Beoordeeld op 8 september 2019

Kleine zolderkamers en kleine badkamer met versleten handdoeken
Beperkt ontbijt - voorverpakte charcuterie
1/4 koffiekoek op de schaal leggen : zeer vies!!
Eigen ontworpen kaart voor 4 EUR?? Deze zijn GRATIS te vinden bij VVV Ieper
Hoe kunnen gasten dit positief beoordelen? Is het geld niet waard!!

Datum van verblijf: september 2019
Vincent_Vndl, Eigenaar van Ambrosia Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 18 september 2019

Beste Ann Verwimp uit Turnhout.
Hartelijk dank voor het schrijven van een review.
Je had 2 kamers geboekt en wou er één annuleren binnen de annulatieperiode (minder dan 4 dagen op voorhand).
Dit stond duidelijk aangegeven op het moment van het boeken. Je hebt er ook mee ingestemd. Op de bevestiging stond het dan nog eens duidelijk. Toch wil je het proberen om zonder kosten te annuleren. Echter gaat dat niet.
In zekere zin begrijp ik dat het niet leuk is te moeten betalen als je het dan niet kan meemaken. Echter is dat geen alleenstaand geval. Als je een vliegtuig, trein, concertticket of wat dan ook boekt, zijn er daar voorwaarden aan. In tegenstelling tot een product, zijn er bij een dienst slechts een beperkt aantal van. Zo beschikken wij over 10 kamers en die kunnen maar één keer verhuurd worden op één dag. Als ze niet verhuurd worden, zitten we met verlies. En dat alles dient te gebeuren in het hoogseizoen. In het laagseizoen is de vraag laag en kan er zelfs geen break-even gedraaid worden.
In zekere zin begrijp ik dat het niet leuk is te moeten betalen als je enkel je eigen standpunt bekijkt. Echter zijn er hier 2 partijen aanwezig, nl. wij bieden accommodatie aan. Wij nemen dat engagement al 12 jaar op en zijn open 7 dagen op 7. Wij werken in de weekends, in de vakanties en het stopt nooit. Het is van ’s ochtends tot ’s avonds. Ook op persoonlijk vlak, worden er offers gebracht. Wat wederzijds respect vind ik hier wel op zijn plaats.
Mocht u denken dat we in 4 dagen tijd een kamer opnieuw makkelijk kunnen verhuren, dan zouden we geen boekingen aanvaarden voor 1 jaar op voorhand.
Mocht u denken dat we in 4 dagen tijd een kamer opnieuw makkelijk kunnen verhuren, dan zouden we zelfs niet met booking.com werken. Die nemen al 15% commissie.
Laten we eens de rollen omdraaien. Stel nu dat u een hotel zou runnen. Dan zijn er een aantal mogelijkheden:
Bijv. je stelt geen boekingsvoorwaarden. (geen kredietkaartgegevens of voorschot). Dan mag je ervan uitgaan dat de helft vd mensen zelfs niet eens komt opdagen.
Je laat de betaling doorgaan op het moment van de boeking. Dit is wat tegenwoordig veel grote hotels doen. Echter vind ik dat nogal streng. Dan is er achteraf echter geen discussie. Maw. Je straft ons af omwille van het feit dat wij soepel zijn id annulatievoorwaarden.
Dan kun je ook andere voorwaarden stellen. Bijv. 1 maand op voorhand, 3 weken op voorhand, 2 weken op voorhand, 1 week op voorhand, 4 dagen op voorhand of 1 dag op voorhand. Echter welk systeem je ook kiest, je zal altijd mensen hebben die net binnen die periode vallen met mogelijks de bijhorende discussie. Echter wat wij doen, is vooral duidelijkheid scheppen en dan ook consequent zijn. Ergens dienen wij kleur te bekennen en regels in te voeren.
Stel nu dat we dan een kamer dan toch nog eens kunnen verhuren, dan hebben wij geluk gehad.
Zodra dat iemand buiten de annulatievoorwaarden annuleert en we kunnen niet meer opnieuw verhuren, dan hebben we pech gehad.
Eigenlijk is dat een kwestie van verantwoordelijkheid. Je kent op voorhand de voorwaarden, je weet waar je aan toe bent en je hebt er ook mee ingestemd. Maw. als er dan overmacht is, dan valt het risico voor jullie binnen die 4 dagen. Op onze bevestigingsmail raden wij ook aan om een annulatieverzekering te nemen. Maar als je dan beslist om geen reisannulatieverzekering te nemen, dan wil je dat ik opdraai voor de kosten? Vind je dat nu serieus?
In feite stel je hiermee het ganse reservatiesysteem in vraag. Het is niet terugvorderbaar, je weet het op voorhand en toch ga je het proberen. Mochten we jouw logica volgen en dat je dan toch niet dient te betalen, dan zien ik geen nut in het aanvaarden van boekingen op voorhand. Er is geen enkele accomodatieverstrekker die zonder garantie in het hoogseizoen zomaar boekingen zal aanvaarden.
Echter hoop ik desondanks dat je van genoten hebt van Ieper en zijn omgeving.

