boeken.
Ontbijten kan je vanaf 07u30. Wij zaten het liefst in de veranda, waar men de hoge ramen al vroeg open schoof. Zeer veel keuze, versgeperst vruchtensap, lekkere eitjes à la minute bereid, koffie en thee in een thermosje aan tafel gebracht en afsluiten met een schuimwijn. Wij vonden het brood en de broodjes ietwat droog
Lunchen kan je aan de zwembadbar, maar ook op het vlakbij gelegen terras met adembenemend uitzicht op de stranden en de kliffen. ’s Avonds kan je hier Italiaans eten en is het nog gezelliger. HP klanten krijgen een reductie van €15. Dinsdag en vrijdag is het hier barbecue, maar dit is niet inbegrepen in de HP
Ook het diner was uitstekend. Zeer veel keuze in vlees en vis met elke avond een ander thema, (Spaans, internationaal, Braziliaans, …) Alle dagen ook een plaatselijke specialiteit. Alles ook goed warm. Fles Portugese wijn,keurig zoals het moet in een ijsemmer, en watertje rond de €18. Kledingadvies is vrije tijd en jammer genoeg zie je dan heren in korte broek binnenkomen op sandalen waarmee ze een uurtje daarvoor nog aan het zwembad zaten, terwijl hun partner perfect gekleed en opgemaakt is
’s Avonds is er steeds muziek, zowel aan de buitenbar als aan de binnenbar met afwisselende kwaliteit. Op dinsdag speelt een erg goede pianist in de binnenbar
Elke dag is er een happy hour van 18u30 tot 19u30 en op het einde van onze vakantie ook nog een keertje later op de avond. Gedurende een uur krijg je 50% korting op de drankjes
Zonnebaden kan je aan het zwembad, de grote ligweide of op een mooi aangelegd terrasje. De eerste week van ons verblijf zag ik niemand een handdoek gaan leggen, de tweede week een zeer kleine minderheid, alhoewel dit absoluut niet nodig is. Plaats zat met voldoende parasols.
Naar het mooi strand ga je via een houten- en betonnen trap. Je kan via het strand na 1.5u het zeer mondaine Villamoura bereiken. De moeite waard. Taxi terug ongeveer € 18. Het nabijgelegen Albufeira is ook de moeite om eens te bezoeken. Je laat best een taxi naar het hotel komen. Je betaalt met de tip een €10
Over het algemeen vriendelijk personeel, maar een iemand is toch wel echt het zonnetje in huis, altijd lachend en steeds goed gemutst. Zij brengt met veel plezier je drankje naar je ligbedje. Het meisje met de twee vlechtjes, Rafaela Paulino.
Samengevat: een zeer goed hotel op een droomlocatie

Kamertip: promokamer is een standaard kamer
Datum van verblijf: juni 2017
FernandoReisFilipe, Diretor-Geral van PortoBay Falesia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 27 juni 2017

Beoordeeld op 24 juni 2017

Mooi gelegen hotel op de kliffen met mooi uitzicht, mooi zwembad met voldoende ligzetels, alles netjes verzorgd

Kamer netjes met zeer goede bedden, goede airco, koffie en theefaciliteiten, wifi

Ontbijt en diner prima in orde lekker, veel keuze en goed verzorgd

Kamertip: Kamer met zeezicht op hogere verdieping zeker de moeite waard
  • Reistype: Reisde alleen
FernandoReisFilipe, General Manager van PortoBay Falesia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 juni 2017

Beoordeeld op 22 juni 2017

De inrichting van het hotel is saai, er spreekt helemaal geen sfeer uit.
Het ontbijt daarentegen was prima, heerlijk vers fruit, verse sappen, warme gerechten, allemaal heerlijk.

Ligging is prachtig op de kliffen, echt super.

Eten in a la carte restaurant vond ik aan de dure kant. Maar de ligging van het terras maakt veel goed.

Kamer is standaard, wel spik en span schoon. Badkamer klein. Airco werkte gelukkig goed.
Gangen warm en benauwd, evenals de liften.

Maar we hebben een heerlijke week gehad.

Datum van verblijf: juni 2017
FernandoReisFilipe, General Manager van PortoBay Falesia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 23 juni 2017