Beoordeeld op 12 oktober 2018

Dit hotel is gelegen in het hart van de oude historische stad, in een rustige mooie straat op een steenworp van de grote markt. De wagen kan men gratis kwijt op de privé parking van het hotel, handig. De ontvangst is hartelijk. Dit is een kleinschalig hotel met amper 28 kamers, gerund door een familie en dat merk je. De valiezen mogen we wel zelf naar de kamer brengen.

De kamer zelf is met zijn 25 m² naar de ruime kant. De voorzieningen zijn talrijk. Er is een kast met goede kapstokken, een kluis en een goed gevulde minibar met allerhande dranken. Verder een flatscreen TV, een zithoek met zetels en een groot bed met aangename donsdekens. Het slaapcomfort is uitstekend.

De badkamer is ultra modern met 1 wastafel, een ligbad, een douche en een WC. Verder vinden we een haardroger, 2 badmantels en alle benodigde producten voor een goede verzorging. Het geheel is luchtig en ruim.

Het hotel beschikt eveneens over een gezellige bar en een minder gezellige fitness ruimte met sauna en Turks bad. Achteraan is er ook een pittoresk tuintje.

Het ontbijtbuffet is compleet. Diverse broodsoorten, allerhande beleg, confituur, choco en ik vergeet zeker nog wel een aantal dingen. Verder koffie, thee, water en vers fruitsap. Om af te sluiten zijn er verschillende soorten fruit. Eiergerechten kan men afzonderlijk bestellen De ruimte om te ontbijten is een fraaie kamer van dit mooie en oude herenhuis.

Dit is een leuk en knap hotel naar mijn hart. De inrichting is mooi en zeer verzorgd. De dienstverlening is spontaan en warm. Het geheel is een aanrader !

Datum van verblijf: oktober 2018
Beoordeeld op 28 augustus 2018

Reeds 2 keer in het hotel verbleven, telkens in een zeer ruime mooie kamer verbleven, met een groot goed bed en een ruime badkamer . Er is een kleine overdekte parking naast het hotel, en achter het hotel zijn er ook plaatsen om te parkeren ( deze horen wel bij de gebouwen achter het hotel, maar er was wel steeds plaats) We hebben 1x binnen ontbeten, en 1x buiten ( gezellig met op de achtergrond kikkergekwaak uit de naast liggende vijver). Het was telkens een goed ontbijt, niet heel uitgebreid, maar toch zeer goed, keuze uit eitje a la minute. Zeer vriendelijk personeel !! Telkens was het geen probleem om een (wieler)wedstrijdfiets mee op de kamer te nemen. Aan de fitness en sauna ruimte te zien hebben er al meer wielrenners in het hotel verbleven. We komen zeker terug naar dit hotel !!!

Beoordeeld op 30 juli 2018 via mobiele applicatie

Voor de tweede keer een overnachting gehad in Hotel Messeyne in Kortrijk.
Het zeer goed aangeschreven Hotel is een pareltje in Kortrijk.
De Kamers zijn prachtig ingericht met goede bedden en een prachtige badkamer.
Het ontbijt is uitermate goed; ze serveren verschillende soorten brood en de zalm is van hoge kwaliteit, en een omelet is met gemak te bestellen.
Als ik in Kortrijk ben zal ik altijd de voorkeur geven aan Hotel Messeyne!!!

Datum van verblijf: juli 2018
Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 30 mei 2018

Vorige maandag met vrienden in het restaurant gegeten. We hadden geluk met het weer en konden op het binnen terras dineren. Leuke omgeving, vriendelijke ontvangsten vlotte service. Maar vooral de gekozen gerechten waren keel lekker. We namen tartaar van tonijn of king crab als voorgerecht en zeetong Ostendaise of de zwezeriken als hoofdgerecht. Alles TOP ! prijzen correct volgens de geboden kwaliteit. Kwaliteit van de wijn was super.

Voor mij een heel aangename verassing , daar ik Messeyne enkel kende als hotel. Ik kom hier zeker terug !

Beoordeeld op 12 mei 2018

Wij hadden dit hotel geboekt voor een paar dagen West-Vlaanderen. Het hotel ligt midden in het centrum van Kortrijk en is goed te bereiken met de auto. Het hotel beschikt over gratis eigen parkeerplaatsen. Bij binnenkomst in het hotel merk je gelijk dat het hotel van deze tijd is (modern), zeer schoon en oogt luxe. Het personeel is zeer vriendelijk en erg behulpzaam.

Kamer
Wij hadden een upgrade gehad maar daardoor kwamen we in een grotere kamer (Prestige Double Room) met twee losse bedden. Die kamer was prachtig met een grote badkamer met bad en toilet, dubbele wastafel, een minibar en een lcd tv. Grote ramen die uitkeken op de binnentuin. Toch hebben wij de kamer gedowngraded omdat we graag een tweepersoonsbed wilde. We kregen toen een mooie kamer op de derde etage (Standard Double Room) met tweepersoonsbed, een badkamer met inloopdouche en toilet, minibar, en lcd tv.

Ontbijt
Het ontbijt is vrij simpel maar wel heel goed. Genoeg keuze uit verschillende soorten brood en toast en divers beleg. Personeel vraagt ook nog of ze een ei voor je moeten maken. Er is ook verse jus d'orange, melk, thee en koffie,

Het hotel ligt een soort van in het centrum maar het is in de straat rustig. We zijn ook nog even langs de fitness zaal gelopen dat zag er allemaal schoon en goed uit. Je loopt binnen 5 minuten naar de grote markt. En het is 2 minuten lopen naar de rivier de Leie waar de Broeltorens staan.

Dit hotel is zeker aan te raden en kost niet veel geld voor de luxe die je er voor krijgt.