“Toprestaurant”
Beoordeling van Laissez-Faire

Laissez-Faire
Geclassificeerd als nr. 112 van 739 Restaurants in Brugge
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Voor de zoveelste keer in jaren kunnen genieten van deze topchef David met top bediening van Vanessa!!! Wij kozen ervoor om niet naar het buitenland te reizen en hiervan te genieten. Hopelijk worden deze topmensen(en wij als brave burger) niet opnieuw gestraft met sluiting door onverantwoorde beslissingen van onze Europese leiders! Deze mensen beslisten niet om de grenzen onverantwoord open te stellen met alle gevolgen van dien!! Niet wij als brave burgers en deze topchefs moeten gestraft worden na de buitenlandse vakanties, maar diegenen die beslist hebben om de grenzen open te stellen! Laat die thuisblijvers blijven genieten van hun favoriete restaurant!!!!

Datum van bezoek: juli 2020

7 maart 2020 beoordeeld

Was ons aanbevolen via Brugge Cullinair. Echt heerllijk. Op een zeer spontane en natuurlijke wijze wordt je ontvangen en dezelfde trend zet zich de ganse maaltijd voort. Reservceren is een must. Smaakvol en mooi gepresenteerd.

Datum van bezoek: december 2019
16 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Vriendelijke ontvangst, toppresentatie van de gerechtjes, heerlijke geuren en een bom van smaken...jammer dat de chef niet eens langskwam

Datum van bezoek: juni 2019
8 juni 2019 beoordeeld

Voor de restaurantweek ditmaal gekozen voor Laissez faire. Dit ondanks het feit dat niet alle reviews lovend waren over dit restaurant. Toch tijdens KooKeet steeds weer prima 'proevertjes' van deze chef.

Laissez faire bevindt zich net buiten de stad op een onopvallende locatie. Een oude middenwoning, omgebouwd naar een modern ingericht, sfeervol restaurant.
Via reservering in de restaurantweek bleek dat het menu op voorhand al vast stond.
Voorgerecht makreel, tussengerecht kabeljauw, hoofdgerecht parelhoen en dessert van chocolade, met mogelijkheid om dit (met bijbetaling) om te zetten naar een kaasplankje.
Na een prima ontvangst, met uitnodiging om het aperitief te nuttigen in de tuin (niet gedaan), namen we binnen plaats aan tafel. Het huisaperitief was erg smaakvol, maar bevatte wel veel alcohol, heel veel alcohol.
Op tafel stonden wasabi-nootjes en olijven (met pit). Bijzondere keuze en combinatie, maar wel goed ontvangen :-)
Hapjes van het huis waren salsa, erg lekker en een crème met kaas en wasabi.
Ieder gerecht was met veel aandacht opgemaakt en gepresenteerd op prachtig servies. Ieder gerecht was zeker op smaak, al zagen we wel wat gelijke kleuren en smaken over de gerechten heen. De chef zet duidelijk zijn handtekening onder actuele gerechten, met actuele opmaak. Prima, maar zal wel de tand des tijds moeten doorstaan. De bijpassende wijnen werden goed gepresenteerd en waren ook goed gekozen in combinatie. In afwachting van de rode wijn werd een nieuw glas ingedekt, maar bij het uiteindelijke serveren bijgeschonken in een leeg wittewijn-glas. Kleine onvolkomenheid in een setting wat verder service en gastvrijheid uitstraalde. Presentaties van het menu verliepen wel wat luid. Door het vaststaande
menu wisten we al een paar keer van te voren wat de componenten uit de gerechten waren en uit welke streek de kazen afkomstig waren. Niet aan geërgerd, wel wat om gelachen. Het past nog net in de informelere sfeer, terwijl de aankleding en gerechten zich verder wel presenteren als luxe-restaurant.
Een aandachtspunt is nog wel dat de schoonmaak van de keuken aan het einde van de avond met nogal veel water en schoonmaakmiddel gepaard ging. Ruikbaar aan tafel en een eventuele gang naar het toilet zou met 'slipgevaar' gepaard gaan.
Al met al hebben we een zeer plezierig diner mogen beleven, waarbij Laissez faire wat ons betreft een prima, net iets goedkoper, alternatief is voor de sterrenrestaurants in en rondom het Brugse.
Wij raden het in ieder geval aan voor een romantisch of zakelijk diner.

Datum van bezoek: mei 2019
27 mei 2019 beoordeeld

Heel lekker gegeten, 4-gangen menu gekozen met aangepaste wijnen, ook werd een bob-wijn arrangement aangeboden. Het waren allemaal verfijnde gerechtjes met super smaken! Wij waren met 9 en zaten aan een ronde tafel, lekker gezellig en iedereen kon met elkaar praten, gewoon top!

Datum van bezoek: mei 2019

Reizigers die Laissez-Faire bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen

In Laissez-Faire geweest? Deel je ervaringen!