“Topper lunch. ”
Beoordeling van Va Et Vient

Va Et Vient
Geclassificeerd als nr. 15 van 288 Restaurants in Kortrijk
2 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier een zeer lekkere lunch gegeten op een mooi terras. Prijs kwaliteit zeer hoog, ook hun gebouw binnenin is zeer mooi. Wel jammer van het piepschuim die buiten te zien is langs de ramen. Klein detail maar valt wel enorm op.

Datum van bezoek: augustus 2018

3 juli 2018 beoordeeld

We waren hier met 4, mijn echtgenote en mezelf, en mijn 2 kinderen.
We hadden duidelijk gemeld dat er 2 kinderen bij waren die niet van allerlei 'tovenarij' hielden maar gewoon, lekker en simpel gekookt eten.
Alvorens iedereen hier op zijn achterpoten gaat staan met de uitspraak 'kinderen horen daar niet', wil ik het volgende meegeven:
* kinderen horen WEL op restaurant
* wij willen onze kinderen wat anders leren dan de basiskeuken
* in sterren resto's hebben wij nog NOOIT problemen gehad. Integendeel, er wordt met veel liefde voor de kinderen gekookt, aangepast en daar schuilt volgens mij de kracht van een topkok (cfr La Duree in Izegem en Cas-tor in Beveren Leie. Men luistert er altijd naar de wensen van de kinderen en die vinden het eten, zelfs als is het op hoog niveau met andere sausjes en soms onbekende smaken, een absolute top...)

Bij de Va et Vient, toen we nogmaals vroegen, voor we aan tafel gingen of er iets anders kon, werd er gezegd dat de gerechtjes zeer open waren voor kinderen.
Wel, onze kinderen hebben er niets van gegeten en wij in feite ook niet.
340 € lichter voor ingewikkeld eten (een mooi voorbeeld hoe je gewone gerechten om zeep kan helpen met onmogelijke combinaties), fluwijnen en vooral mooie plaatjes maar inzake smaak, een ramp.
Neen, wij zijn geen onbenullen, neen wij kennen zeer zeker andere keukens, ja wij reizen en kennen ook pikante, speciale, ver buitenlandse keukens en gerechten maar dit was er over.

Ik ga hier geen uitspraken doen over de kok of andere. Ik ben zelf geen kok maar ik kom hier niet meer terug. Met mijn opinie wil ik andere mensen waarschuwen...ga gerust maar wees gewaarschuwd...dit is een keuken waar ze een mooie wagen zodanig aanpassen dat hij lelijk wordt. Maar 'de coloribus et digustibus...non dispuntandum'. Over geuren en kleuren discuteert men niet ...maar hier en ik wel.

Spijtig.
ps: Ik moet wel melden dat de bediening vriendelijk was en het interieur zeer mooi aan de vernieuwde boorden van de Leie. Een toprestaurant zou hier zeker een prachtige zaak kunnen uitbouwen.

Datum van bezoek: juni 2018
20 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Uiterst verzorgde gastronomie. Het moet nu nog heerlijker zijn met de verlaagde leie boorden
Moderne locatie

Datum van bezoek: maart 2018
15 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuk concept en verfijnde keuken. Goede wijnkaart. Vlotte en professionele bediening. Kortom: dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Datum van bezoek: juni 2018
11 juni 2018 beoordeeld

Mooie lokatie maar ontgoochelende ervaring. Je krijgt eerst het aperitief menu waar men je uitgebreid laat op studeren. Dan komt het echte menu waar je niet uit kan kiezen. Er is slechts een optie, je kan meerdere gerecht{jes) nemen of je beperken tot een paar. De hoofdschotel is dezelfde voor iedereen. Tot mijn spijt was het deze keer lamsschouder, lang gestoofd met een bijsmaak van schaap. Helemaal niet lekker. Alles geserveerd in Neanderthalkommetjes, maar dat blijkt nu eenmaal de trend. Lekker eten is voor mij iets anders. Jammer.

Datum van bezoek: mei 2018

Reizigers die Va Et Vient bekeken, bekeken ook

Heule, Kortrijk

Kortrijk, West-Vlaanderen

In Va Et Vient geweest? Deel je ervaringen!