“Voor die prijs mag de service ook in orde zijn”
Beoordeling van Den Heerd

Den Heerd
Geclassificeerd als nr. 198 van 742 Restaurants in Brugge
Keukens: Frans
8 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor een restaurant waar de eindprijs op 80 Euro per man komt voor een menu (met twee glazen wijn en zonder koffie), mag de service ook wel in orde zijn. Enkele opmerkingen :
- Toen we toekwamen waren er amper 4 tafels bezet op de terras, maar de ober gedroeg zich alsof hij een vol terras aan het bedienen was. Veel tijd kon er precies niet van af.
- Naast de ober die ons bediende werden we ook bediend door een vrouw die daar overduidelijk zwaar tegen haar goesting rondliep. Als je met een gezicht rondloopt dat bijna tot op de grond hangt, dan hoor je niet thuis in de zaal van een restaurant.
- Het eten wordt geserveerd zonder één woord toelichting. Niet dat ik een liederlijk gedicht verwacht over wat er op het bord ligt, maar een klein woordje kan nooit kwaad.
- Het hoofdgerecht wordt in twee rondes geserveerd : eerst krijg je het vlees ; dan gaat ze nog wat andere tafels bedienen en uiteindelijk, drie minuten later, krijg je saus en frieten. Dit is wel echt niet hoe het hoort.
- Toch één positieve noot : er kwam na verloop van tijd ook een zwarte man meehelpen bij de bediening en die was wel zeer vriendelijk.

Laat het wel duidelijk zijn dat het eten wel lekker was. Degelijke brasseriekeuken. De terras is op zich ook wel aantrekkelijk. Maar dit is niet voldoende.

Eén advies : ga ergens anders. Er zijn zoveel andere, goede restaurants in Brugge.

Schrijf een beoordeling

16 juni 2017 beoordeeld

Heel verrassend en mooi terras in centrum Brugge. Bovendien voel je je direct welkom door de professionele en vriendelijke ontvangst. Het hoofdgerecht, de open lasagne , was een uitzonderlijke smaakervaring ! Heerlijk. Zeker voor herhaling vatbaar.

30 mei 2017 beoordeeld

Fijn ontvangen door heel vriendelijk personeel en de chef zelf op een mooie zonnige avond. Lekkere hapjes bij het aperitief en hoofdgerechten die af waren naar smaak en
presentatie. Zowel het bord met tarbot, de open lasagnes met zeevruchten als het bord
met de Vlaamse klassieker Kalfstong in madeirasaus.
De sabayon en Irish-koffie waren heel goeie afsluiters

22 april 2017 beoordeeld

Het hotel Montanus in de Nieuwe Gentweg in Brugge is een statig gebouw opgetrokken in 19e -eeuwse empirestijl. Je komt het hotel binnen en gaat door naar de achterkant om het restaurant Den Heerd te bereiken. Een gezellig glazen gebouwtje met open haard. Je passeert er langs de open keuken van chef-eigenaar Jo Dezutter.
Wanneer ik er kom opteer ik meestal als viseter voor de open lasagne : zeetongfilets, sint-jacobsnootjes, shii-take en zeekraal. Dit is lekker smullen. Ik nam als dessert de tarte tatin en ook dat was een geweldige meevaller.Je wordt er goed en vlot bediend. Kortom een plaats om geregeld terug te keren

19 april 2017 beoordeeld

Met ons groepje was het al gezellig maar het kader, het eten en een vriendelijke bediening maakte het af. Zeker een aanrader voor wil tafelen in een rustig kader, weg van de drukte. De lunch was lekker en goed gepresenteerd.
We komen terug!!! Gefeliciteerd voor de keuken en de persoon die ons bediende!!

Reizigers die Den Heerd bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen

In Den Heerd geweest? Deel je ervaringen!