“museum over de Guldensporenslag”
Beoordeling van Kortrijk 1302

Niveau 3 bijdrager
20 beoordelingen
4 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 4 nuttige stemmen
“museum over de Guldensporenslag”
Beoordeeld op 29 augustus 2016

het museum over de guldensporenslag is niet zo speciaal: er is weinig duiding over de politieke en sociaal-economische context waarin die plaatsvond. Er is een leuke maquette van het Kortrijk van toen en er hangen replica van de wapens van die periode, sommige kun je ook optillen en vastnemen. Leuk om met kinderen te doen maar als volwassene heb je er niet zoveel aan zonder de audioguide. Momenteel loopt er wel een interessante tentoonstelling over Kortrijk bezet, die is zeker de moeite!

Bezocht Maart, 2016

Eerst Nederlands
2 beoordelingen
“Een bezoek waard”
Beoordeeld op 14 augustus 2016

De slag van 1302 goed van begin tot einde.Wel weinig oorspronkelijke voorwerpen naar mijn smaak.Een bezoek toch waard

Bezocht Augustus, 2016
1 beoordeling
“mooi”
Beoordeeld op 26 juli 2016

mooi hof bijzonder in Kortrijk. wordt mooi gerestaureerd. waard om gezien te worden en daarna door na de rest van het centrum

Bezocht Mei, 2016
Hasselt, België
Niveau 5 bijdrager
65 beoordelingen
17 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 5 nuttige stemmen
“Echt een aanrader”
Beoordeeld op 9 juli 2016

We vertoeven graag in Kortrijk maar het museum bleef tot nog toe stip op onze verlanglijstje. Tot recent. We hadden geluk want er was ook nog een tentoonstelling over wereldoorlog I en de rol van Kortrijk en omstreken daarin.(tot eind 06.2016)
Blij dat we dit mee konden pakken.
Geschiedenis van 1302 kent iedereen maar wat waren we blij dat we dit gebeuren in zijn grotere context hebben ontdekt dankzij het museum. We hebben er 2.5 uren rondgedwaald

Bezocht Juni, 2016
Heule, België
Niveau 4 bijdrager
22 beoordelingen
15 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 2 nuttige stemmen
“Mooi”
Beoordeeld op 26 juni 2016 via mobiele applicatie

Terug naar 1302 een moderne weergave van de slag vn kortrijk in 1302. Een inreractief media gegvn voor met kinderen! Top

Bezocht Juni, 2016

Reizigers die Kortrijk 1302 bekeken, bekeken ook

Kortrijk, West-Vlaanderen
Kortrijk, West-Vlaanderen

In Kortrijk 1302 geweest? Deel je ervaringen!