“Anders”

Keukens: Italiaans
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Bezorgen, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Bezorgen, Reserveringen
1 mei 2018 beoordeeld

Reeds meerdere malen geweest doch nu de eerste keer na verbouwingen en ja de tafelschikking is niet opperbest. Wij zaten met 6 personen voor de ingangsdeur en er werd in twee uur tijd zeker om de vijf minuten het terras bediend met drank of eten, dan mensen die binnenkomen en steeds met de wind voorop ! Wij zaten twee a drie uur met de tocht van de opengaande deur in ons gezicht. Ofwel plaats men een windscherm ofwel zet men de tafels verder van de ingang. Het was geen aangename lunch maar op het eten was niets aan te merken. Spijtig dat het deze keer geen aangename ervaring was zoals voorheen.

11 april 2018 beoordeeld

Wat een zalige locatie en dito naam. Ik had er enkel fijne oordelen over opgevangen en knikte grif van ja toen onze vrienden voorstelden er te gaan eten. Zij vonden het vreemd dat wij geen andere zaak voordroegen, wij waren er echter nog nooit geweest.

Ensorito, de kleine, naast het kerkje met de begraafplaats van de grote voor ogen.
We wilden er eigenlijk om half acht heen, maar dan moesten we na minder dan een uur tijd ophoepelen en zo zitten we niet in mekaar. Het werd dus kwart na acht, wat we net haalden, want we kwamen met de tram. De zaak zat afgeladen vol en heel wat gegadigden wachtten op afhaal.

Ik heb zelf in Italië gestudeerd en spreek een mondvol van die taal. Hier bleek dat niet nodig, de sfeer stond er wel voor. Wij dames bestelden een prosecco, manneken ontwaarde dank zij mijn deskundige hulp zijn geliefde negroni. De andere ging dan maar voor een g&t, altijd in.

Tot de gerechten werd snel besloten en een fles betere wijn op goedkeuring onthaald, zeker nadat de suggesties nogal fruitig bleken. Ook de andere tips leken me maar niks: ik houd van roodbaars, die koop ik echter zelf en probeer de vis niet te verprutsen. Ecco.

De calamari, me aangeraden door Elba, waren helaas niet meer voorradig, eigenlijk goed nieuws, het bewijs van levend vers. Na het doorgeven van onze keuze gingen we over tot vrolijk feesten met nu en dan een stap naar buiten, waar de warmte intussen was gedoofd. Het zicht niet, fenomenaal.

Het eten? Manlief was behoorlijk enthousiast over zijn pizza, ik proefde twee korstjes: te hard. De andere lady lepelde haar cannelloni helemaal op, die zaten goed. Mijn vitello tonnato, veel te groot – ik checkte het nog achteraf of het wel de kleine portie was die ik had besteld, en zo stond het ook correct op de afrekening – kreeg schilfers kaas van boven. De vongole van onze vriend zagen er niet uit zoals ik ze wenste, maar wie ben ik? Iedereen bleek content, zelfs met de hippe kerstomaat.

Het heet er aangenaam zitten, hoewel ik de kaarsjes achter het haar van mijn manneken heb uitgeblazen waar tafeltjes samen werden geklit voor vier, dus dicht op elkaar. De bediening is schattig, ik moest wel tot drie keer toe vragen onze fles wijn nog niet weg te nemen.

Bij afgeleide: fijne avond. Ik begrijp de toeloop, davvero Italiano is het tout court niet. E poi?

27 februari 2018 beoordeeld

Klein maar heel gezellig restaurantje met vlotte en vriendelijke bediening. Lekkere Italiaanse gerechten. Soms gedurfde combinaties van ingrediënten.

21 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel gezellig restaurantje met uitgebreide italiaanse kaart. De pizza's staken mij wat tegen. Het deeg was nogal bleek en de scampis waren niet gekruid en ook meer gekookt dan gebakken..We hebben hier niets van gezegd omdat dit persoonlijke smaak is. De andere gerechtjes zagen er wel aantrekkelijk uit. Misschien hier iets anders eten dan pizza voor de liefhebbers.

18 februari 2018 beoordeeld

Al een aantal keer bij ensorita gaan eten en was altijd erg lekker en goed verzorgd. Vriendelijke en vlotte bediening. Sommige gerechten wel wat prijzig.

Reizigers die Ensorito Trattoria bekeken, bekeken ook

Oostende, West-Vlaanderen

In Ensorito Trattoria geweest? Deel je ervaringen!