Leg de laagste prijs van deze websites vast
TripadvisorUS$ 104
travelup.com
Expedia.comUS$ 104
Travelocity
PricelineUS$ 112
Beoordeeld op 11 mei 2022

Prima kamer, goede bedden, heel fijn personeel, mooi hotel, goede ligging in oude centrum Brugge, auto opladen in hun parkeergarage, heerlijk ontbijt met champie, kortom 5 sterren van ons en oh la la wat is Brugge een onwijs mooie en relaxte stad zeg !

Datum van verblijf: mei 2022
Lucas S, Marketing van Hotel Academie, reageerde op deze beoordelingGereageerd 5 weken geleden

Beste Koenkoen2016

Om zo'n hoge beoordeling te krijgen is echt geweldig. Het hele team streeft ernaar om de best mogelijke ervaring te bieden en ik ben blij om te zien dat dit tot uiting komt in uw beoordeling. Fijn om te lezen dat u de vriendelijkheid van het personeel zeer hoog waardeert en de locatie top vond. Wij bevinden zich inderdaad op een uitstekende locatie.

Ook vinden wij het geweldig om te lezen dat het ontbijt zo kon waarderen, en inderdaad kunt u uw dag beginnen met een glaasje bubbels. Wat wilt een mens nog meer?

Wij hopen u graag nogmaals te mogen verwelkomen in Hotel Academie en in onze mooie relaxte stad.

Beoordeeld op 5 mei 2022 via mobiele applicatie

Heerlijk hotel in hartje Brugge. Grote 3 persoonskamer, fijne bedden. Ondanks het centrum geen geluidsoverlast gehad. Ondanks de bierproeverijen bij het naastgelegen café. Sochtends een heerlijk, uitgebreid ontbijt gehad. Aanrader als je naar Brugge wilt gaan!

Datum van verblijf: mei 2022

Beste Ellen,

Allereerst wil ik u bedanken voor het delen van uw ervaringen op Tripadvisor.

Ons doel is om onze gasten een onvergetelijk verblijf te bezorgen en ik ben blij om te lezen dat dit gelukt is. We zijn zeer verheugd om te lezen dat de driepersoonskamer u goed bevallen was. Ook uw mooie woorden over het ontbijt en de ligging worden met veel plezier gelezen.

Het zou een eer zijn om u in de toekomst weer terug te mogen verwelkomen.

Beoordeeld op 1 mei 2022

Het hotel ligt mooi centraal in Brugge vlakbij het Begijnhof en het Minnewater op ongeveer 10 minuten lopen van de Markt. Onze kamer (304, met airco) was voldoende ruim (±20m²) en was voorzien van 2 goede bedden. De kamer, maar ook het hele hotel wordt goed schoongehouden. De badkamer is aan de kleine kant en had alleen een douchecabine (dit was overigens op ons verzoek; douchen in een badkuip vinden wij niet echt handig). De deur van deze cabine sloot echter niet goed, zodat de vloer aardig nat werd. De volgende doucher mag dan door een natte badkamer ‘waden’. De thermostaatkraan kon alleen variëren tussen zeer warm en gloeiend water. We hebben dit doorgegeven aan de receptie, echter de volgende dag konden we weinig verschil bemerken. Douchen is op deze manier niet echt prettig. Ook in de kamer was het te warm. Met de airco was dit niet te verhelpen (deze was eind april blijkbaar nog niet werkzaam). Ramen open was de enige remedie.
In de informatie werd gesteld dat voor uitchecken na 11:00 uur extra €10 per uur in rekening gebracht zou worden. Aan uitchecken voor 11:00 uur beginnen wij echter niet. Gebruikelijk is uitchecken tot 12:00 uur. Zeker in 4*-hotels. We willen op de dag van vertrek rustig ontbijten en daarna rustig onze spullen inpakken. Wij zijn dus pas uitgecheckt om 11:30 uur, en toen wij bij de receptie al in de houding stonden om ons ongenoegen over dit beleid kenbaar te maken, werd de toeslag echter niet ter sprake gebracht. Prima!
De medewerkers zijn overigens zeer vriendelijk en voorkomend. Parkeren is mogelijk in de parkeergarage onder het hotel, maar ook in de vlakbij gelegen parkeergarage aan de Katalijnestraat (een paar honderd meter lopen) voor de helft van het geld (voor een P+card bezitter).
Het ontbijt is prima geregeld. Er is veel keus, maar het kan op sommige punten nog wel wat uitbundiger. V.w.b. de vleeswaren was er wel een goede keus, maar de kwaliteit kan beter. De vleeswaren lijken afkomstig uit een horecaverpakking voor grootverbruik. Hup: gewoon zelf vers snijden in de keuken i.p.v. natte voorgesneden plakjes serveren. Er was overigens ook gerookte zalm en een aardig assortiment van kaasjes. Verder waren er voor de hartige eter gekookte eitjes en roerei (van goede kwaliteit) vergezeld door bacon en worstjes. De koffie uit de koffiemachine was van uitstekende kwaliteit. Verder was er (om het hotel niet te kort te doen): diverse soorten brood, yoghurt, fruit, groenten, zoetigheden, sappen. En zelfs voor de vroege (drank) starters: bubbeltjes. Ook werd alles voor het ontbijt netjes tot het eind aangevuld.
Resumerend kan gesteld worden dat het een best aardig hotel is om in te vertoeven.

