“Mooi uitzicht op Ensorkerkje maar zeer arrogante bazin, zeer lange wachttijden en zeer prijzig - wij gaan er nooit meer!”
Beoordeling van Ensorito Trattoria

Ensorito Trattoria
Geclassificeerd als nr. 5 van 12 Dessert in Oostende
Keukens: Italiaans
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Bezorgen, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Bezorgen, Reserveringen
29 juli 2018 beoordeeld

Het was de eerste keer dat we dit restaurant bezochten en daarmee ook de laatste keer. Na één uur wachten hadden we behalve een potje olijven nog steeds niets ontvangen. Ook de andere tafels moesten zeer lang wachten: die hadden op één uur wel al een aperitiefhapje gekregen. De bazin merkte wellicht dat we onderling vertelden dat het lang duurde. Ze stormde ineens als een blonde furie naar ons en schreeuwde dat we maar moesten vertrekken als we niet wilden wachten. Dat deden we dan ook dadelijk. We zouden er alle begrip voor hebben als we lang moesten wachten omdat er misschien een probleem was en ons dat op een correcte manier werd verteld. Maar afgeblaft worden, aanvaarden we niet. Trouwens ... de gerechten zijn echt wel prijzig, bv scampi diavoli voor 24 euro, een prosecco 8 euro, De dienster en de man die ons de menu voorstelde, waren erg vriendelijk, maar de blonde furie dus niet. Op de site las ik: 'Julie is de gastvrouw die zorgt voor een warm onthaal en een uitstekende bediening'. Dié warmhartige Julie hebben we dus niet gezien en zullen we niet meer zien. Er zijn voldoende zeer goede Italiaanse restaurants in Oostende!

Julie_Coopman, Eigenaar van Ensorito Trattoria, reageerde op deze beoordelingGereageerd 31 juli 2018

Beste,

Ik wil u eerst en vooral bedanken voor de appreciatie die u toont voor de beleefdheid en professionaliteit van onze werknemers. Ook vinden wij het fantastisch om te horen dat jullie de ligging van ons restaurant net zo mooi vinden als ons.
Wel vind ik het spijtig om te lezen dat uw ervaring met ons restaurant niet is geweest zoals u had gehoopt.

Mijn reactie kunt u lezen bij de beoordeling van iemand anders uit uw tafelgezelschap (vorige beoordeling).

Hoe dan ook wil ik jullie toch bedanken voor het korte bezoek aan ons restaurant.

28 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We kwamen er met 5 personen perfect op tijd van onze reservatie aan (18:45). We bestelden enkele minuten later onze pizza’s. Toen we 45 minuten later nog altijd geen eten gekregen hadden, zei de kelner ons op een vriendelijke manier dat het heel druk was, maar dat de pizza’s er zo aankwamen. Daarmee konden we leven en we wachtten nog een beetje. Vijf minuten later echter kwam de zaakvoerster naar onze tafel gestormd, ons afblaffend of we misschien niet wisten dat het in het hoogseizoen minstens 45 minuten duurt vooraleer een verse pizza klaar is. Dat wisten we eerlijk gezegd niet want als inwoners van Oostende weten we heus wel hoe lang het in andere pizzeria’s duurt. Maar ze had nog een toetje voor ons: “als het ons niet aanstond konden we ophoepelen”. Dergelijk ongemanierde, onbeschofte en brutale zaakvoerster hebben we nog nooit in om het even welk restaurant meegemaakt, ook niet in het absolute topseizoen aan de kust. We waren nog zo vriendelijk om alsnog onze drank te betalen (€32 voor 2x prosecco en 3x 0,5l flesjes water!!) en nog was dat vervelend mens niet uitgeraasd “als we geen 45 minuten konden wachten op een verse pizza, moesten we maar een Dr. Oetker eten”. Als inwoners van Oostende kunnen we dit adres dus ten stelligste afraden ofwel de zaakvoerster aanraden een nieuwe job te beginnen. We zijn dan maar opnieuw naar onze vertrouwde pizzeria, Marebello, gaan eten waar we, zoals gewoonlijk, een heerlijke pizza voorgeschoteld kregen na een wachttijd van...12 minuten.

