13 juni 2017 beoordeeld

Eerste indruk bij binnenkomst was goed. Schoon,fris & modern ogend hotel. We hadden een kamer en balkon op de 4e verdieping met uitzicht op zee. Kamer was schoon, ruim en simpel en voorzien van een redelijk stille airco. Een koelkast is aanwezig maar geen koffie/thee optie. De badkamer ook keurig schoon had iets ruimer gekund, wel heerlijke Rituals producten. Er was een kluisje op de kamer waar helaas voor betaald moest worden (2,50 euro per dag).
Het ontbijt (bij ons inclusief anders 12,50 euro pp) is ruim voldoende. Keuze uit diverse beleg soorten, brood, sapjes, vers fruit, eieren (gekookt, gebakken en roerei), pannekoekjes en typisch Engels ontbijt (worstjes, champignons,spek etc.) Alleen de koffie is een minpunt en kan stukken beter. Kan ook maar dan moet je daar weer extra voor betalen (nespresso). Het hotel biedt ook een avond buffet aan voor 20 euro pp maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt ivm de ruime keuze aan goede restaurants in de buurt. Hotel heeft een perfecte ligging direct dichtbij het strand en oude Albufeira. Groot terras waarbij het wel opletten is waar je gaat zitten. Naast een terras voor het restaurant is er ook een terras voor de bar dat doorloopt tot voor de bijbehorende hamburger bar. We hebben hier op de 1ste avond een probleem gehad met het betalen. We zaten op de scheiding van de bar/burger bar. We kregen de rekening van de 2 x 2 bestelde glazen wijn aan hetzelfde tafeltje uit 2 verschillende hoeken, dwz 1 uit de burgerbar en 1 uit de bar. Daar zit je als klant niet op te wachten en helemaal niet als het uit dezelfde bar komt. Als het niet anders kan dan moet je het je klant duidelijk maken. Het schoonmaak personeel is erg vriendelijk en verricht elke dag weer prima werk. De vriendelijkheid van het restaurant personeel met name van de oudere garde is helemaal top. Die van de jongere garde laat regelmatig te wensen over. Het hotel heeft ook nog een klein zwembad met wat ligbedden. We hebben hier geen gebruik van gemaakt. Op zich hebben wij ons prima vermaakt maar aan het Exclusive zitten hier en daar zeker verbeterpunten.

Verbleef: juni 2017, reisde met een partner
18 mei 2017 beoordeeld

Welke kamer je krijgt, hangt helemaal af van je eigen zuinigheid. De laagste prijzen geven simpelweg de sneuste kamers. Wij hadden een kamer aan de binnenzijde, pal tegen het dakterras, waar het zwembad zich bevindt, dus zonder balkon. 's Avonds ging de deur naar het terras en het zwembad op slot, maar via het raam hadden we zo toegang tot ons "eigen" grote privéterras, inclusief pool met een schitterend uitzicht over het diep gelegen strand en de lichtjes van de stad. Pak je rose en je biertje uit de koelkast en het feest (geen lawaai maken) kan beginnen!
Parkeren voor het hotel staat aangegeven als "gratis in de omgeving". Dat is wel een groot probleem. Rij je te ver door (allemaal één richtingsverkeer) en heb je nog niets, kun je de Tom Tom weer aanzetten om met een grote boog door de stad het hotel terug te kunnen vinden. Heb je eindelijk een plekje gevonden in de nabije omgeving, laat 'm daar dan zo lang mogelijk staan, want alle highlights en de oude stad zijn gemakkkelijk te belopen.
Het ontbijt 's morgens, neem dus een kamer mét ontbijt want een los ontbijt is aan de prijzige kant, was een grote verrassing. Veel keuze en zelfs bubbels. Begin de dag goed met een champagneontbijt!
Al met al vonden we de prijs-kwaliteit verhouding prima!