Beoordeeld op 31 juli 2019

Met de boekingsconfirmatie ontvingen wij als bijlage uitgebreide
Informatie van de talrijke bezienswaardigheden in en rond Ieper.

Bij inchecken in het hotel werden wij door receptioniste Ada bijzonder vriendelijk ontvangen en vertelde zij op een prettige en beschaafde toon alles wat wij het hotel en mogelijkheden moesten weten. Top! Nooit eerder meegemaakt en wij hebben toch heel veel gereisd. Volgens haar naambadge was Ada studente. Als grote hotelketen zou ik haar snel gaan inhuren!

Over het kleine hotel ( 10 kamers) valt niets dan goeds te melden. Centraal gelegen in het centrum van Ieper, opvallend schoon, een goed verzorgd ontbijt, vriendelijke staf en een bedlampje om te lezen. Ook een rustige omgeving. Geen enkel straatlawaai op onze kamers 21 en 22.

Enige minpuntje: matras loopt scheef af.Meer

Datum van verblijf: juli 2019
Beoordeeld op 9 juni 2019 via mobiele applicatie

Prima hotel met bijzonder prettig personeel. Helaas heeft kamer 14 's-ochtends vroeg veel last van het rumoer van de ontbijtzaal. De deur die dat moet voorkomen staat dan helaas meestal open. Verder niets dan lof.

Datum van verblijf: juni 2019
Beoordeeld op 24 maart 2019 via mobiele applicatie

Positief:
- vriendelijk ontvangst en stond klaar om tips te geven van de streek.
- ideaal gelegen in het centrum van Ieper
- propere kamers en badkamer
- lekker, maar beperkt, ontbijt
- respect voor wat Ada op haar eerste dag in de keuken deed!!!

Negatief:
- te lage kamer, nr 24, op zolder ( paar keer met hoofd tegen balk gelopen, ikke 1m86)
- te kleine ontbijtruimte!
- 2 persoonsbed met 2 aparte matrassen. En 2 verschillende kwaliteiten van matras
- heel slecht geïsoleerde kamers! Je hoort echt alles!!

Tip: verduistering voor hoekraam.

Besluit: TE duur voor wat het is!

Datum van verblijf: maart 2019
Beoordeeld op 15 oktober 2018

Een kleinschalig hotel, met heel fijne warme zaakvoerders. Het is als op den vreemde, thuis zijn. Het is als een beetje in een andere familie aan de haard plaatsnemen. Hartelijkheid. Het ontbijt is gul, en persoonlijk. De kamer was en bleef, gedurende mijn ( dagen verblijf, een toonbeeld van netheid. Een ideale plaats, om s avonds, na een dag op pad, thuis te komen...

Datum van verblijf: augustus 2018
  • Reistype: Reisde alleen