Beoordeeld op 7 februari 2020

Omdat wij zelf het moeilijk vonden om uit alle reviews wijs te komen, besloten we zelf een review te gaan maken voor alle vakantiegangers die niet zeker weten welk hotel/appartement ze moeten boeken. Wij zaten in het appartementencomplex-gedeelte (= cerro mar atlantico). Het garden gedeelte is een hotel. Je kon gebruikmaken van alle 4 de zwembaden die er waren. Deze waren gewoon mooi schoon. Een nadeel was dat er niet echt ligbedden beschikbaar waren en je vaak op het gras moest liggen. (Disclaimer: wij hebben geen bedjes geclaimd om 8uur 's morgens, dus wellicht hebben anderen wel die discipline). Het garden hotel zag er overigens ook heel mooi uit, met allemaal glazen deuren etc. Dit hebben we mogen bewonderen tijdens onze ontbijtjes in het garden hotel. Het ontbijt is harstikke goed. De koffie was lekker en je kon zelf mimosa's maken als dat je ding is bij het ontbijt... Ook waren er verschillende kannen met water met bijvoorbeeld anti-oxidanten enzo. Erg leuk!! Er was genoeg keuze bij het ontbijt. Van pannekoeken, harde broodjes, lekker fruit, yoghurt, eieren op allerlei manieren en natuurlijk de engelse ontbijtkost, hadden ze genoeg keuze voor 10 dagen vakantie in ieder geval. De chef eieren was erg aardig. Jammer genoeg mochten de andere medewerkers ons niet zo, omdat we meestal het laatste half uur van het ontbijt pas naar binnen liepen... Wat te begrijpen valt, maar toch jammer.
Wifi: niet bestaand in onze kamer, wel in de lobby, maarja geen probleem als je 3g hebt :).
Het appartement: wij hadden een appartement met één slaapkamer voor ons vieren. Dit was verrassend ruim met een balkon waar je wel een potje op kon voetballen en een leuke keuken met een grote koelkast, oven, magnetron, voldoende glazen, bestek en borden. Het enige minpuntje dat we konden vinden was het zwembad die we creëerden nadat we alle vier gedoucht hadden. Het water liep letterlijk de badkamer uit, maarja dan maar de handdoeken meteen over de grond... (Helaas). De schoonmaakservice was top en waren altijd schone handdoeken!
De locatie was helemaal oké naar onze mening. Het ligt wel echt op een hellende weg en je moet inderdaad wel een hoop trappen af, maarja als je gewoon redelijk te been bent, is het prima te doen. Alleen maar goed tegen al die calorieën die je bijkomt van al dat eten in het oude stadje. Oud-Albu is toeristisch, maar heeft wel gewoon leuke eettentjes liggen. Ook aan de zee waren er leuke restaurants. Je hebt er een aantal kroegen/clubs liggen en een hoop cocktailbars met live muziek. We zijn er wel een keertje uitgegaan, maar het is toch wel iets leuker op de strip (met name de Albufissa waar alle Nederlanders uithangen).
Het strand is dichtbij en ook mooi schoon.
Wij waren natuurlijk 'jongeren' op vakantie, dus als jullie mensen zijn die graag opstap gaan, maar toch wel in een top appartement willen liggen, raad ik cerro mar atlantico toch echt wel aan. (Ook absoluut aan gezinnen met oudere kinderen en koppels). Met de taxi ben je binnen no-time in het nieuwe deel van Albufeira waar je je tot in de late uurtjes kan vermaken. We zijn er 1 dag overdag geweest en hebben toen wel echt gemerkt dat je dan steeds wordt aangesproken door proppers over vanallerlei (dure) feestjes. Dus dat 'mis' je wel als je in het oudere gedeelte ligt.
Ik raad dit appartement absoluut aan!

Datum van verblijf: juli 2019
Beoordeeld op 5 januari 2019

Het appartement is echt goed. Het appartement is voorzien van een vaatwasser en wasmachine. Service is prima. We zijn daar geweest met de kerst, de medewerkers waren allemaal vriendelijk en de bedden werden ieder dag opgemaakt en elke dag schoon handdoeken. We hadden gezellig gewandeld naar Albufeira Strip, maar een Taxi nemen kan ook. Wandelen naar de dichtbij zijnde winkels is met gemak, maar de terug weg is een uitdagende klim

Datum van verblijf: december 2018
Beoordeeld op 9 augustus 2018 via mobiele applicatie

