“Lekker druk”
Beoordeling van restaurant Petrus

restaurant Petrus
Geclassificeerd als nr. 89 van 462 Restaurants in Oostende
Keukens: Belgisch
Beschrijving: klassieke, franse brasserie keuken klassieke bediening. grote wijn kaart. groot zongericht terras.
11 maart 2019 beoordeeld

Best wel druk , eventjes moeten wachten op onze tafel .Ondanks de drukte toch wel een vlotte en vriendelijke bediening .Een attente eigenaar die er voor zorgt dat alles vlot verloopt . Het eten correct , lekker en voldoende .

Datum van bezoek: maart 2019

13 januari 2019 beoordeeld

Op zondagmiddag ga ik graag uit eten voor ik, bepakt met de was en pas, de zee voor het land omruil. We waren laat naar de stad getrokken en ik had nog een cardigan geprobeerd die niet paste. Daarop hadden we gekeuveld bij een aperitief.

Toen bleek het plotsklaps twee uur. Oei, wat nu gedaan? We slenterden richting station en bedachten dat Petrus weer een poos geleden was. Oef, net op tijd: de keuken draaide nog.

We installeerden ons genoeglijk en kregen knabbels met tapenade.

Veel drinken wou ik niet – ik moest nog werken – en opteerde dus voor een kwartje uitstekende huiswijn. Ik vertelde nog maar eens de anekdote dat ik er ooit een vriendin trakteerde die aan de ober uitlegde dat het in Gent toch beterkoop heette.

Veel eten evenmin. Ooit kreeg ik er een grote portie waar ik voor een kleine ging.

Het werd bij afgeleide zuurkool, tot mijn verbazing afgewerkt met een beurre blanc. Voor alle duidelijkheid: geen garnituur van vis, maar een verfijnde interpretatie van de versie uit de Elzas. Een beetje vreemd, en toch best lekker, alleen: een paard krijgt dit niet op. Geen probleem: ik had bij de bestelling immers aangekondigd dat ik de rest mee naar Gent zou nemen en zo geschiedde.

Het is er aangenaam vertoeven. Ik zag er jaren terug dat een van de uitbaters rond de noen een oudere klant aan de arm in haar appartement ophaalde om de dagschotel te komen nuttigen. Na afloop bracht hij haar rustig weer terug. Schoon.

Onze jonge kelner was gedurig in de weer en in de leer. Tot twee keer toe moesten we hem wenken om onze drank te krijgen en ik mijn puree, terwijl de rest een poos was opgediend. Schoonheidsfoutje, moet kunnen: hij deed echt zijn best.

Nadat ik onze overschotten had herverdeeld, zodat manneken ook een zakje had om zijn gerecht voor morgen te transporteren, dronk ik rustig mijn klutsje uit en wandelde tevreden naar de trein die op me wachtte. Ik viel subiet in slaap.

Datum van bezoek: januari 2019
10 januari 2019 beoordeeld

locatie niet in het volle toeristische deel, maar toch aangenaam. goede bediening, maar spijtig iets meer aandacht voor de echte locals. gerechten iets gedurfder dan de klassieke Oostendse keuken - prijs ook iets hoger

Datum van bezoek: november 2018
2 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Deze zeevruchtenschotel met kreeft was gewoon heerlijk lekker! Een smakelijke combinatie van warme en koude ingrediënten, allemaal supervers en van topkwaliteit! De dames hadden een visschotel en ook die was heel lekker. We kregen het zelf door als een tip en delen het graag omdat het een echte aanrader is!

Datum van bezoek: december 2018
5 november 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij komen hier 4 jaar. Deze welgemeende gastvrijheid vind je zelden in Oostende. Olivier en zijn ploeg staan garant voor een avond top gastvrijheid en culinaire verwennerij. Mooie keuze tussen de vaste kaart en de wisselende suggesties. Laat je ten slotte assisteren bij de keuze van een lekkere, betaalbare fles wijn en je komt hier ongetwijfeld terug!

Datum van bezoek: november 2018

Reizigers die restaurant Petrus bekeken, bekeken ook

Oostende, West-Vlaanderen

In restaurant Petrus geweest? Deel je ervaringen!