Kamertip: Betaal iets meer om een kamer met balkon te krijgen. Anders zit je wel erg opgesloten of krijg je een kamer met "handicaps".
  • Verbleef: april 2017, reisde met een partner
10 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een heerlijke vakantie gehad .
Het pers van de kamer cleaning was geweldig *****
Het overige personeel op 1 ober na bloed schagereinig !!!!
Als je voor de spa komt blijf dan thuis ,iedere keer andere smoes
Briefje zondag gesloten er was geen pers voor jammer dag sauna dag alles.
Het enige wat open was is het buitenzwembad en die werd s avonds al snel afgesloten .
Er is 1 ober Genaamd CARLOS die krijgt van mij een dank je wel Carlos voor je zorgzaamheid ,vriendelijkheid en als enige een goede instelling

Verbleef: maart 2017, reisde met vrienden
3 januari 2017 beoordeeld

Rustige ligging en dicht bij het oude centrum.
Service niet overdreven. Niet veel initiatief van het personeel.
Kamers super schoon, elke dag linnenwissel en om de 3 dagen schone lakens.
Kamers semi modern en redelijk minimalistisch ingericht. Niet uitnodigend om langere tijd te gaan zitten. Klein balcon maar met zeezicht de hele dag in de zon.
Goede badkamer met douche in bad.
Tamelijk sfeerloze bar en louche. Redelijke prijzen.
Goed uitgebreid ontbijt en dinerbuffet. Niet spannend maar goed.
Ik wil absoluut geen negatieve beoordeling neerzetten en wil zeker nog eens terugkomen. Ik wil het samenvatten met: niet erg spannend.
Geen gebruik gemaakt van de spa, fitness en zwembad. Daarom geen mening.

Kamertip: Geef iets meer uit en neem een kamer met zeezicht. Fenomenale zonsopkomst en -ondergang. Liefst op de 4e verdieping.
  • Verbleef: december 2016, reisde met een partner
30 december 2016 beoordeeld

De ligging van Rocamar ( en bv ook hotel Sol e Mar en Intel Afbufeira ) is ideaal; lekker dicht bij het strand en het oude centrum. Helaas was ons verblijf in Rocamar een afknapper. We kregen een PROMOTIE-kamer op de begane grond met uitzicht op een dichte omheining!! Kamer 313 zonder balkon, maar met gezamenlijk terras voor rokers, enz.en geen uitzicht op oud Albufeira, zoals we zo mooi hadden voorgespiegeld gekregen. Aan de preferentie 'zo hoog mogelijk': geen medewerking. . De bedden: Preferentie: Goede bedden. Geen medewerking!! Beide bedden waren verschrikkelijk!! Gelukkig heeft de hostess Danielle van Tui geregeld, dat we één ( geen twee ) topdek hebben gekregen. Dat was voor een paar dagen een lichtpuntje!! Onvriendelijk personeel, zowel bij receptie als restaurant. Het ontbijt is enorm Eentonig!! Elke dag precies hetzelfde!! Mocca Koffie uit automaten en niet lekker.
Preferentie: gerenoveerde kamer: geen medewerking.
De badkamer was niet gerenoveerd en klein; je moet in een bad stappen om te douchen en elke keer een groot waterballet in de gehele badkamer. verder geen ruimte om badspullen en toiletartikelen neer te zetten. Over de buffetdiners in Rocamar ( euro 20,-- minus 20% ) hadden we zeer veel klachten gelezen en gehoord. Helaas zijn er rond 25 december veel restaurantjes dicht in Albufeira. Een aanrader: ga een keer in het lekker verwarmde buur hotel Hotel Sol e Mar een heerlijk buffet diner nuttigen voor 11,50. Rocamar was een enorme afknapper. We zullen hier nooit terug gaan. Dit kille en koude 'exclusive' hotel Rocamar is allesbehalve exclusief: integendeel!

Kamertip: Ga niet akkoord met toewijzing kamers 311- 313- enz.Zie de foto onder !!
  • Verbleef: december 2016, reisde met familie