We zijn net terug. 2 weken in cerro mar atlantico gezeten. Dit deel ligt aan de zijkant van het hotel en kijkt uit over de stad en de zee. Het heeft geen eigen zwembad. Voor ons geen probleem want je kan met je kaart in alle 4 de baden terecht.
Verder had je nog.:
* Cerro mar het Hoofdgebouw; uitzicht op zwembad stad en zee. receptie lobby, restaurant, bar 1900 -2400 (rustige bar maar altijd langer open) , zwembad met restaurant, binnenbad, welness + tennis en squash.
*Cerro mar garden; 2 midden gebouwen, Zwembad uitzicht (deels zeeuitzicht), eigen zwembad waarvan 1 er een klein restaurantje aan het water had.
Hier is ook een Klein winkeltje voor je drinkwater, bier, brood, minimaal beleg, losse pakjes peuken en strandartikelen

De appartementen dagelijks schoongemaakt, voldoende handdoeken voor te douchen. Er zit standaard chloor in het kraanwater dus wij gebruikten het alleen voor te douchen, kledingwassen (er is een wasregeling maar niet gebruikt) en afwassen.

4 kookplaten, Koelkastje, oven en vaatwasser, koffiezetapparaat en waterkoker waren aanwezig en hebben we ook continue gebruikt. Doordat we 2 appartementen hadden kwamen wij erachter dat de aanbod aan pannen wel verschild per appartement, ons appartement had 3 pannen om te koken,..en 1 heel klein koekenpannetje. Die van onze jongens had er nog 2 grotere koekenpannen en een kookpan bij, dus alles tijdelijk op een hoop en wij konden zo toch goed koken. Bestek borden en glazen waren er wel voldoende.

De slaapbank moet je ff zelf uitschuiven, dit gaat redelijk stroef. Er hang een airco in de woonkamer en 1 in de slaapkamer en er staat een tv met als NL verstaanbare zender bvn.
De WiFi hebben we niet genomen. De recensies waren als slecht, en de receptiedame gaf er ook al bij aan dat het het op de meeste plekken ook helemaal niet doet.

Wij hebben veel om het zwembad gehangen. (Het zee water was echt te koud, dus kozen we liever voor het zembad) alle baden geprobeerd maar onze voorkeur was het hoofdbad in het hoofdgebouw. Dit vanwege meer voorzieningen met daarbij meer zitplek.
De bedden was een drama. Wil je een bedje moet je vroeg zijn want ook hier zijn die sneue mensen die tegen de niet nageleefde afspraken in hun bedjes claimen en vasthouden. Gelukkig is er nog plek op het gras op een aantal plekken rondom het zwembad.

Voor ons al met al een prima vakantieplek. Trappetje af en je bent in het oude deel op het plein met eettentjes/cafés en de souvenirwinkels en kraampjes. Dit loopt door tot aan het strand 10 minuten verderop. Qua uitgaansherrie is het goed te doen en merk je niets van de drukte beneden.

Dan als laatste, de trap.
Voor ons was het de eerste 2 keer ook even slikken en vloeken. Daarna wen je eraan; wacht je tot je op adem bent, veeg je weer je kletsnatte lichaam droog en trakteer je jezelf lekker op een koud biertje uit je koelkast, of nog beter een cocktailtje bij het zwembad of boven in de bar.
Tja....een rolstoel (of kinderwagen) kan er beter voor kiezen om om te lopen ( + 500meter) of een taxi of een tuctuc te bellen.

Datum van verblijf: augustus 2018
Beoordeeld op 23 juli 2018

De twee 1-persoonsbedden (i.p.v. één 2-persoonsbed:-( ) waren knoeper-hard, wat voor een klein deel werd opgelost door een extra deken onder het hoeslaken te leggen.
Verder was het best zwaar om de hellende weg op- en af te lopen, maar gelukkig waren taxi's heel goedkoop. Het personeel verdient een dikke pluim, zij waren echt super vriendelijk. Ook toen de gekochte wifi-kaart in het appartement niet bleek te werken, kregen we netjes ons geld terug.

Datum van verblijf: juli 2018
Beoordeeld op 16 juni 2018 via mobiele applicatie

Het appartement is echt wel goed. Prima kamers en er zit ook een vaatwasser en wasmachine in. De service is niet zo goed. Mensen zijn niet vriendelijk en gefrustreerd. Er is geen gratis WiFi op de kamer. Deze moet je kopen en is erg traag. Niet intrappen! Verder, voor het echte vakantiegevoel, moet je om 05.30 opstaan om je handdoekje neer te leggen bij het zwembad. Anders heb je vette pech. Erg jammer...

Datum van verblijf: juni 2018