“Culinair Italiaans eten dat niet echt bevredigt”
Beoordeling van Sud - Ristorante Italiano

Sud - Ristorante Italiano
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 Speciaalzaak voor eten in Brugge
Keukens: Italiaans
14 maart 2019 beoordeeld

Eten was bij vlagen erg lekker, maar absoluut te weinig en niet alles was even goed. Het moet wel een slow dining concept zijn, want er zat erg veel tijd tussen de gerechten.
Voorgerecht en appetizer waren lekker, maar klein. Het zelfgemaakte brood was op zich smaakvol, maar te droog en niet voorzien van smeersels of eenvoudigweg olijfolie of zout of een olijfje ernaast.
De kabeljauw in thee was ook te droog naar onze smaak, de zwarte pasta met mosselen was wel erg lekker. Uiteindelijk na een drietal gangen en een appetizer en wat sneetjes brood bleef vooral een hongergevoel over en dat is zelfs bij culinair eten toch niet echt de bedoeling lijkt me. Voor kleine eters met veel tijd zou dit concept beter passen. Let ook op dat je niet op de wat slechtere stoeltjes eindigt, niet al het meubilair was even geschikt voor langere tijd zitten.
De bediening was vriendelijk en beleefd, maar wel erg ingetogen. Iets meer flair en sprankeling is echt niet verkeerd!
Ik schrijf dit met gemengde gevoelens: enerzijds hadden we een wat teleurstellende diner-ervaring, anderzijds gun ik de uitbaters een veel betere beoordeling, vandaar dat ik nog in het midden eindigde. Voor ons helaas niet voor herhaling vatbaar!

Datum van bezoek: februari 2019

10 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Op aanbeveling van vrienden bezochten wij dit restaurant . Met een beperkte kaart bied het super verse keuken en neemt het wat tijd wat ik ik ten zeerste apprecieer . De gekozen gerechtjes waren duidelijk met liefde bereid met de top producten uit Puglia . Zelf vind ik de gezelligheid het minkantje van het restaurant maar voor de rest zeker een aanrader . De bediening is alvast lief en vriendelijk wat een aangename ervaring is . Zou het zeker nog eens proberen in de zomer misschien de warmte mij de koude inrichting compenseert . Best een aanrader als je van een hartelijke Italiaanse keuken houd .

Datum van bezoek: maart 2019
25 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een leuk klein restaurant, annex traiteur in centrum Brugge. De eigenaar/kok haalt al zijn ingrediënten zelf uit Italië, meer specifiek uit Puglia. De gerechten zijn puur en heerlijk op smaak. Voor de lunch €19 met voor en hoofdgerecht. ‘s Avonds kan uitgebreider gegeten worden. Mooie wijnen, ook per glas en zeer vriendelijk geprijsd. De vrouw van de kok staat in het restaurant en is een top gastvrouw.

Datum van bezoek: januari 2019
2 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat verborgen niet ver van de Markt kwamen we hier met vrienden eten. Genoten van de lunch . Millefeuille van aubergine met scamorzakaas en orrechiete met saus van cinghiale. Lekjere huiwijn. Vriendelijk onthaal . De zaak heeft ook nog een klein winkeltje. Top.

Datum van bezoek: december 2018
18 november 2018 beoordeeld

SUD bevindt zich uit het zicht van de markt in een rustige buurt (Mallebergplaats). Je vindt er originele winkeltje en horeca. SUD hoort hierbij. De Italiaanse kok uit Puglia maakt met biologische Italiaanse producten authentieke gerechten. Slowfood ruik en proef je hier. Wij hebben genoten van de lunch, het brood, een heerlijk glas rode wijn en de koffie. De gastvrouw is zeer attent en vriendelijk. Ook ons kleinkind van 8 maanden was welkom. Zij heeft genoten van het brood (een liefhebber), een paar lepeltjes soep met ricotta! . Een buitgewoon adresje in Brugge!

Datum van bezoek: november 2018

Reizigers die Sud - Ristorante Italiano bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen

In Sud - Ristorante Italiano geweest? Deel je ervaringen!