Beste,

Ik wil u eerst en vooral bedanken voor de appreciatie die u toont voor de beleefdheid en professionaliteit van onze werknemers. Ik vind het spijtig om te lezen dat u ervaring met ons restaurant niet is geweest zoals u had gehoopt.
Het is toch mijn plicht om wat toelichting te geven aan de situatie die hier tamelijk verkeerdelijk werd geschetst. Nadat u eerst onze vrouwelijke werkneemster had gevraagd waar uw pizza's bleven, heeft zij u inderdaad heel beleefd en correct uitgelegd dat we een eerste shift binnen hebben en dat die tamelijk druk was waardoor de wachttijd op het terras inderdaad iets langer was. Enkele minuten later kwam iemand van jullie groepje tot aan de keuken om deze keer onze mannelijke werknemer aan te spreken en opnieuw te vragen waar de pizza's bleven. Opnieuw kreeg u een beleefd en vriendelijk antwoord van deze man die zei dat we kwaliteit willen aanbieden en uiteraard ons uiterste best doen om deze zonder een te lange wachttijd aan uw tafel te serveren.
Toen ikzelf direct daarna de bestelling van enkele andere klanten op ons terras aan het opnemen was hoorde ik iemand uit jullie groepje tot driemaal toe luid klagen over de lange wachttijd. Enkele ogenblikken later waren jullie samen beklag aan het doen aan andere (tevréden) klanten rondom jullie tafel.
Dan ben ik uiteraard naar jullie tafel gekomen om te vragen of er nog een probleem was waarop jullie opnieuw jullie ongenoegen uitten over de zeer lange wachttijd ( 40min). Op een vriendelijke en diplomatische manier heb ik uitgelegd dat het hoogseizoen is en de wachttijden inderdaad kunnen oplopen en dat we enkel kwaliteit willen serveren en dit op sommige (drukke momenten) kan oplopen én dat jullie bovendien op een mooie plaats in de zon zaten en zich helemaal nergens druk over hoefden te maken.Toen jullie enkel maar onbegrip toonden voor deze situatie omdat en ik citeer "we wel Oostendaars zijn " en bovendien geen geduld meer hadden heb ik inderdaad het voorstel gemaakt om ergens anders te gaan eten. Alhoewel ik bij de laatste woorden kordaat was, ligt schreeuwen helemaal niet in mijn aard.

Wij hebben de voorbije 11 jaren nooit zulke ongeduldige klanten over de vloer gekregen zoals jullie.

25 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Superleuk plekje: lekkere gerechten op de kaart, mooie omgeving, mooi pandje, toffe muziek, ontspannen bediening. Misschien wel wat prijzig voor sommige gerechten, maar alle pluspunten maken dat ruimschoots goed. Een aanrader!

4 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren voor de eerste keer een bezoekje gebracht aan dit typisch Italiaans restaurantje. Het weer was schitterend dus hadden wij bij de reservatie een tafeltje voor 2 op het terras gevraagd. Leuke lokatie. Het eten was schitterend. Een bruscetta met krab was een mooi begin. Daarna de Italiaanse versie van bouillabaisse gegeten. Verrukkelijk! Zeer vriendelijke bediening. Hier keren we zeker terug. Niet goedkoop maar correct geprijsd voor een correct opgediende maaltijd. Toppertje

1 mei 2018 beoordeeld

Reeds meerdere malen geweest doch nu de eerste keer na verbouwingen en ja de tafelschikking is niet opperbest. Wij zaten met 6 personen voor de ingangsdeur en er werd in twee uur tijd zeker om de vijf minuten het terras bediend met drank of eten, dan mensen die binnenkomen en steeds met de wind voorop ! Wij zaten twee a drie uur met de tocht van de opengaande deur in ons gezicht. Ofwel plaats men een windscherm ofwel zet men de tafels verder van de ingang. Het was geen aangename lunch maar op het eten was niets aan te merken. Spijtig dat het deze keer geen aangename ervaring was zoals voorheen.

Reizigers die Ensorito Trattoria bekeken, bekeken ook

Oostende, West-Vlaanderen

In Ensorito Trattoria geweest? Deel je ervaringen!