“Zeer goed en niet het gebruikelijke Italiaans”
Beoordeling van L'Osteria

L'Osteria
Geclassificeerd als nr. 81 van 280 Restaurants in Kortrijk
Keukens: Italiaans
1 maart 2022 beoordeeld

Qua sfeer, eten en bediening springt dit restaurant er toch wel uit voor een Italiaan. Alles neigt naar Italiaans maar is voldoende anders dan het vaak gemaakte authentieke, met lange wachttijden en dikke pizza's om het hier duidelijk een 'echte' Italiaan te noemen.
Okay, de tafeltjes staan wat dicht op elkaar wat enigszins bevreemdend is in de post-Corona tijd. Maar de bediening is alert en attent en het duurt allemaal niet lang. De keuze aan gerechten is vrij uitgebreid dus met zijn tweeën kunnen we maar een beperkt aantal zaken beoordelen. Maar geen opmerkingen. De pasta had een heerlijke saus en de mozarella was smakelijk.
De pizza wordt door sommige recensenten beoordeeld als dun en weinig belegd. Maar dat is juist de meerwaarde ervan: je zit niet helemaal vol, het is meer Italiaans dan Amerikaans en je proeft juist datgene waarmee de pizza is belegd.
Een prima keuze vinden wij.

Datum van bezoek: februari 2022

12 oktober 2021 beoordeeld

Wij hebben zeer lekker gegeten. Steak was fantastisch en de ossobuco ook. De pizza was zoals die moest zijn.

Datum van bezoek: oktober 2021
29 augustus 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik had mij verheugd om na alle Covid beperkingen weer eens lekker te eten bij deze pizzeria waar ik 2 jaar geleden was.
Wat een teleurstelling.
Dezelfde pizza fruita di mare besteld met het verschil dat het beleg zeer weinig was.
De tomatensaus tot 4 cm van de rand en dun aangebracht.
De vis was echt te weinig voor de prijs van €17.50.(de duurste pizza).
Ik kom nog een keer terug omdat ik denk dat de kok zijn dag niet had.
De bediening was ook net aangesteld leek me. Mijn bestelde biertje was ze vergeten.

Datum van bezoek: augustus 2021
25 februari 2021 beoordeeld

Dit is de pizza net zoals in Italië. De uitbaters zijn ook Italiaans en dat proef je. Wel jammer dat je niet met Bancontact kan betalen. Zorgt voor veel problemen. De pizza’s zelf smaken precies zoals de echte Italiaanse pizza’s en niet die PizzaHut brol. Een aanrader, maar neem wel voldoende cash mee. Hun takeaway organisatie is ook goed.

Datum van bezoek: juli 2020
28 november 2020 beoordeeld

Geen bankcontact, pizzabodem wa zwart, wordt nie gesneden, ben zwanger en vroeg of ik naar toilet mag, de gastvrouw zei gewoon Neen. Jammer maar helaas, der zijn andere pizzazaken ....

Datum van bezoek: november 2020

Reizigers die L'Osteria bekeken, bekeken ook

Kortrijk, West-Vlaanderen

In L'Osteria geweest? Deel je ervaringen!