Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op Tripadvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema
  • Eenvoudig online boeken
  • Gegarandeerd de laagste prijs
Meer informatie

Manieren om Kortrijk 1302 te ontdekken
Beoordeeld op 25 februari 2019

Wat wist ik er nog van? Niets. Tot na het bezoek. Het is mooi opgezet,informatief en zeker de moeite waard om er eens binnen te gaan.

Datum van activiteit: februari 2019
Beoordeeld op 5 januari 2019

Dit museum is een echte aanrader. De geschiedenis van de guldensporenslag en het gebruik ervan wordt heel goed geschiedkundig weergegeven. Het is een museum dat elke Belg zou moeten gezien hebben. Er is een voelmuur waar je bv een maliënkolder kunt vastnemen, er zijn filmpjes waardoor je beter alles begrijpt, je krijgt heel veel uitleg. Ook het onthaal is supervriendelijk. De kinderen kunnen zich ook verkleden in bv een prinses. Je krijgt ook het verhaal van verschillende figuren die een rol speelden in de geschiedenis. Echt de moeite waard!!!

Datum van activiteit: januari 2019
Beoordeeld op 11 december 2018

Prachtig museum, ook zeer geschikt met kinderen.
Het museum belicht de Guldensporenslag op een moderne manier.
zeer een aanrader

Datum van activiteit: februari 2018
Beoordeeld op 18 oktober 2018

Als Vlaming is het uiteraard belangrijk om geschiedenis en mythe rond de Guldensporenslag te kunnen duiden. Dit museum biedt hier alle kennis toe. Ik miste wel een sfeergevoel, maar mogelijks lag dat aan het feit dat ik de audiobegeleiding niet gebruikte.

Datum van activiteit: oktober 2018
Beoordeeld op 14 oktober 2018

Dit museum bevindt zich in het hart van de oude historische stad, in de gebouwen van de dienst van toerisme, op een steenworp van de grote markt. Het is alle dagen open van 10:00 tot 18:00 uur (tot 17:00 uur in de winter), behalve op maandag. De toegangsprijs is 6,00 €, kortingen naargelang leeftijd en/of activiteit.

Dit museum vertelt de geschiedenis van de stad Kortrijk in het algemeen, en deze van de Guldensporenslag in het bijzonder. Een boeiend en leerrijk museum !

Datum van activiteit: oktober 2018