Beste rtvd,

Dank voor jullie verblijf en beoordeling op Tripadvisor.

We zijn zeer verheugd dat u een prima verblijf heeft gehad in ons hotel en dat u een goede nachtrust heeft gehad. Daar doen we het tenslotte allemaal voor.

Wel lees ik een aantal aandachtspunten die wij met plezier ter harte nemen. Zo zou ik de technische dienst op de hoogte brengen om naar de douchecabine te laten kijken zodat het water niet meer wegstroomt. Ook lees ik dat de airco niet zou gewerkt hebben in april. Graag wil ik u hierbij op de hoogte brengen dat alle airco's weer terug werkzaam waren begin maart. Wellicht waren mijn collega's aan de receptie hiervan niet op de hoogte en hebben ze u de verkeerde informatie meegegeven.

De meeste hotels in Brugge werken met uitchecken om 11:00. We hebben hier bewust voor gekozen, omdat het inchecken vanaf 15:00 mogelijk is. Indien wij iedereen laten uitchecken om 12:00, zouden wij het inchecken met een uur moeten verplaatsen. Onze housekeeping heeft tijd nodig om alle kamers op tijd schoon te maken en om ze een uur korter de tijd te geven is geen optie. Ze werken tenslotte al ontzettend hard, waar wij uiteraard enorm trots op zijn.

Bedankt voor uw goede woorden over het ontbijt. Het ontbijt heeft voor ieder wat wils en wordt het regelmatig aangevuld, zodat niemand iets te kort komt. Al onze vleeswaren worden iedere dag vers gesneden. Wel kan het zijn dat na een tijdje de plakjes nat worden, maar deze worden door het ontbijtteam dan ook snel vervangen.

Afsluitend, bedank ik u voor uw mooie woorden betreffende het personeel en onze uitstekende locatie. Ik zal jullie complimenten delen met mijn team, hier mogen zij erg trots op zijn. Hopelijk zien we jullie snel eens terug!

Beoordeeld op 22 april 2022 via mobiele applicatie

Zoek je een betaalbaar, gezellig en super schoon hotel in Brugge, dan is dit een absolute aanrader. Wij hadden een standaardkamer die aan alles voldeed. Het hotel ligt in een rustig straatje vlakbij alle drukte. Het personeel is vriendelijk, gastvrij en behulpzaam. Reserveer ook een parkeerplaats onder het hotel!

Kamertip: Reserveer een parkeerplaats onder het hotel.
Datum van verblijf: april 2022
Lucas S, Marketing van Hotel Academie, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 23 april 2022

Beste Sandra,

Bedankt voor het schrijven van zo'n fantastische review!

Wij zijn zeer verheugd om te lezen dat jullie een prima verblijf hebben gehad bij ons. Fijn om te horen dat jullie de prijs-kwaliteitsverhouding prima vonden.

Het hotel bevindt zich inderdaad in een rustige gedeelte van Brugge, terwijl de belangrijkste toeristische attracties in de buurt liggen. Een parkeerplaats op voorhand reserveren is zeker aangeraden, omdat het aantal plaatsen in onze ondergrondse parkeergarage beperkt is.

Het volledige team kijkt er enorm naar uit om u terug te mogen verwelkomen in ons mooie Brugge.

Beoordeeld op 18 april 2022 via mobiele applicatie

Mooi hotel op een top locatie. Centrum Brugge is prachtig en ook de panden van het hotel zijn historisch.
Parkeren in de kelder is super, dit zou ik zeker bijboeken.
Centrum Brugge is geweldig mooi met historische panden, gezellige pleinen heerlijke Bourgondische stad en verblijf gehad.

Kamertip: Zeker een boottocht doen.
Datum van verblijf: april 2022
Lucas S, Marketing van Hotel Academie, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 april 2022

Beste Gert-Jan,

Wat fijn om uw mooie recensie te lezen. Wij zijn dan ook zeer verheugd dat u heeft genoten van uw verblijf in Brugge.

Bedankt voor uw mooie woorden betreffende de locatie van Hotel Academie. Het centrum is meer dan prachtig! De gehele binnenstad is beschermd, net zoals het hotel. Parkeren in het hotel is zeker een belangrijke troef van het hotel, goed om te lezen dat jullie daar optimaal gebruik van hebben kunnen maken.

Wij kijken er enorm naar uit om u in de toekomst weer te mogen verwelkomen in Hotel Academie!