“Een blijver in het Kortrijks restaurantfirmament”
Beoordeling van Funky Food

Funky Food
Geclassificeerd als nr. 49 van 269 Restaurants in Kortrijk
Keukens: Iraans, Fusion
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
1 februari 2018 beoordeeld

Reeds verschillende keren hier komen dineren en telkens weer vind ik de gerechten lekker, mooi gepresenteerd. We waren met 2 p.
Je krijgt van Hooman een goede uitleg over smaken en advies bij je keuze. Het Perzische voorgerechtbord is nog altijd de beste keuze die je hier kan maken. Hoofgerecht : het lamsstoofpotje en de rosbief burger. Top ! En neem gerust de huiswijn. Die is super.
Enige opmerking die ik zou geven om nog wat meer in de picture te komen : geef per week of per veertien dagen een paar suggesties - want de kaart is in al die jaren slechts minimaal gewijzigd.

25 november 2017 beoordeeld

Door vrienden uitgenodigd stappen mijn vrouw en ik het vrij donkere maar zeer gezellige en apart ingerichte restaurant binnen. Mij vielen de grote en mooi gepresenteerde gerechten in de borden van de gasten op. Het restaurant zat eivol. Gelukkig hadden onze vrienden gereserveerd.
De bediening verliep niet alleen vrij vlot maar ook heel erg aangenaam. De keuze is meer dan ruim en de uitleg bij de kaart door de uitbater heel correct. Wij werden door onze vrienden aangeraden om geen voorgerecht te kiezen omdat de gerechten vrij copieus zouden zijn. Als aperitief koos ik voor de Amaro Nonino (aperitief maison) die als 'bitter en zoet' werd omschreven: heerlijk!
Als hoofdgerecht nam ik de kangoeroefilet (saignant) en kreeg een prachtig kunstwerkje met zeer mals en smakelijk vlees in een romige pepersaus. Als bijgerechtjes lagen in het bord een rij gebakken en licht gekarameliseerde appelsneetjes (geen moes) en bovenop dit alles als chips afgebakken aardappelschijfjes. Top! Ik miste een sneetje boord om de rest van de saus op te kunnen eten.
Mijn vrouw koos voor het 'Perzisch Lamsstoofpotje' aangeboden op een heel grote ronde plank met daarnaast 4 potjes: drie bijgerechten (groenten e.a.) en een vinaigrette. Gelukkig kreeg mijn vrouw haar bijzonder grote portie niet op en mocht ik nadien de rest oppeuzelen. Om je vingers van af te likken!
Aan tafel dronken we een karaf huiswijn en enkele glazen rosé die ook nu heel erg goed in de smaak vielen.
Als dessert koos mijn vrouw de 'moelleux met ijs'. Deze was ook alweer heel mooi gepresenteerd en erg lekker. Ik dronk als dessert een 'Scroppino', omschreven als een 'licht alcoholisch drankje op basis van limoensorbet/wodka/cava dat voor, tussen of na de maaltijd kan gedronken worden, lekker fris!'. Ongekend, nog nooit geproefd maar wel voor herhaling vatbaar.
Dat laatste vinden wij dan ook van het totale bezoek aan Funky Food. Eerst een grote 'merci' aan onze vrienden voor deze heerlijke en vooral heel gezellige avond. Daarnaast ook nog een grote dank je wel aan mr. Hooman (de uitbater) als aan de heel vriendelijke bediening. Wij hebben echt heel hard genoten en komen zeker nog terug.

21 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel gezellige zaak met mooi interieur. Lekkere cocktails. Grote keuze aan gerechten. Lekker gegeten maar zeer lange wachttijden.

2 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Reeds meerder keren deze zaak bezocht en telkens met een goed gevoel vertrokken. De oosterse en Perzische invloeden maken van deze zaak een topadresje. Het perzisch verrassingsbord voor bij de aperitief is zeker de moeite. Zonder enig schroom vervangt dit bord een voorgerecht. Speciale smaken en verrassende gerechten. Top top top

26 februari 2017 beoordeeld

Typisch restaurant voor leeftijdsgroep 20-25. Luid lounge muziek, . het eten speelt weinig rol, de plaats om je eerste date te imponeren, de plaats om een vrijgezellenavond te starten en dat proef je! . En dit met een duur prijskaartje!! Nee, sorry ik eet veel uit en durf zeggen dat ik een bescheiden kenner ben. Mijn Filet Mignon (31,80€), blue gevraagd was NIET blue en had een structuur van een koteletje, hard en taai. FYI Steak stroganoff is niet met whisky, stroganoff is een russisch gerecht, met whiskey wordt dit dan een Mac Stroganoff , ! Zeker niet voor herhaling vatbaar. Sorry...een eerste keer , maar zeer zeker een laatste keer. Maar voor jonge mensen , enjoy en learn !!!! volwassen word je met vallen en opstaan en dit ook op culinair gebied en oefening baart kunst.

Reizigers die Funky Food bekeken, bekeken ook

Kortrijk, West-Vlaanderen

In Funky Food geweest? Deel je ervaringen!