“Mag er best wezen ! Top.”
Beoordeling van La Moulinière

La Moulinière
Geclassificeerd als nr. 16 van 407 Restaurants in Oostende
Keukens: Belgisch, Vis en zeevruchten
Beschrijving: Toen Allisson Goossens zeven jaar geleden afstudeerde, zocht ze een project waarin ze haar passie kwijt kon: ze viel als een blok voor dit prachtige pand en ging het avontuur aan. Vandaag is La Moulinière een waar instituut voor al wie van mosselen houdt. Op het menu? Maar liefst 40 verschillende mosselbereidingen, een op-en-top Belgisch product dat chef Benjamin met perfectie weet te bereiden in zijn open keuken. De setting is stijlvol, uitgepuurd en zeer gezellig en biedt het uitgelezen kader voor het proeven en degusteren van heerlijke mosselen, die voor elke service vers geleverd worden. Plus is het jne terras waar je de boten ziet bin- nenvaren. Binnenin siert kunst de muren.
30 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Mag er best wezen ! Met ons zessen vrijdagmiddag gaan lunchen. 3 kozen voor mosselen en de 3 anderen voor de garnaal en kaaskroketten. Lekker, echt lekker.
We waren net aangekomen in Oostende en verkozen om hier opnieuw gaan te eten, wel effe online reserveren en vrij stipt gingen ze open. Verder lees ik minder goede ervaringen, maar wij waren alweer zeer tevreden. We zijn wel vaste restaurantgangers, van brasserieën tot restaurants, binnen en buitenland, maar toch goede eetgelegenheid. Niks mis mee. Bediening zeer correct, ook door de kinderen. Nu was vorige keren ook wel zo. Zowel veel keuze in mosselen, top. De meningen over de kaas- en garnaalkroketten waar niet verdeeld, maar allemaal zeer positief. Doe zo voort, gewoon goe gedaan, ons zie je zeker terug! Goed adres in Oostende.

Datum van bezoek: augustus 2020

10 augustus 2020 beoordeeld

Online gereserveerd. Perfecte ontvangst, vriendelijk bediening en vooral heel lekkere mosselen. De frietjes erbij waren ook super !

Datum van bezoek: augustus 2020
27 juli 2020 beoordeeld

La Moulinière, "de mosselspecialist": geloof dit aub niet. Dit is een toeristenval.
Miserabele kleine mosselen, kleine porties, kil onthaal en weinig vriendelijke bediening. Voor hetzelfde budget kan je elders op de Visserskaai dubbel zo lekker dineren.

6 juli 2020 beoordeeld

Gereserveerd. We worden naar tafel geleid en nadien 25 minuten genegeerd. Eigenares staat zelf in de bediening. Eigenaar in de keuken. Ik doe teken om te komen en wordt afgesnauwd. Ze staat er alleen voor en wil tafel per tafel afwerken. Intussen waren er nochthans enige tafels vrij en was ze bezig met deze op te dekken. Omdat ik reclameerde dat ze ons negeerde zei ze: gaat uw weg of wat ben je van plan? Intussen was ze al verdwenen. Ik ben naar de open keuken gestapt om bediening te vragen en ook de eigenaar snauwde me af. Even overleggen met partner wat we gaan doen. Intussen is ze teruggekomen omdat ze zag dat ik foto's nam. Zin in een aperitief - het was ons eerste restaurantbezoek sinds corona - was meteen verdwenen (ook niet gevraagd). Wijn en mosselen (paprika) waren goed (wel kleine mosselen). Ondertussen zag ik nieuwe mensen toekomen en deze werden doorgestuurd, ondanks reeds lege tafels. Het was duidelijk dat ze er vandaag geen zin in had. Het lijkt of we als klant de frustraties van een slechte relatie moesten incasseren. Jammer want we kwamen hier net terug omdat we vorig jaar zo tevreden waren.
Door dit onthaal is het pas later opgevallen, maar personeel bediening en keuken dragen GEEN MONDMASKERS, staan pal aan je tafel en gaan dus van de ene tafel naar de andere. Onverantwoord gedrag! En als je je niet kunt behelpen in het Frans hoef je hier ook niet te komen. Zeer summiere kennis van het Nederlands.

Datum van bezoek: juli 2020
lamouliniere, Propriétaire van La Moulinière, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 juli 2020

Bonjour Luk777,

Nous prenons note de votre déception de l’accueil reçu lors de votre dernier passage. J’aimerai néanmoins y apporter quelques précisions.

Face à votre insistance répétée à vouloir commander rapidement, nous sommes venu vous dire que nous procédons table après table. Ce qu’il vous a apparemment fortement déplu au point de traverser la salle et venir me parler en cuisine.

C’est à ce moment que j’ai essayé de vous expliquer que la personne étant seule en salle faisait son maximum pour contenter tout le monde.

Malheureusement, vous étiez trop occupé à me répéter que vous alliez mettre un mauvais commentaire si nous ne prenions votre commande tout de suite pour entendre ce que j’avais à dire.

Sachez, qu’à aucun moment je ne céderais à ce genre de pratique. J’espère que vous aurez à gérer un jour dans votre cadre professionnel un manque d’effectif pour vous rendre compte que gérer 40 clients seule reste très compliqué.

Heureusement pour nous, les autres clients l’ont bien remarqué et ont été compréhensifs. Nous essayons d’apporter le meilleur service possible et les retours de nos clients nous confortent dans ce sens.

Nous sommes navrés de vous avoir fait perdre 18 min de votre temps précieux (arrivé à 19h35, commande prise à 19h53 d’après notre système de caisse informatique...)

6 juli 2020 beoordeeld

Wij hadden een reservering om 19:30 en ja we waren inderdaad 5 minuten te laat. We werden onthaalt door de eigenaresse. Tafeltje stond klaar. Vervolgens werden we volledig genegeerd. Ze bleef eerst tafels opruimen en opnieuw indekken. Toen de eigenaresse uiteindelijk aan tafel kwam was het eerst wat ze zei; tafel per tafel (ze had ondertussen wel al nieuwe tafels ingedekt). Ze suggereerde dat het onze eigen schuld was. We hadden maar op tijd moeten komen. Toen ik zei dat we er om 19:35 waren en om 19:30 hadden gereserveerd zei ze hardop 'je m'en doute'. Wel een echte afknapper om zo je avond te beginnen.

Vorig jaar zijn we hier ook geweest en toen was alles dik in orde. Het is precies dat ze tegen haar goesting in de bediening staat. Zoek dan ander werk. We willen heef graag de Horeca steunen maar als je zo bediend wordt.....

In Carona tijden draagt het personeel GEEN mondmasker hoewel dit wel verplicht is. Zij gaan immers van tafel naar tafel.

Bonjour Mr Van Thiel,

Reizigers die La Moulinière bekeken, bekeken ook

Oostende, West-Vlaanderen

In La Moulinière geweest? Deel je ervaringen!