“Wat een feest in alle opzichten”
Beoordeling van BRUTAL by Bruut

BRUTAL by Bruut
Geclassificeerd als nr. 22 van 724 Restaurants in Brugge
Wijk: St-anna
2 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Wij houden van iets anders, iets “geks”, gedurfd maar vooral van wat lichter eten, niet te zwaar met heftige sauzen. En zuur geniet de voorkeur.
Nou dan zit je hier goed!

Wat een feestje was het bij Bruut!!! Smaak sensatie tot en met, alles klopte zo mooi qua smaken.
De chef kwam binnen met de kamille die een uurtje of wat later op ons bord lag.

Deze jongens snappen hoe het werkt, super gastvrij, joviaal, en verstand van zaken!
Heerlijke wijnen!

We hebben ruim kunnen tafelen, voldoende tijd tussen de gerechten in.
Dankjewel schatjes voor deze heerlijke avond en als we weer in Brugge zijn, zien jullie ons zeer zeker terug!

3 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Een avondje uit met vriendinnen in Brugge , waarom niet nog eens naar Bruut ? We waren er vroeger al een paar keer geweest voor een lekkere lunch. Het begon niet slecht met de voorgerechtjes , 3 x langoustines en kreeft op z'n Oosters met een flesje sauvignon blanc erbij. Lekker zonder meer , al kon je de langoustines (2 staartjes) wegblazen , de porties zijn miniem voor een stevige prijs...
Op naar het hoofdgerecht. We hadden met 3 de roggevleugel genomen en waren stomverbaasd als de chef toekwam met een bord gepaneerde vis. De roggevleugel was omwikkeld met een dikke korst paneermeel ! Fish zonder de chips ! We hebben 3 keer om peper moeten vragen vooraleer de chef er uiteindelijk ferm tegen zijn goesting bracht met de opmerking dat nog nooit iemand in zijn restaurant peper gevraagd heeft. Toen dezelfde chef kwam afruimen en vroeg of het lekker was , zei ik voorzichtig en beleefd dat de gepaneerde korst voor mij niet nodig was en kreeg ik terug als antwoord dat dit de eerste keer was dat hij dit hoorde. Er is voor alles een eerste keer zeker ?
Tot daar , nog een fles Spaanse rode wijn en daarna een Italiaanse die beide ijskoud werden geschonken. Als we de kelner vragen waarom ze die wijn zo koud serveren , zegt hij dat ze geen kelder hebben en alle wijn samen in de koelkast zit op dezelfde temperatuur. Dezelfde kelner spreekt ons de hele avond aan met "schatjes" en heeft het graag over de "gerechjes" , een slechte imitatie van Sergio Herman. Pffffff ....
Nog een dessertje ? Waarom niet ? Een kersensorbet en een bordje kaas voor 3 graag ! De kaasplank wordt op tafel gezet. En dan wachten op het brood ... na een kwartier kaas kijken vragen we de kelner of er nog brood komt. "Het brood is op" , zegt hij , "hoe ? het brood is op" ? Antwoordt hij "Kan ik er aan doen dat de klanten al het brood hebben opgegeten vandaag ?" Onvoorstelbaar ! Dan verkoop je toch geen kaas ?
Enfin , 95 euro pp betaald , wegwezen en nooit meer terugkomen !!!

Datum van bezoek: juni 2021
Bruno T, Eigenaar van BRUTAL by Bruut, reageerde op deze beoordelingGereageerd 3 weken geleden

Beste,
Wij voelen ons intriest dat jullie avond zo verlopen is. Wij houden ervan onze klanten te soigneren als onze beste vrienden of schatjes. Zoals vermeld bestaat er geen kok die kan koken naar ieders mond. Door de drukte was ons brood inderdaad op en hadden we geen alternatieven, maar door deze situatie zullen wij met plezier wat brood in de vriezer stoppen of geen kaas meer verkopen indien deze situatie zich nog eens zou voordoen. Wij werken met ambachtelijke mensen en producten en hier stonden wij machteloos tegenover. Zoals vermeld aan jullie tafel kan ik niet toveren en konden wij niet de service geven die jullie verwachtten. De grootste fout was idd dat we kaas verkocht hadden aan jullie, terwijl al ons brood op was. Wegens gebrek aan personeel werken er bij ons mensen, en die kunnen ook wel eens een fout maken. Dus bij deze onze excuses voor jullie slecht ervaring. Wel jammer dat jullie het altijd goed hebben gehad voorheen, en dat door 1 slecht afgelopen avond jullie besluiten er niet meer te willen komen. Ik noem dit bekrompen en onbegripvol. Zeker na een super zware Corona beproeving die we 8 maanden hebben mogen ervaren, om nu zo meteen de vinger gewezen te moeten worden. Maar goed, het kwaad is geschied en het leven gaat verder. Ik hoop dat u veel vreugde haalt om hardwerkende mensen zoals ons onderuit te halen. Prettig weekend verder gewenst

4 weken geleden beoordeeld

Dit was het beste restaurant om ons weekendje Brugge mee in te luiden. Wat een geweldige gerechten met heerlijke wijnen. Helaas was er in verband met Corona geen verrassingsmenu zoals we lazen bij de reviews op TripAdvisor, maar we konden kiezen uit heerlijke kleine gerechtjes om te delen. We hebben er zeker van genoten en zullen hier aan denken als we terugkomen in Brugge!

20 oktober 2020 beoordeeld

Als u na de sluiting van de restaurants de komende weken terug op restaurant kan gaan en u bent in de buurt: ga hier eten! Wat een ontdekking! Lang geleden dat we zo lekker aten. Een verrassend pallet aan smaken en zo veel passie voor het vak... We komen zeker terug en reserveren dan buiten aan de reien een tafeltje. Dit is topgastronomie

Datum van bezoek: oktober 2020
15 september 2020 beoordeeld

Gisteren gingen wij lunchen bij Brutal/Bruut.
Ik wil niet hebben over de unieke lokatie, over de lekkere wijnen of de bediening.
Ik wil enkel mijn bewondering uiten over de gerechten. De rest voor mij is bijzaak.
Deze unieke, smaakvolle, choreografische en ontzettend lekker kunst-gerechten zijn te danken aan Bruno Timperman eigenaar en top chef van deze zaak.
Helemaal niet duur en betaalbare prijzen.
Deze chef is meer dan een paar sterren waard.

Datum van bezoek: september 2020

Reizigers die BRUTAL by Bruut bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen
Brugge, West-Vlaanderen

In BRUTAL by Bruut geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.