“Op zoek naar de beste paling van de streek: niet twijfelen!!”
Beoordeling van 't Apertje

't Apertje
Geclassificeerd als nr. 333 van 796 Restaurants in Brugge
Keukens: Midden-Europees
25 maart 2018 beoordeeld

Bistro ‘t Apertje is voor de ligging alleen al zeker een bezoekje waard, gelegen langs de Damse vaart en met een prachtig zicht op de Vlaamse Polders.
De uiterst sympathieke gastvrouw Daisy doet er alles aan om het je naar de zin te maken. Ook chef-kok Xavier brengt regelmatig zijn eigen creaties de zaal binnen hetgeen voor een gemoedelijke, aangename sfeer zorgt.
Als echte palingliefhebbers trekken we regelmatig op ontdekkingstocht naar palingrestaurants in de streek. Dit restaurant kreeg recent nieuwe eigenaars, een nieuwe kaart en een nieuw elan…..dat moesten we dus zeker proberen en … het was meer dan de moeite waard.
De paling is van uitstekende kwaliteit: smaakvol en het juiste formaat. Verse, handgesneden frietjes en betaalbare lekkere wijn (te verkrijgen per glas!) maken het genieten compleet.
En voor diegenen die niet kunnen kiezen uit paling in ’t groen (met tal van verse kruiden), paling in de room of gebakken paling (perfect gebakken, niet vettig), is er het concept “den twijfelaar”, drie bereidingen van paling om te delen:ronduit schitterend!

Datum van bezoek: maart 2018

17 maart 2018 beoordeeld

hier onlangs gegeten met vrienden. 3 gangen lunch genomen en was een keuzemenu. Zeer netjes voorgesteld. Mevrouw was zeer attent en vriendelijk. heel leuk kader.

Datum van bezoek: januari 2018
5 maart 2018 beoordeeld

We hebben genoten van de aangeboden menutjes.
Elk gerecht heeft zijn eigen originaliteit en is prijs/kwaliteit pefect.
De lekkere italiaanse wijnen waren de perfecte afwerking van dit etentje.
Gezellig kader om met meerdere te tafelen.
Zeer vriendelijke uitbaters die een persoonlijke ‘touch’ geven

Datum van bezoek: maart 2018
25 februari 2018 beoordeeld

voor ons een mindere goede ervaring "kleine" porties voor de prijs die je betaald
gaan eten met 5 personen 4 maal kreeftensoep (kleine portie)
-1 maal gebakken paling ,slechts 8 stukjes paling( niet al te groot) enkel blaadjes tuinkers op bord en 1/4 stukje citroen(paling droog zonder wat bakjus)
- 1 maal paling in de room (ook hier slechts 8 stukjes paling en zeer karig met de room saus hier ook enkel blaadjes tuinkers) nergens bij de paling een klein slaatje of dergelijks
2 maal gebakken zeetong ( normale tot mooie portie zeetong met een slaatje apart geserveerd, maar waar was de botersaus bij de zeetong ?? waarschijnlijk in de oven gebakken met als gevolg zeer droge zeetong op bord
- 1 maal filet pur (mooie portie)
wel alles extra bij te betalen (we kregen allemaal slechts enkele frietjes op bord, met de vraag of we nog enkele frietjes konden krijgen geen probleem maar ze stonden wel op de rekening
Idem met de filet pur,werd normaal gezien geserveerd met pepersaus maar aangezien onze dochter geen pepersaus lust vroegen ze zelf of er eventueel wat ketchup bij mocht , wat natuurlijk prima was maar de ketchup stond wel op de rekening!!!!!

eten viel redelijk mee (niet slecht maar ook geen wauw) bediening ook enkel (schoonheid)foutjes
prijzig voor wat je krijgt.
voor ons geen aanrader en ook niet waard om nog eens terug te gaan.
jammer, vroeger was het beter. hopelijk zullen de nieuwe eigenaars (naar onze mening) zich herpakken !!!!

Datum van bezoek: februari 2018
27 januari 2018 beoordeeld

Onze eerste kennismaking met ’t Apertje, rustig gelegen aan de Damse Vaart met ruime parkeergelegenheid. Het was een blij weerzien met de beide chefs die hun draai al helemaal gevonden hebben in hun onlangs overgenomen zaak. Het bistrorestaurant is knus ingericht in warme kleuren en met oog voor de privacy van elke tafel. Chef Xavier blijft verrassen met zijn inventieve keuken terwijl chef Daisy met charmante klasse iedere gast op een attente manier in de watten legt. Het was genieten van de vertrouwde amuse van focaccia met mousse van breydelham en van een portie smakelijke Bouchot-mosseltjes – heerlijk fingerfood! Daarna kozen we een ‘Split to Share’ gerecht, bestaande uit 3 verschillende bereidingen met handgepelde grijze garnalen, een leuke formule om diverse hapjes te proeven. Als hoofdgerecht hadden we vol-au-vent van hoevekip en kalfszwezeriken en gebakken zeetong, beiden geserveerd met handgesneden frietjes en een frisse salade. We dronken er een gekoelde Sancerre bij en sloten de maltijd af met een tasje thee met snoepertjes erbij. Proficiat met de geslaagde overstap en graag tot de volgende keer!

Datum van bezoek: januari 2018

Reizigers die 't Apertje bekeken, bekeken ook

Damme, West-Vlaanderen
Damme, West-Vlaanderen

Brugge, West-Vlaanderen
Brugge, West-Vlaanderen

In 't Apertje geweest? Deel je ervaringen!