“Zeer charmant toprestaurant in harte Brugge.”
Beoordeling van Bruut

Bruut
Geclassificeerd als nr. 17 van 762 Restaurants in Brugge
Wijk: St-anna
6 december 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Een ongelooflijk charmant restaurant met overheerlijke gerechtjes en zeer fijne aangepaste wijnen. Super vriendelijk bediening in een eenvoud maar zeer charmant interieur.

Datum van bezoek: december 2022

27 oktober 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Een eigenzinnige chef met een eigenzinnig concept! Bruut voelt niet als een restaurant maar of je bij een vriend aan het eten bent. De kwaliteit is zeer hoog en aan de prijs. Maar uiteindelijk hebben wij een top avond gehad. Genoten van het eten, de wijnen, de sfeer en van elkaar!

Een aanrader!

Datum van bezoek: oktober 2022
9 oktober 2022 beoordeeld

15,5/20 bij Gault-Millau. Dan flirt je eigenlijk met een michelin-ster. Maar snel zal Bistro Bruut deze waarschijnlijk niet krijgen en worst zal het de eigenaars hoogstwaarschijnlijk wezen. Bistro Bruut is een eigenzinning etablissement waar de Vlaamse gastronomie - die op zich al veel gemoedelijker is dan vroeger - een nieuw niveau van gemoedelijkheid bereikt. Een privé-optredentje op gitaar van de sommelier na het dessert ga je in weinig eethuizen op dit niveau meemaken. Maar het is dan ook een tent waar je bijna het gevoel hebt dat je in een luxueus eetcafé zit.

Tegen gemoedelijkheid heb ik absoluut niets. Dat je het volledige menu met bijna voortdurend hetzelfde bestek tafelt stoort mij ook niet. Geen tafellinnen, geen tierlantijntjes, geen zware luxe, ik miste het allemaal niet. Maar dan vind ik wel dat je die...besparingen, want dat zijn het ten opzicht van vele andere restaurants op dit niveau wel ergens in de afrekening zou moeten zien. Maar €120 voor 3 hapjes + 6 gangen excl. drank is stevig, zeker als ze ook nog eens €6 voor een broodzakje rekenen...nooit eerder heb ik dit in een restaurant dienen te betalen. Het brood was wel écht top, en de locatie in centrum Brugge + het beperkt aantal mogelijke couverts in de zaal zal er ook wel mee te maken hebben, maar als ik zo neutraal mogelijk vergelijk was het hier duurder dan in andere restaurants van hetzelfde niveau.

Ondanks dat hebben we wel echt genoten van de avond. Alles superlekker en gezelligheid ten top!

Datum van bezoek: september 2022
9 september 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Geweldig eten met een heel mooi praatje van een chef die de moeite neemt om langs elke tafel te gaan. Deelt graag z'n passie voor koken en eten. De kelner weet ook alles te vertellen over de wijnen en is erg gastvrij!

Datum van bezoek: september 2022
2 augustus 2022 beoordeeld

Een echte aanrader, aangepaste wijnen zijn excellent, totaal nieuwe ervaring, net zoals de gerechten

Datum van bezoek: augustus 2022

Reizigers die Bruut bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen
Brugge, West-Vlaanderen

In Bruut geweest? Deel je ervaringen!