“Ongedwongen relaxen - heerlijk massage”
Beoordeling van Villa Aqua

Villa Aqua
Geclassificeerd als nr. 1 van 3 Spa en wellness in Oostende
Attractiegegevens
22 mei 2015 beoordeeld

Een zonnige meidag, lang geleden dat we nog eens tijd voor hadden voor zalig nietsdoen.
Een ochtendritje naar Oostende, gratis parking voor de deur, badjes en slippers te huur als je ze vergeten bent. Ruime (ont)kleedruimte met veel veel lockers - gelukkig waren ze niet allen in gebruik want dan zou het "te te" druk zijn.
Alle soorten sauna's, binnen- en buitenzwembad, op geregelde tijdstip een opgietsessie met "gietmeester" (misschien zorgen dat je vooraan staat zodat je laag kunt zitten want het wordt heet-heet").
Veel ligzetels met "zonneklep" in de tuin. Ongedwongen sfeer met "gewoon" volk in alle maten en gewichten, je hoeft er niet mee in te zitten, je wordt niet "gekeurd" (of toch niet dat je het merkt). Inkijk van buitenaf is er niet, enkel af en toe een overvliegend vliegtuigje van het nabije vliegveld.
Ook hetgeen de keuken te bieden heeft is erg lekker, niets op aan te merken!
Mits betaling en ook best mits reservatie kun je genieten van een heerlijke massage door erg kundige handen - aanrader. Ook hier keuze uit een verscheidenheid van "behandeling".
Ons bezoek was op een doordeweekse zonnige woensdag. Het was er niet enorm druk (misschien best) maar toch een goede bezetting. Misschien kan het op andere topmommenten wel iets te druk worden.
Bij minder goed weer kan er gebruik gemaakt worden van de ligzetels op de bovenverdieping - kies toch maar voor een zonnige dag, het is zo veel aangenamer in open lucht!
Je betaalt een toegangsprijs voor een dag. Je krijgt een armbandje waarmee je toegang hebt tot je locker, alles (eten, drank, ...) wordt via dit armbandje geregistreerd en je betaalt bij het verlaten van het gebouw.
Neem je tijd en geniet!

21 mei 2015 beoordeeld

Op 20 mei een bezoekje gebracht naar aanleiding van een kortingsbon die ik vond in de Flair van mijn vrouw :). Ik ben een regelmatig saunabezoeker die bijvoorbeeld graag eens de Bloso-sauna van Blankenberge opzoek.
De ontvangst was zeer vriendelijk en ik kreeg een korte uitleg. Er is een zeer ruime kleedkamer met duidelijk aanwezige caera-bewaking. Ondanks dat de parking vol stond bleek de drukte best mee te vallen. Voldoende douches vooraleer je de effectieve wellness-ruimte binnenstapt. Een zeer ruime keuze aan verschillende sauna's. Ruime cabines, vaak met zicht op de binnentuin. In verhouding klein stoombad, dat naar mijn mening ook niet voldoende op temperatuur was gebracht. In de kelder achterin de tuin een gezellige infrarood-sauna. Klein buitenzwembad met in de onmiddellijke omgeving een ruim aantal ligzetels om van de zalige zon te genieten. Verplicht naakt, maar zo hoort het nu éénmaal bij een sauna. Publiek, mooi gemengd en van alle leeftijden. In de bistro ben ik niet geweest...
Zeker het terugkeren waard!

2 december 2014 beoordeeld

Al naar veel welnesscentra en sauna‘s geweest. Hier heb je veel verschillende keuzes en vooral de haardsauna is leuk. In de week geweest en er was vrij veel volk maar toch niet te druk. Hamman kan veel beter, niet warm genoeg en te weinig stoom. Afkoelingsdouches binnen werkten niet goed. Vlotte bediening in de bistro maar eten niet bijzonder. Oriental arrangement genomen maar veel oosters was er niet aan. Peeling zeer beperkt en gewoontjes en de massage af en toe pijnlijk en korter dan voorzien. Algemeen goed zonder meer.

1 december 2014 beoordeeld

In het weekend altijd enorm veel volk en steeds veel kids.
Voor de rust moet je er dan niet zijn.
Bistro is te duur voor wat het is. 9€ voor soep ...
Prijs / kwaliteit zit niet goed.

Hammam stoomt niet goed en is daardoor niet warm genoeg.
Jammer dat er geen tussen deur is.

Koude douches gaan niet zo goed. Jammer dat de emmer er weg is.

Accomodaties wel genoeg.
3 sauna's buiten. En 3 binnen.

Opgietsessies zijn amateurs. Veel te druk. Soms met 40 bij elkaar in een te kleine ruimte. Geen relax gevoel

Ligruimte boven slechts een paar spots aanwezig. Dus niet aangeraden als je 's avonds nog iets wil lezen. Jammer.

Bekijk meer beoordelingen
12 november 2014 beoordeeld

wij hebben al betere welnesscentrum gehad. Er is wel veel keuze, en het is heel aangenaam vertoeven buiten in het zwembad en de ligweide.
Er was véél volk en eigenlijk teveel volk. Binnen zat het stampvol rond het zwembad en was het ook véél te warm waardoor (warme lucht stijgt) de relaxruimte ook héél bedrukkend was.
De opgietsessie waren ok, maar jammer dat er geen muziek bij is. Misschien een tip... Wij vonden wel dat onze opgieter "aan het werk was". Met een kauwgum in de mond en regelmatig buiten kijken, gaf dat toch geen goeie indruk. We misten "bezieling".
De bistro was goed. De bediening was heel vlot en vriendelijk.
Als afwisseling gaan we misschien wel eens terug, maar dan in de zomer..

Reizigers die Villa Aqua bekeken, bekeken ook

Oostende, West-Vlaanderen

In Villa Aqua geweest? Deel je ervaringen!